Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Mercados e Intermediarios Financeiros Código 650G01042
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Estevez Mengotti, Carlos Benigno
Correo electrónico
c.mengotti@udc.es
Profesorado
Estevez Mengotti, Carlos Benigno
Correo electrónico
c.mengotti@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo da Macroeconomía a nivel intermedio. Baseándose nos coñecementos adquiridos na asignatura de Microeconomia. trátase de entender o funcionamento da contorna macroeconómico e a súa influencia sobre a dirección e xestión empresarial.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A4 CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A6 CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A8 CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A13 CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A15 CE15 - Xestionar os recursos financeiros.
A16 CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
A17 CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A18 CE18 - Identificar as características dunha organización.
A19 CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
A20 CE20 - Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información.
A21 CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A22 CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións.
A23 CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
A24 CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender la estructura de los mercados financieros, su regulación y evolución, desde una perspectica económica. A5
A6
A7
Comprender las interrelaciones económicas que influyen en la valoración de los activos financieros de toda índole. Conocer los mecanismos que desencadenan las tormentas financieras. A5
A6
A7
A16
En general conocer el funcionamiento de los distintos mercados financieros nacionales e internacionales. Asimismo el el sistema de formacion de precios de los productos financieros y la reglamentación básica. Se hace enfasis en la relación entre las variables macroeconómicas y el comportamiento de los mercados globales A5
A6
A7
Comprender la estructura de los mercados financieros, su regulación y evolución, desde una perspectica económica. A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
En general conocer el funcionamiento de los distintos mercados financieros nacionales e internacionales. Asimismo el el sistema de formacion de precios de los productos financieros y la reglamentación básica. Se hace enfasis en la relación entre las variables macroeconómicas y el comportamiento de los mercados globales A1
A4
B1
B4
B9
C3
C4
C7
Comprender las interrelaciones económicas que influyen en la valoración de los activos financieros de toda índole. Conocer los mecanismos que desencadenan las tormentas financieras. A6
A8
A10
A17
En xeral, entender interrelacións entre as principais variables macroeconómicas e como destas derivánse implicacións sobre a dirección e xestión empresarial. A3
A4
A5
Desenvolver a capacidade para analizar como da evolución do gasto agregado, na súa interrelación cos mercados financeiros, derívanse efectos sobre a demanda potencial á que se enfrontan as empresas. A9
A10
B3
B6
Saber identificar as implicacións da estrutura produtiva da economía sobre a fijación de prezos das empresas A6
A10
A15
Fomentar a actitude crítica e transmitir os valores do esforzo, do traballo e a formación continua A6
A9
A12
A15
Saber traballar indiviudalmene e en equipo B7
B8
B10
Comprender coñecementos no área de macroeconomía que parte da base da educacion secundaria xeral,que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican conocmientos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo - Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboracion e defensa de argumentos e a resolucion de problemas dentro da súa área de traballo. - Saber reunir e interpretar datos relevantes no area de macroeconomía para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética - Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado - Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía A1
A2
A3
A17
A18
A19
A21
- Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. - Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar ás persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e evaluar resultados - Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminacion e accesibilidad universal das persoas con discapacidad. A4
A20
A22
A23
A24
B2
B5
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
1.- O entorno da oferta ou estrutura produtiva da economía e a súa influencia sobre as decisións da empresa.


1.1.- Introdución
1.2 - A fijación de prezos: o grado de competencia nos mercados e a estrutura de custos.
1.3.- O funcionamento do mercado de traballo e os custos laborais. O papel das expectativas de prezos e a productividad
2.- Aproximación o entorno internacional. 2.1 - Introdución
2.2 - Fluxos comerciais e financeiros. As súas interrelacións. O financiamento internacional
3.- O entorno financeiro e do gasto agregado como determinante da demanda potencial da empresa.

3.1. - Introdución
3.2 - Os mercados financeiros. Os determinantes dos prezos dos activos e as súas interrelacións.
3.2.1.- O mercado monetario.
3.2.2.- O mercado de bonos
3.2.3.- O mercado bursátil
3.2.4 - Os mercados financeiros internacionais: O mercado de divisas a curto prazo.
3.3 - O gasto agregado
3.3.1 - O consumo das familias
3.3.2 - O investimento das empresas
3.3.3 - O gasto das Administracións Públicas. O déficit e débeda pública como factor endoxeneizante
3.3.4 -A demanda exterior. O tipo de cambio real. A paridade do poder de compra.
3.3.5.- A interrelación entre as variables do gasto agregado e os factores financeiros.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A3 A12 B1 B3 B4 C1 C2 10 14 24
Estudo de casos A11 A16 A21 A24 B2 B5 B9 B11 B12 B13 B14 C6 C8 10 10 20
Sesión maxistral A2 A5 A9 A10 A13 A14 A17 A18 A19 A20 A22 17 34 51
Solución de problemas A16 A21 A23 A24 B10 5 15 20
Seminario A4 A6 A7 A8 A16 A19 A23 4 0 4
Proba obxectiva A15 B1 B3 B6 B7 B8 C3 C4 C5 C7 2 18 20
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas.
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional, e debe ser capaz de analizalo e resolvelo.
Sesión maxistral Exposición oral e escrita, combinada coa introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Solución de problemas Cuestións prácticas para resolver en sesións interactivas.
Seminario Impartiranse en grupos de 15 alumnos. Principalmente, esta tutoría servirá para resolver dúbidas dos contidos teóricos e prácticos. Así mesmo, servirán para explicar ou rsolver dúbidas sobre a metodoloxía de resolución dos exames.
Proba obxectiva Probas con diversos tipos de preguntas tales como preguntas conceptuais, estudo de casos e/o resolución de problemas, etc. Estas probas poderán combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de desenvolvemento e/ou de discriminación. No caso de combinar preguntas de tipo test con outras de desenvolvemento, poderase esixir un mínimo en cada unha das partes do exame para superar a materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Discusión dirixida
Estudo de casos
Descrición
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimiento das diferentes cuestións suscitadas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A15 B1 B3 B6 B7 B8 C3 C4 C5 C7 Durante o período lectivo de clases realizaranse probas (que poden incorporar preguntas conceptuais, estudos de casos, razoamento e resolución de problemas, etc.) que conformarán a avaliación contínua de clase na que os estudantes poderán acadar, polo menos, a cualificación de aprobado na primeira oportunidade. Ademáis, haberá un exame oficial que, no seu caso, computará para o 70% da cualificación final.
A avaliación da 2ª oportunidade consistirá nun exame de toda a temática da asignatura (no que poderase incluir preguntas conceptuais, resolución de problemas e/ou casos, etc) con posibilidade de acadar o 100% da cualificación.
97
Solución de problemas A16 A21 A23 A24 B10 Valoraranse, si fora procedene, as solucións propostas polos alumnos ás cuestións das probas da avaliación continua (incorporadas nas probas obxectivas) 1
Discusión dirixida A1 A3 A12 B1 B3 B4 C1 C2 Valoraranse, si fose procedente, as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas suscitadas nas sesións interactivas, en torno as preguntas e cuestións das probas da avaliación continua (incorporadas nas proba obxectivas). 1
Estudo de casos A11 A16 A21 A24 B2 B5 B9 B11 B12 B13 B14 C6 C8 Valoraranse, si fose procedene, as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos planteados nas probas de avaliación continua (incorporadas nas probas obxectivas). 1
 
Observacións avaliación
<div><br /></div><div><p class="MsoListParagraphCxSpFirst"><!--[if !supportLists]--><b>A</b>)&nbsp;<b>NORMATIVA DE AVALIACIÓN:</b></p>

<p class="MsoListParagraphCxSpMiddle"><!--[if !supportLists]--><b>1.&nbsp; </b><b>Condicións de avaliación: </b>Está
prohibido acceder ao aula do exame con calquera dispositivo que permita a
comunicación co exterior e/ou almacenamiento de información.</p>

<p class="MsoListParagraphCxSpLast"><!--[if !supportLists]--><b>2.&nbsp;&nbsp;</b><!--[endif]--><b>Identificación do estudante: </b>O
estudante acreditará a súa personalidade de acordo coa normativa vigente.</p></div><div><p class="MsoListParagraphCxSpFirst"><b>B)</b><b>TIPOS DE CUALIFICACIÓN:</b></p><p class="MsoListParagraphCxSpFirst"><b>1</b>.&nbsp;<b>Cualificación de non
presentado</b>: Corresponde ao alumno, cando só participe en
actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.</p><p class="MsoListParagraphCxSpFirst"><b>2. Estudantes con recoñecemento
de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: </b>Os
estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, aínda que estean
exentos de asistencia, serán evaluados cos mesmos criterios que os alumnos a
tempo completo.</p><p class="MsoListParagraphCxSpFirst"><b>C)</b>&nbsp;&nbsp;<!--[endif]--><b>OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:</b></p><p class="MsoListParagraphCxSpFirst"><b>&nbsp; &nbsp; 1. Primeira oportunidade:&nbsp;</b>Durante o período lectivo de clases realizaranse probas (que poden incorporar preguntas conceptuais, estudos de casos, razoamento e resolución de problemas, etc.) que conformarán a avaliación contínua de clase na que os estudantes poderán acadar, polo menos, a cualificación de aprobado na primeira oportunidade. Ademáis, haberá un exame oficial que, no seu caso, computará para o 70% da cualificación final.</p><p class="MsoListParagraphCxSpFirst"><b><font face="Verdana, sans-serif">&nbsp; &nbsp; 2.</font>&nbsp;</b><b>Segunda oportunidade:&nbsp; &nbsp;</b>o 100% da cualificación derivase dun exame da temática impartida en clase ao longo do curso, no que poderase incluir preguntas conceptuais, resolución de problemas e/ou casos.<b>&nbsp;&nbsp;</b></p><p class="MsoListParagraphCxSpFirst"><b>&nbsp; &nbsp; 3.&nbsp;</b><b>Convocatoria adiantada: </b>&nbsp;aplicaranse os mesmos criterios que na segunda oportunidade</p></div><div><br /></div><div>&nbsp;</div><div><br /></div><div><br /></div><!--[if gte mso 10]>
<style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman","serif";}
</style>
</body> </html> -->

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Oliver Blanchard (2017). Macroeconomía. Madrid. Prentice Hall.
Belzunegui y otros (2002). Macroeeonomía. Cuestiones y ejercicios.. Madrid. Prentice Hall.

Gregory Mankiw,&nbsp;

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt;Recoméndase asistencia á clase co maior grado de participación posible. Utilización da bibliografía recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;En relación con outros aspectos relativos ás recomendacións, cítanse os seguintes:&lt;/p&gt;&lt;p&gt;1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:&lt;/p&gt;&lt;p&gt;a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático&lt;/p&gt;&lt;p&gt;b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos&lt;/p&gt;&lt;p&gt;2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.&lt;/p&gt;&lt;p&gt; 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria&lt;/p&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías