Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Ferramentas Multimedia para a Investigación Código 651516002
Titulación
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Paseiro Ares, Gustavo
Correo electrónico
gustavo.paseiro@udc.es
Profesorado
Paseiro Ares, Gustavo
Correo electrónico
gustavo.paseiro@udc.es
Web
Descrición xeral O propósito da materia é ofrecer os fundamentos conceptuais necesarios para entender dunha maneira adecuada certos fenómenos aos que se fai continua referencia no resto do máster: o fenómeno da información, o do coñecemento, a procura de información, a investigación e as novas tecnoloxías. Trátase dunha materia na que se fai fincapé na reflexión crítica sobre estes fenómenos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 CE4. Capacidade para a análise da influencia das achegas sociais e científicas das ciencias socio-sanitarios sobre a discapacidade e a dependencia no sistema xurídico
A5 CE5. Ser capaz de utilizar eficientemente os recursos tecnolóxicos na comprensión e investigación da discapacidade e a dependencia?
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 CG1 Ser capaz de seleccionar e desenvolver as estratexias investigadoras para estudar a problemática relacionada coa discapacidade e a dependencia
B11 CG6 Ser capaz de acceder á información relacionada coa discapacidade e a dependencia
C3 CT3. Utilizar as ferramentas tecnolóxicas básicas necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 CT6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse
C7 CT7. Ser capaz de valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade?

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Xustificar a necesidade da documentación en relación ao crecemento da información científica existente, definila e formular os seus obxectivos. CI6
CI7
Desenvolver os factores craves que configuran a Sociedade da Información. CI6
CI7
Identificar as perspectivas internacionais da iniciativa eEurope en relación á Sociedade da Información no ámbito da saúde e as perspectivas nacionais na Acción Info XXI. CI6
CI7
Describir os diversos tipos de fontes de información. BI5
BI6
Manexar os diversos tipos de documentos primarios e secundarios aplicables ás Ciencias da Saúde. BI5
BI6
Analizar as características formais das fontes primarias en papel e electrónicas. BI5
BI6
Manexar as principais formas de acceso ás revistas en papel e electrónicas. Delimitar as súas principais vantaxes e inconvenientes, e establecer os seus criterios de avaliación en Ciencias da Saúde. AI4
AI5
BI11
CI3
Manexar a normativa Vancouver e APA. BI5
BI6
BI11
CI3
Establecer a estrutura, o estilo e enumerar as faltas frecuentes das seccións Introdución, Material e Métodos, Resultados, Discusión, Conclusión e Bibliografía na elaboración dun artigo científico en Ciencias da Saúde. BI4
CI3
Enunciar a descrición bibliográfica e os seus principais características. BI4
CI3
Empregar os modos máis habituais de citar e construír as referencias bibliográficas en Ciencias da Saúde. BI4
CI3
Delimitar a importancia da obtención de información na sociedade actual e describir os conceptos fundamentais da recuperación de información orientada ás Ciencias da Saúde. AI4
AI5
BI6
CI3
CI6
CI7
Definir a estratexia xeral da procura bibliográfica, manexar unha folla de control da procura e localización das fontes de información e escoller as ferramentas para a súa recuperación. BI6
BI11
CI3
Definir e empregar o concepto de tesauro destacando a importancia dos tesaurus en ciencias da saúde tipo MeSh e os encabezamientos de materias e desenvolver o concepto de filtro metodolóxico como ferramenta para recuperar información de calidade. BI6
BI11
CI3
Definir o concepto de Base de Datos. BI5
BI6
CI3
Empregar os tipos de Bases de Datos aplicables ás Ciencias da Saúde e analizar os seus principais características. BI5
BI6
BI11
CI3
Identificar a literatura científica en función da rapidez do seu envellecemento e calcular a obsolescencia da documentación mediante a Vida media e o índice de Price. AI5
BI6
CI3
CI6
Analizar o concepto de dispersión da literatura científica, definir a lei de Bradford de dispersión da literatura científica e xustificar as súas principais aplicacións. AI5
BI6
CI3
CI6
Manexar a rede como recurso de información en Ciencias da Saúde. AI5
BI11
CI3
Situar a realidade das Ciencias da Saúde dentro do modelo baseado en evidencias, coñecer os seus proles e os seus contras así como as súas posibles aplicacións á práctica profesional. BI4
BI5
BI6
CI6
CI7

Contidos
Temas Subtemas
A sociedade da información. A alfabetización informacional.
Fontes da información bibliográfica. O sistema de información.
As revistas científicas en ciencias da saúde. Estrutura dun traballo científico.
Introdución ao proceso de procura e recuperación de información. A linguaxe e a recuperación da información.
Os sistemas de recuperación da información. Avaliación da recuperación e os vicios informacionales.
Diseminación selectiva de información. Introdución a Internet. Historia.
Ferramentas de Internet. Navegación. Correo electrónico. Valoración da calidade da información sanitaria en Internet.
Procura en Internet. Recursos de saúde. A biblioteca virtual.
Introdución ás ciencias da saúde baseadas na evidencia. O proceso de procura da información baseado na evidencia. Recursos de saúde baseados na evidencia.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A5 B5 B11 C3 30 40 70
Traballos tutelados A5 B5 B6 B11 C3 8 20 28
Proba obxectiva A4 C6 C7 2 0 2
Discusión dirixida A4 B5 C6 C7 10 15 25
Análise de fontes documentais A4 B4 B6 C6 C7 5 10 15
Actividades iniciais C7 1 0 1
Sesión maxistral A4 C6 C7 4 0 4
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC A parte práctica da materia terá lugar na aula de informática mediante a utilización do computador como ferramenta de traballo e Internet como recurso de información.
Traballos tutelados O estudante deberá render un traballo no que demostrará as habilidades adquiridas durante a materia en relación á procura de información.
Proba obxectiva Trátase dunha proba tipo test na que o estudante renderá os coñecementos teóricos adquiridos durante a materia.
Discusión dirixida As clases presenciais teóricas levarán na súa porcentaxe maior, a discusión dirixida como a metodoloxía elixida para a participación do estudante nas diversas temáticas a tratar durante a materia
Análise de fontes documentais Indispensable para poder elaborar o traballo final é a análise dos documentos atopados durante a procura de información ou para a realización dos mesmos.
Actividades iniciais Consistirá nunha sesión na que se presentarán as características da materia, así como a súa programación e disposición horaria
Sesión maxistral Os temas cun contido teórico máis marcado serán afrontados mediante a explicación dos puntos máis importantes dos mesmos por parte do profesor mediante sesións maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Proba obxectiva
Descrición
Os estudantes poderán solicitar as tutorías que consideren necesarias para poder resolver as dúbidas expostas durante a materia, sen menoscabo que será obrigatoria a realización de polo menos dúas tutorías grupales para, en primeiro lugar presentar o título e os obxectivos do traballo, e en segundo lugar para a presentación do traballo final.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A4 B4 B6 C6 C7 O alumno presentará como traballo unha procura bibliográfica seguindo os parámetros marcados na materia dun tema da súa elección. Este traballo inclúe tanto a avaliación da metodoloxía traballos tutelados como da metodoloxía análise de fontes documentais 5
Traballos tutelados A5 B5 B6 B11 C3 O alumno presentará como traballo unha procura bibliográfica seguindo os parámetros marcados na materia dun tema da súa elección. Este traballo inclúe tanto a avaliación da metodoloxía traballos tutelados como da metodoloxía análise de fontes documentais 40
Prácticas a través de TIC A5 B5 B11 C3 Seleccionarase unha pregunta á que o alumno, utilizando o TIC e os recursos dispoñibles na aula de Informática da Facultade deberá responder nun tempo taxado e subila á plataforma virtual manexada durante a materia 30
Proba obxectiva A4 C6 C7 Mediante esta proba de tipo test, avaliarase os contidos desenvolvidos na parte teórica da materia, impartidos mediante a metodoloxía da discusión dirixida e a sesión maxistral 25
 
Observacións avaliación
Non existen diferenzas na avaliación da primeira e segunda oportunidade, nin entre alumnos a tempo parcial ou tempo completo, máis alo do recollido nas normativas superiores.

A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación implicará directamente a calificación de suspenso "0" na materia e na convocatoria correspondente, invalidando, deste xeito, calquera calificación obtida nas actividades de evaluación de cara a convocatoria extraordinaria.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:

- Non se utilizarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías