Identifying Data 2019/20
Subject (*) Disability Support Technology Code 651516005
Study programme
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Enxeñaría Industrial
Enxeñaría Naval e Industrial
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Chouza insua, Marcelo
E-mail
marcelo.chouza@udc.es
Lecturers
Amado Vazquez, Maria Eugenia
Chouza insua, Marcelo
Masdias y Bonome, Antonio
E-mail
maria.eugenia.amado@udc.es
marcelo.chouza@udc.es
antonio.masdias@udc.es
Web
General description Esta materia tiene por objetivo que los estudiantes comprendan e integren los diferentes recursos tecnológicos existentes a disposición de las personas con discapacidad, así como la importancia de la accesibilidad, el diseño universal y la eliminación de barreras.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 CE5. Ser capaz de utilizar eficientemente os recursos tecnolóxicos na comprensión e investigación da discapacidade e a dependencia?
A6 CERF1. Coñecer e comprender os recursos tecnolóxicos de apoio ás persoas con discapacidade.
A7 CERF2. Ser capaz de deseñar e executar proxectos de investigación que analicen o impacto do uso de recursos tecnolóxicos por parte de persoas con discapacidade.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B7 CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia
B9 CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia
B10 CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia
C1 CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar.
C2 CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia
C3 CT3. Utilizar as ferramentas tecnolóxicas básicas necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 CT5. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os materiais e instrumentos empregados no manexo da discapacidade. AR6
BR1
BR10
CR2
CR5
Identificar e avaliar os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia. AR7
BR2
BR7
CR2
Desenvolver a capacidade para xestionar recursos materiais e humanos orientados ao manexo do fenómeno da discapacidade e a dependencia. AR5
BR1
BR2
BR7
BR9
CR2
Relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar. CR1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CR3
Valorala importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade, e específicamente no ámbito da discapacidade e dependencia. CR2
CR5
Analizalas posibilidades das novas tecnoloxías na mellora da calidade de vida das persoas con discapacidade. AR5
AR7
BR1
BR10
CR2

Contents
Topic Sub-topic
Introducción á biomecánica. Caracterización da cinemática e da dinámica do corpo humano.
Deseño e selección de ortese e prótese.
Requerimentos funcionais, estructurais e estéticos.
Valoración das configuracións e solucións típicas. Vantaxes e inconvintes.
Bioincompatibilidade
Interacción entre a prótese e o corpo humano.
Materiales biocompatibles.
Biosensores e anticorpos.
Novas tendencias.
Biomáquinas
Sensores e equipos de diagnóstico
Equipos de hemodiálise.
Respiradores e ventiladores.
Marcapasos.
Incubadoras.
Accesibilidade
Requerimentos e necesidades específicas das persoas discapacitadas.
Condicións de seguridade e hixiene.
Reglamentación sobre accesibilidade e deseño de entornos accesibles.
Tecnoloxías e ferramentas de apoio ao discapacitado

Elementos e equipos adaptados. Visión general.
Técnicas específicas de apoyo aos distintos tipos de discapacidades: motora, auditiva e visual.
Tecnoloxías e Instrumentación para diagnóstico, avaliación e seguemento das discapacidades.
Avaliación das configuracións e solucións típicas. Ventaxas e inconvintes. Sensores biométricos.
Edificios Inteligentes. Domótica. Diseño de edificios inteligentes.
Novas aplicacións das tecnoloxías da información.
Teleasistencia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A7 B1 B10 C1 C2 17 0 17
ICT practicals A5 A7 B2 B7 B9 B10 C3 17 12 29
Supervised projects A7 B2 B10 C1 C2 C3 6 26 32
Critical bibliographical A6 B1 B7 B10 C5 0 70 70
Mixed objective/subjective test A6 B10 C2 2 0 2
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Critical bibliographical Metodoloxía que supone un proceso de lectura crítica de un libro, de un artículo, de unha tesis o de unha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende: a lectura da obra, o análisis do seu contenido, a crítica e valoración da misma en relación a literatura existente sobre o tema
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
As sesións prácticas a través de TICs así como a elaboración dos traballos tutelados contará coa supervisión directa do profesor.
Levaránse a cabo tutorías individualizadas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A7 B2 B10 C1 C2 C3 O estudante deberá elaborar e entregar en tempo e forma os traballos solicitados polo profesor, que poderán ser de elaboración individual ou grupal. 30
Mixed objective/subjective test A6 B10 C2 Consiste na realización dunha proba que combinará diferentes modalidades de preguntas, dende preguntas abertas de resposta breve a preguntas de resposta múltiple. 40
Critical bibliographical A6 B1 B7 B10 C5 O estudante deberá realizar a lectura da obra, o análisis do seu contenido e a crítica e valoración da mesma en relación a literatura existente sobre o tema 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Creus A (2005). Domótica para instaladores. CEYSA
Huidobre J, Millán R (2008). Domótica. Edificios Inteligentes. Segovia
Instituto de Biomecánica de Valencia (2004). Guía de uso y prescripción de productos ortoprotésicos a medida. Valencia: IBV
Instituto de Biomecánica de Valencia (2003). Libro blanco I+D+I al servicio de las personas con discapacidad y las personas mayores. Valencia: IBV
Instituto de Biomecánica de Valencia (2005). Pregúntame sobre accesibilidad y ayudas técnicas.. Valencia: IBV

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:
- Non se utilizarán plásticos. 
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.