Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Finanzas Internacionais Código 650G01039
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 1
Coordinación
Iglesias Gomez, Guillermo
Correo electrónico
guillermo.iglesias@udc.es
Profesorado
Iglesias Gomez, Guillermo
Correo electrónico
guillermo.iglesias@udc.es
Web
Descrición xeral Os contidos desta materia céntranse fundamentalmente na análise dos mercados financeiros e nos instrumentos financeiros dispoñibles para a xestión financeira empresa. En particular, os mercados financeiros internacionais pon a disposición da empresa internacionalizada diversos instrumentos que lle permiten captar recursos financeiros, colocar os seus excedentes de tesouraría e cubrir riscos propios da actividade internacional. Por tanto, é conveniente que os xestores de empresa coñezan estes mercados, así como os instrumentos e produtos que poidan resultarlle útiles nas tarefas de xestión. En particular, estudarase, por unha banda, o funcionamento dos mercados de divisas, débeda e accións e, por outro, a xestión e cobertura dos riscos de cambio, interese e crédito.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 CE15 - Xestionar os recursos financeiros.
A17 CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A24 CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Entender as bases do funcionamento dos mercados de bonos, accións e divisas A15
A17
A24
B1
B5
B6
B8
B9
C1
C2
Identificar las características de los activos que se negocian en los mercados financieros: bonos, acciones y divisas A15
A17
A24
B3
B6
B9
B11
C1
C2
C6
Entender e identificar os principais factores que inflúen no prezo dos distintos activos financeiros: tipos de interese, tipos de cambio e cotizacións bolsistas A15
A17
A24
B7
B12
C1
C2
C3
Identificar, analizar e xestionar os distintos tipos de risco financeiro aos que están expostos empresas e investidores A15
A17
A24
B2
B7
B8
B9
B10
B13
C1
C2
C5
C7
Analizar e interpretar as informacións e datos relacionados coa realidade os mercados financeiros A15
A17
A24
B3
B4
B8
B13
C1
C2
Manexar fontes documentais en ingles B7
C2
Amosar interese polas cuestións relacionads con campo de estudo das Finanzas Internacionais B10
B12
B13
C4
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia B7
B10
B14
C4
Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesio nal no sector financeiro. B14
C4
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. O MERCADO DE DIVISAS E OS TIPOS DE CAMBIO 1.1. Introdución

1.2. Estrutura xeral e operativa dos mercados de divisas

1.3. Teorías explicativas do tipo de cambio

1.4. Casos prácticos
TEMA 2. O MERCADO DE DEBEDA E OS TIPOS DE INTERESE 2.1. Introdución

2.2. Caracterización e funcionamento do mercado de débeda

2.3. Factores determinantes dos tipos de interese

2.4. Casos prácticos
TEMA 3. O MERCADO DE ACCIONS 3.1. Introdución

3.2. Caracterización e funcionamento do mercado de accións

3.3. Factores determinantes da evolucion dos mercados bolsistas

3.4. Casos prácticos
TEMA 4. XESTIÓN E COBERTURA DE RISCOS FINANCEIROS 4.1. Introducción

4.2. Gestión y cobertura del riesgo de cambio

4.3. Gestión y cobertura del riesgo de interés

4.4. Gestión y cobertura del riesgo de crédito

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A15 A17 A24 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 C7 C8 17 34 51
Solución de problemas A24 B2 B3 B4 B6 B7 B10 B13 C1 C2 C3 15 30 45
Estudo de casos A15 A24 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 C5 C6 8 12 20
Lecturas A17 A24 B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C2 C4 0 6 6
Discusión dirixida B2 B4 B14 2 0 2
Proba mixta A15 A24 B1 B2 B7 B10 B13 C1 2 20 22
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Solución de problemas Resolución de casos prácticos concretos que esixe a aplicación dos coñecementos traballados na aula
Estudo de casos Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor
Lecturas Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados na aula. Presentaranse en papel ou en soporte dixital. Informarase previamente ao estudante dos contidos que terá que traballar
Discusión dirixida Participación activa na discusión dos temas de actualidade propostos polo profesor e relacionados cos contidos do programa da materia
Proba mixta Proba escrita utilizada par a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Estudo de casos
Solución de problemas
Descrición
As horas establecidas como atención personalizada correspóndense coas tutorias programadas para grupos reducidos. Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A15 A24 B1 B2 B7 B10 B13 C1 O exame final consistirá nunha única proba escrita que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos do programa desenvolvidos na aula e tamén da súa aplicación.

Esta proba poderá incluír preguntas tipo test.

Na resposta ás preguntas do bloque teórico que esixan desenvolver por escrito a resposta, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, as capacidades de análises e sínteses do alumno.


A puntuación do exame final establécese sobre un máximo de 7 puntos

70
Estudo de casos A15 A24 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 C5 C6 Formulación dunha actividade específica que requira traballo de ánalise e estudo aplicado polo alumno baseándose no desenvolvido ao longo do curso. Realizarase unha proba avaliable ao longo do curso. 10
Solución de problemas A24 B2 B3 B4 B6 B7 B10 B13 C1 C2 C3 Resolución de casos prácticos concretos que esixe a aplicación dos coñecementos que previamente se traballaron na aula. Realizaranse dúas probas avaliables ao longo do curso. 20
 
Observacións avaliación

Na resposta ás preguntas do bloque teórico que esixan desenvolver por escrito a resposta, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, as capacidades de análises e sínteses do alumno. Na parte práctica valorarase especialmente a capacidade de aplicar os conceptos e principios abordados na parte teórica para resolver casos prácticos. A puntuación do exame final establécese sobre un máximo de 7 puntos.

Coa realización das probas avaliables que se desenvolverán durante o curso, o alumno pode alcanzar o 30 % da cualificación final (3 ptos.).

Para superar a materia requírese unha cualificación final de cinco puntos (computada a suma da avaliación continua e o exame final). 

Cualificación de non presentado: Obterán a cualificación de non presentado aqueles alumnos que non se presenten ao exame final (proba mixta) e que ademais non participasen na avaliación continua realizada ao longo do curso en porcentaxe superior ao 80 %.

A avaliación da convocaoaria de xullo realizarase cos mesmos criterios, e o mesmo aplicárase no caso de convocatorias adiantadas.



Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa de asistencia, agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes actividades avaliables acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.

Fontes de información
Bibliografía básica DURAN, J.J. y GALLARDO, F. (2013). Finanzas Internacionales para la empresa. Madrid. Pirámide
ANDREU, J.M. (2000). Sobre los fundamentos del dinero y la banca. Madrid:Dykinson

A lo largo del curso se repartirá material adicional de lectura para algunos temas, referencias que servirán como complemento y ampliación de lo explicado en clase.

A lo largo del curso se animará a los estudiantes a la lectura de la prensa económica y, en especial, al seguimiento de las noticias y acontecimientos relacionados con los temas del programa.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías