Identifying Data 2020/21
Subject (*) Final Project Code 650G01043
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 12
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Dereito Privado
Dereito Público
Economía
Empresa
Letras
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
Abeal Vazquez, Jose Pablo
Aguiar Maragoto, Fernando
Alvarez Dominguez, Maria America
Alvarez Garcia, Begoña
Boedo Vilabella, Lucia
Calvo Porral, Cristina
Casal Rodríguez, Bruno
Currais Nunes, Luis Claudio
Enriquez Díaz, Joaquín
Fernandez Redondo, Marta
Fernández Rodríguez, María Teresa
García Álvarez, María Teresa
Garcia Arthus, Emilia Luisa
Garcia Lopez, Javier Angel
Garcia Lorenzo, Antonio
Gomez Rodriguez, Maria Luz
Guillén Solórzano, Eduardo
Iglesias Gomez, Guillermo
Lado González, Eva Mª
Lado Sestayo, Rubén
Llano Monelos, Pablo de
Lopez Martinez, Ivan
Lopez Mosteiro, Ricardo
Martínez Fernández, Paulino
Morato Miguel, Luis Carlos
Mourelle Espasandin, Estefania
Muiño Vazquez, Maria Flora
Naya Mosquera, José Luis
Perez Lopez, Jose Benito
Piñeiro Sanchez, Carlos
Prado Dominguez, A. Javier
Puime Guillén, Félix
Rego Veiga, Gustavo
Rivera Castiñeira, M. Berta
Rodríguez Fernández, María Magdalena
Rodríguez Vázquez, Clide
Ruiz Lamas, Fernando
Rungo , Paolo
Salvador Montiel, Maria Dolores
Sánchez Fernández, Maria Dolores
Suarez Mallo, Maria de la Cruz
Uriz Tome, Pilar
Vara Arribas, Ricardo Jose
Varela Candamio, Laura
Veiga Fernández, Luís Angel
E-mail
j.abeal@udc.es
fernando.aguiar@udc.es
america.alvarez@udc.es
begona.alvarez@udc.es
lucia.boedo@udc.es
cristina.calvo@udc.es
bruno.casal@udc.es
luis.currais@udc.es
joaquin.enriquez@udc.es
marta.fredondo@udc.es
m.fernandezr@udc.es
teresa.galvarez@udc.es
emilia.garcia.arthus@udc.es
javier.garcial@udc.es
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
luz.gomez@udc.es
eduardo.guillen@udc.es
guillermo.iglesias@udc.es
eva.lado@udc.es
ruben.lado.sestayo@udc.es
pablo.de.llano@udc.es
ivan.lopezm@udc.es
ricardo.lopez@udc.es
paulino.martinez@udc.es
carlos.morato@udc.es
estefania.mourelle@udc.es
flora.muino@udc.es
jose.luis.naya@udc.es
benito.perez@udc.es
carlos.psanchez@udc.es
ajavier.prado@udc.es
felix.puime@udc.es
gustavo.rego@udc.es
b.rivera@udc.es
magdalena.rodriguez@udc.es
c.rodriguezv@udc.es
fernando.ruiz@udc.es
paolo.rungo@udc.es
maria.dolores.salvador@udc.es
maria.sanchezf@udc.es
m.c.suarez.mallo@udc.es
pilar.uriz@udc.es
ricardo.vara@udc.es
laura.varela.candamio@udc.es
l.veiga@udc.es
Web http://http://www.economicas.udc.es/subido/TFGs%201718/9518_RmtoTFGmodif0518.pdf
General description O traballo de fin de Grao (TFG) é unha materia do plan de estudos de tódalas titulacións da facultade, e supón a realización, por parte do alumno e de forma individual, dun proxecto, dunha memoria o un estudo concreto baixo a supervisión dun ou mais directores/as. Neste traballo deben integrarse e desenvolverse os contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao.
Contingency plan 1. Cambios de contido
sen modificacións

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen
Mantéñense todas as metodoloxías de ensino:
Lecturas
Exposición oral
Análise de fontes documentais
Investigación
Traballos tutelados

* Metodoloxías de ensino que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes
correo electrónico, equipos e foros de moodle

4. Modificacións na avaliación
sen modificacións

* Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A4 CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A6 CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial.
A8 CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A22 CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades A1
A3
A6
B2
B11
B12
C1
C3
C4
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. A2
A5
B1
B2
B3
B13
C2
C5
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A3
B4
B6
B9
B10
C6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados A4
B4
B7
C8
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. A8
B5
B14
C4
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. A9
B1
B8
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. A22
B12
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B14
C4
C7

Contents
Topic Sub-topic
Adaptarase a cada Traballo fin de Grao Adaptarase a cada Traballo Fin de Grao

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A1 A3 A5 A6 A9 0 45 45
Oral presentation B4 C1 C2 0 1 1
Document analysis A1 A3 A8 B2 B3 B7 B8 B11 B13 C5 C8 4 32 36
Research (Research project) A2 A4 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 C4 C6 C7 0 45 45
Supervised projects A1 B1 B2 B3 B5 B7 B11 B14 C1 C2 C3 15 150 165
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Son lecturas que o titor propon ao alumno que lle van a permitir comprender millor o fenómeno do problema a analizar.
Oral presentation O alumno deberá defender ante un tribunal designado por sorteo o seu traballo final de grao, o ante o seu tutor, se escolle a avaliación do mesmo polo procedemento simplificado.
Document analysis Documentos de apoio ás lecturas da bibliografía como datos, bases de datos, e outras fontes de interés.
Research (Research project) Realización de investigación para o desenrolo do traballo
Supervised projects Seguemento polo docente do traballo desenvolvido polo alumno. Farase mediante un plan de titorías personalizado que pode apoiarse a través das titorias virtuales.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Seguemento persoalizado do traballo. Pódese apoiar en medios tecnolóxicos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 B1 B2 B3 B5 B7 B11 B14 C1 C2 C3 É o traballo presentado polo alumno. Valorarase a calidade do traballo, o grado de cumprimento dos obxectivos, así como a origixinalidade e a sua presentación. 50
Oral presentation B4 C1 C2 O candidato deberá presentar e defender o seu traballo de fin de grao, onde se evaluarán as capacidades desenvolvidas polo/la candidato/a. 50
 
Assessment comments

Para calquera dos dous procedementos (simplificado e xeral), a avaliación seguirá o establecido no Regulamento dos TFGs da Facultade de Economía e Empresa (http://www.economicas.udc.es/subido/TFGs%201718/9518_RmtoTFGmodif0518.pdf)

Cada vez que un alumno solicite un procedemento de avaliación fai uso dunha oportunidade.

Os prazos para a solicitude de presentación de TFGs regúlanse tal e como se establece no Calendario Académico de TFGs da FEE

Os traballos tutelados poderanse sustituir, baixo criterio do titor dos mesmos por traballos de aprendizaxe e servizo


Sources of information
Basic

CADA TITOR FACILITARÁ E ORIENTARÁ A BUSQUEDA BIBLIOGRAFICA DO ALUMNO

Complementary

CADA TITOR FACILITARÁ E ORIENTARÁ A BUSQUEDA BIBLIOGRAFICA DO ALUMNO


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Pode consultarse o Regulamento na páxina indicada:

http://www.economicas.udc.es/subido/TFGs%201718/9518_RmtoTFGmodif0518.pdf

 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.