Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Traballo Fin de Grao Código 650G01043
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Computación
Dereito Privado
Dereito Público Especial
Economía Aplicada 1
Economía Aplicada 2
Economía Financeira e Contabilidade
Filoloxía Inglesa
Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Aguiar Maragoto, Fernando
Alvarez Dominguez, Maria America
Barreiro Viñan, Jose Manuel
Barros Campello, Esther Alicia
Calvo Babío, Nuria Begoña
Calvo Porral, Cristina
Casal Rodríguez, Bruno
Díaz De La Rosa, Angélica
García Álvarez, María Teresa
Garcia Arthus, Emilia Luisa
Gomez Rodriguez, Maria Luz
Grandio Dopico, Antonio
Guillen Solorzano, Eduardo
Juanatey Boga, Oscar
Lado González, Eva Mª
Lagoa Varela, Maria Dolores
Lindoso Tato, Elvira
Llanos Tojeiro, Ángela
Lopez Mosteiro, Ricardo
Martinez Fernandez, Valentin
Morato Miguel, Luis Carlos
Muiño Vazquez, Maria Flora
Novo Corti, Maria Isabel
Novo Peteiro, Jose Antonio
Pateiro Rodriguez, Carlos
Piñeiro Sanchez, Carlos
Regueiro Ferreira, Rosa Maria
Rey García, Marta
Rodríguez Fernández, María Magdalena
Rodriguez Penabad, Miguel
Ruiz Lamas, Fernando
Sanchez De Paz, Elena
Sánchez Fernández, Maria Dolores
Teijeiro Álvarez, Mercedes
Uriz Tome, Pilar
Vara Arribas, Ricardo Jose
Varela Candamio, Laura
Veiga Fernández, Luís Angel
Vez Vazquez, Juan Carlos
Correo electrónico
fernando.aguiar@udc.es
america.alvarez@udc.es
jose.barreiro.vinan@udc.es
esther.barros@udc.es
nuria.calvob@udc.es
cristina.calvo@udc.es
bruno.casal@udc.es
angelica.diaz@udc.es
teresa.galvarez@udc.es
emilia.garcia.arthus@udc.es
luz.gomez@udc.es
antonio.grandio1@udc.es
eduardo.guillen@udc.es
oscar.juanatey.boga@udc.es
eva.lado@udc.es
dolores.lagoa@udc.es
elvira.lindoso.tato@udc.es
angela.llanos@udc.es
ricardo.lopez@udc.es
valentin.martinez@udc.es
carlos.morato@udc.es
flora.muino@udc.es
isabel.novo.corti@udc.es
jose.novop@udc.es
carlos.pateiro@udc.es
carlos.psanchez@udc.es
rosa.maria.regueiro.ferreira@udc.es
marta.reyg@udc.es
magdalena.rodriguez@udc.es
miguel.penabad@udc.es
fernando.ruiz@udc.es
elena.sanchez@udc.es
maria.sanchezf@udc.es
mercedes.teijeiro@udc.es
pilar.uriz@udc.es
ricardo.vara@udc.es
laura.varela.candamio@udc.es
l.veiga@udc.es
juan.carlos.vez@udc.es
Web http://http://http://www.economicas.udc.es/subido/Regulamento_TFG_aprobado.pdf
Descrición xeral O traballo de fin de Grado (TFG) é unha materia do plan de estudio de tódalas titulacións da facultade, e supón a realización, por parte e de forma individual, dun proxecto, dunha memoria o un estudo concreto baixo a supervisión dun ou mais directores/as. Neste traballo deben integrarse e desenvolverse os contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A4 CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A6 CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial.
A8 CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A22 CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades A1
A3
A6
B2
B11
B12
C1
C3
C4
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. A2
A5
B1
B2
B3
B13
C2
C5
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A3
B4
B6
B9
B10
C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados A4
B4
B7
C8
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. A8
B5
B14
C4
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. A9
B1
B8
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. A22
B12
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B14
C4
C7

Contidos
Temas Subtemas
Adaptarase a cada Traballo fin de Grao Adaptarase a cada Traballo Fin de Grao

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A1 A3 A5 A6 A9 0 90 90
Presentación oral B4 C1 C2 0 1 1
Análise de fontes documentais A1 A3 A8 B2 B3 B7 B8 B11 B13 C5 C8 4 32 36
Investigación (Proxecto de investigación) A2 A4 A22 B12 B10 B9 B7 B6 B5 B3 B2 B1 C4 C6 C7 0 0 0
Traballos tutelados A1 B1 B2 B3 B5 B7 B11 B14 C1 C2 C3 15 150 165
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Son lecturas que o titor propon ao alumno que lle van a permitir comprender millor o fenómeno do problema a analizar.
Presentación oral O alumno deberá defender ante un tribunal designado por sorteo o seu traballo final de grao.
Análise de fontes documentais Documentos de apoio ás lecturas da bibliografía como datos, bases de datos, e outras fontes de interés.
Investigación (Proxecto de investigación) Realización da investigación para o desenrolo do traballo
Traballos tutelados Seguemento polo docente do traballo desenvolvido polo alumno. Farase mediante un plan de titorías personalizado que pode apoiarse a través das titorias virtuales.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguemento persoalizado do traballo. Pódese apoiar en medios tecnolóxicos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 B1 B2 B3 B5 B7 B11 B14 C1 C2 C3 É o traballo presentado polo alumno. Valorarase a calidade do traballo, o grado de cumprimento dos obxectivos, así como a origixinalidade e a sua presentación. 50
Presentación oral B4 C1 C2 O candidato deberá presentar e defender o seu traballo de fin de grao frente a un tribunal, o cal evaluará as capacidades desenvolvidas polo/la candidato/a. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

CADA TITOR FACILITARÁ E ORIENTARÁ A BUSQUEDA BIBLIOGRAFICA DO ALUMNO

Bibliografía complementaria

CADA TITOR FACILITARÁ E ORIENTARÁ A BUSQUEDA BIBLIOGRAFICA DO ALUMNO


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Pode consultarse o Regulamento na páxina indicada:

http://www.economicas.udc.es/subido/Regulamento_TFG_aprobado.pdf

 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías