Identifying Data 2021/22
Subject (*) Multimedia Tools in Research Code 651516002
Study programme
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Paseiro Ares, Gustavo
E-mail
gustavo.paseiro@udc.es
Lecturers
Paseiro Ares, Gustavo
E-mail
gustavo.paseiro@udc.es
Web
General description O propósito da materia é ofrecer os fundamentos conceptuais necesarios para entender dunha maneira adecuada certos fenómenos aos que se fai continua referencia no resto do máster: o fenómeno da información, o do coñecemento, a procura de información, a investigación e as novas tecnoloxías. Trátase dunha materia na que se fai fincapé na reflexión crítica sobre estes fenómenos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non existen modificacións
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas as metodoloxías, modificando a formato online as que estéan planificadas como presenciais

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: Diariamente. Segumiento dos traballos tutelados e axenda de tutorías
Moodle: Diariamente. Elaboración dos traballos en cada unha das tareas, seguimento dos foros xeral e temáticos.
Teams: Tutorías grupais. Un día a semana para discutir o tema subido no moodle. Tutorías individuáis. Periodicidade indeterminada. En función das tutorías solicitadas.

4. Modificacións na avaliación
Unha vez adaptada a asignatura, non existen modificacións neste senso

*Observacións de avaliación:
Non se modifica

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se modifica

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 CE4. Capacidade para a análise da influencia das achegas sociais e científicas das ciencias socio-sanitarios sobre a discapacidade e a dependencia no sistema xurídico
A5 CE5. Ser capaz de utilizar eficientemente os recursos tecnolóxicos na comprensión e investigación da discapacidade e a dependencia?
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1 Ser capaz de seleccionar e desenvolver as estratexias investigadoras para estudar a problemática relacionada coa discapacidade e a dependencia
B11 CG6 Ser capaz de acceder á información relacionada coa discapacidade e a dependencia
C3 CT3. Utilizar as ferramentas tecnolóxicas básicas necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 CT6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse
C7 CT7. Ser capaz de valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade?

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Xustificar a necesidade da documentación en relación ao crecemento da información científica existente, definila e formular os seus obxectivos. CR6
CR7
Desenvolver os factores craves que configuran a Sociedade da Información. CR6
CR7
Identificar as perspectivas internacionais da iniciativa eEurope en relación á Sociedade da Información no ámbito da saúde e as perspectivas nacionais na Acción Info XXI. CR6
CR7
Describir os diversos tipos de fontes de información. BR5
BR6
Manexar os diversos tipos de documentos primarios e secundarios aplicables ás Ciencias da Saúde. BR5
BR6
Analizar as características formais das fontes primarias en papel e electrónicas. BR5
BR6
Manexar as principais formas de acceso ás revistas en papel e electrónicas. Delimitar as súas principais vantaxes e inconvenientes, e establecer os seus criterios de avaliación en Ciencias da Saúde. AR4
AR5
BR11
CR3
Manexar a normativa Vancouver e APA. BR5
BR6
BR11
CR3
Establecer a estrutura, o estilo e enumerar as faltas frecuentes das seccións Introdución, Material e Métodos, Resultados, Discusión, Conclusión e Bibliografía na elaboración dun artigo científico en Ciencias da Saúde. BR4
CR3
Enunciar a descrición bibliográfica e os seus principais características. BR4
CR3
Empregar os modos máis habituais de citar e construír as referencias bibliográficas en Ciencias da Saúde. BR4
CR3
Delimitar a importancia da obtención de información na sociedade actual e describir os conceptos fundamentais da recuperación de información orientada ás Ciencias da Saúde. AR4
AR5
BR6
CR3
CR6
CR7
Definir a estratexia xeral da procura bibliográfica, manexar unha folla de control da procura e localización das fontes de información e escoller as ferramentas para a súa recuperación. BR6
BR11
CR3
Definir e empregar o concepto de tesauro destacando a importancia dos tesaurus en ciencias da saúde tipo MeSh e os encabezamientos de materias e desenvolver o concepto de filtro metodolóxico como ferramenta para recuperar información de calidade. BR6
BR11
CR3
Definir o concepto de Base de Datos. BR5
BR6
CR3
Empregar os tipos de Bases de Datos aplicables ás Ciencias da Saúde e analizar os seus principais características. BR5
BR6
BR11
CR3
Identificar a literatura científica en función da rapidez do seu envellecemento e calcular a obsolescencia da documentación mediante a Vida media e o índice de Price. AR5
BR6
CR3
CR6
Analizar o concepto de dispersión da literatura científica, definir a lei de Bradford de dispersión da literatura científica e xustificar as súas principais aplicacións. AR5
BR6
CR3
CR6
Manexar a rede como recurso de información en Ciencias da Saúde. AR5
BR11
CR3
Situar a realidade das Ciencias da Saúde dentro do modelo baseado en evidencias, coñecer os seus proles e os seus contras así como as súas posibles aplicacións á práctica profesional. BR4
BR5
BR6
CR6
CR7

Contents
Topic Sub-topic
A sociedade da información. A alfabetización informacional.
Fontes da información bibliográfica. O sistema de información.
As revistas científicas en ciencias da saúde. Estrutura dun traballo científico.
Introdución ao proceso de procura e recuperación de información. A linguaxe e a recuperación da información.
Os sistemas de recuperación da información. Avaliación da recuperación e os vicios informacionales.
Diseminación selectiva de información. Introdución a Internet. Historia.
Ferramentas de Internet. Navegación. Correo electrónico. Valoración da calidade da información sanitaria en Internet.
Procura en Internet. Recursos de saúde. A biblioteca virtual.
Introdución ás ciencias da saúde baseadas na evidencia. O proceso de procura da información baseado na evidencia. Recursos de saúde baseados na evidencia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A5 B5 B11 C3 30 40 70
Supervised projects A5 B5 B6 B11 C3 8 20 28
Objective test A4 C6 C7 2 0 2
Directed discussion A4 B5 C6 C7 10 15 25
Document analysis A4 B4 B6 C6 C7 5 10 15
Introductory activities C7 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A4 C6 C7 4 0 4
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals A parte práctica da materia terá lugar na aula de informática mediante a utilización do computador como ferramenta de traballo e Internet como recurso de información.
Supervised projects O estudante deberá render un traballo no que demostrará as habilidades adquiridas durante a materia en relación á procura de información.
Objective test Trátase dunha proba tipo test na que o estudante renderá os coñecementos teóricos adquiridos durante a materia.
Directed discussion As clases presenciais teóricas levarán na súa porcentaxe maior, a discusión dirixida como a metodoloxía elixida para a participación do estudante nas diversas temáticas a tratar durante a materia
Document analysis Indispensable para poder elaborar o traballo final é a análise dos documentos atopados durante a procura de información ou para a realización dos mesmos.
Introductory activities Consistirá nunha sesión na que se presentarán as características da materia, así como a súa programación e disposición horaria
Guest lecture / keynote speech Os temas cun contido teórico máis marcado serán afrontados mediante a explicación dos puntos máis importantes dos mesmos por parte do profesor mediante sesións maxistrais.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Supervised projects
ICT practicals
Objective test
Description
Os estudantes poderán solicitar as tutorías que consideren necesarias para poder resolver as dúbidas expostas durante a materia, sen menoscabo que será obrigatoria a realización de polo menos dúas tutorías grupales para, en primeiro lugar presentar o título e os obxectivos do traballo, e en segundo lugar para a presentación do traballo final.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A4 B4 B6 C6 C7 O alumno presentará como traballo unha procura bibliográfica seguindo os parámetros marcados na materia dun tema da súa elección. Este traballo inclúe tanto a avaliación da metodoloxía traballos tutelados como da metodoloxía análise de fontes documentais 5
Supervised projects A5 B5 B6 B11 C3 O alumno presentará como traballo unha procura bibliográfica seguindo os parámetros marcados na materia dun tema da súa elección. Este traballo inclúe tanto a avaliación da metodoloxía traballos tutelados como da metodoloxía análise de fontes documentais 40
ICT practicals A5 B5 B11 C3 Seleccionarase unha pregunta á que o alumno, utilizando o TIC e os recursos dispoñibles na aula de Informática da Facultade deberá responder nun tempo taxado e subila á plataforma virtual manexada durante a materia 30
Objective test A4 C6 C7 Mediante esta proba de tipo test, avaliarase os contidos desenvolvidos na parte teórica da materia, impartidos mediante a metodoloxía da discusión dirixida e a sesión maxistral 25
 
Assessment comments
Non existen diferenzas na avaliación da primeira e segunda oportunidade, nin entre alumnos a tempo parcial ou tempo completo, máis alo do recollido nas normativas superiores.

A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará directamente a calificación de suspenso "0" na materia e na convocatoria correspondente, invalidando, deste xeito, calquera calificación obtida nas actividades de evaluación de cara a convocatoria extraordinaria.


Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
To help achieve an immediate sustainable environment and meet the strategic objectives of the Green Campus Plan of the Faculty of Physiotherapy, the documentary work carried out in this area may be requested in paper or virtual format or computer support. If done on paper, the following general recommendations will be followed as far as possible:

- Plastics will not be used.

- Double-sided prints will be made.

- Recycled paper will be used.

- Drafting will be avoided.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.