Identifying Data 2021/22
Subject (*) Basis of Neuroscience and Neurological Rehabilitation Code 651516008
Study programme
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Viñas Diz, Susana
E-mail
susana.vinas.diz@udc.es
Lecturers
Robles García, Verónica
Viñas Diz, Susana
Vivas Costa, Jamile
E-mail
veronica.robles@udc.es
susana.vinas.diz@udc.es
j.vivas@udc.es
Web
General description Esta materia ofrece coñecementos básicos e principios da investigación en neurociencia e da práctica clínica en neurorrehabilitación, co obxectivo de proporcionar fundamentos da patoloxía neurolóxica, capacitando o alumno a integrar de forma crítica as distintas situacións no eido da discapacidade e dependencia. Por último, esta materia habilitará o alumnado a deseñar proxectos de investigación nas disfuncións neurolóxicas.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: NON SE REALIZAN CAMBIOS

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
- Sesión maxistral
- Lecturas/recensión bibliográfica
- Traballos tutelados
- Seminarios
- Discusión dirixida
- Estudo de casos
Estas metodoloxías mantéñense pero adaptándoas a formatos virtuais/online, a través das ferramentas multimedia dispoñibles na UDC (Moodle (colgando archivos en formato pdf, word, power-point...) e/ou Microsoft Teams).

*Metodoloxías docentes que se modifican:
-Prácticas a través de TIC
-Proba mixta
As metodoloxías citadas anteriormente adaptaránse en caso necesario á non presencialidade, mediante:
-Adaptación de contidos prácticos a través de TIC, asociados a contidos teóricos.
-Cuestionarios tipo test de resposta múltiple, a través da plataforma moodle.


3. Mecanismos de atención personalizada ó estudantado:

-Moodle: CONSULTAS DIARIAMENTE A DEMANDA DOS ESTUDANTES, E COMO MÍNIMO 1 CONTACTO SEMANAL.
-Microsoft Teams: 1 SESIÓN SEMANAL.
-Correo electrónico: A demanda dos estudantes (como media 2 consultas á semana).


4. Modificacións na evaluación:
-EVALUACIÓN CONTINUADA (recensiones bibliográficas, traballo tutelado, presentación oral): 60%. Adxudicando os seguintes porcentaxes:
-RECENSIONS BIBLIOGRÁFICAS; 10%
-TRABALLO TUTELADO, PRESENTACIÓN ORAL); 40%
-SEMINARIOS;10%.
-EXAMEN A TRAVÉS DE CUESTIONARIO/TEST DE RESPOSTA MÚLTIPLE MEDIANTE A PLATAFORMA MOODLE: 40%


*Observacións de avaliación:
-Para realizar a media ponderada, é obrigatorio que os alumnos haian realizado os traballos de evaluación continuada pautados na asignatura, e entregados nas fechas sinaladas. Aquelles alumnos que non realicen os traballos de evaluación continuada, a sua calificación final na asignatura será de NON PRESENTADO (NP). No caso de querer examinarse da materia, o exámen consistirá nun exáme oral non presencial desarrollado a través de microsoft teams, asignándolle a esta proba o valor do 100% da calificación final.
-Para realizar a media ponderada, é obrigatorio que os alumnos se presenten ó examen tipo test.
-A metodoloxía de evaluación será a mesma para a oportunidad de xuño (1ª oportunidade), así como para a oportunidade de xullo (2ª oportunidade).
-Utilizarase o mesmo sistemade avaliación para os estudantes matriculados a tempo completo e os matriculados a tempo parcial (tanto en canto ás metodoloxías utilizadas, como o que computa cada unha delas na nota final da asignatura).


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: No material bibliográfico para o seguemento/consulta dos contenidos da materia non se xenerarán cambios. O material necesario para seguir/preparar a asignatura facilitaráselle ós alumnos a través do moodle. Sendo só este material proporcionado obxecto de estudo e posterior exame.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A12 CERF7. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no ámbito dos problemas neurolóxicos na persoa con discapacidade
A13 CERF8. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación nas disfuncións neurolóxicas
B2 CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B7 CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia
B9 CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia
B10 CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia
C6 CT6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse
C7 CT7. Ser capaz de valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade?

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To know the general pathology of brain and spinal neurological injury. AR12
BR7
BR9
BR10
To be able to identify the characteristics of normal sensory, motor, and cognitive development during childhood. AR12
BR2
BR5
BR7
BR9
BR10
To analyse the neurological foundations of disability and know the therapeutic bases and the capacity for improvement in neurological pathology. BR2
BR5
BR7
BR9
BR10
CR6
To integrate motor control and motor learning theories. AR12
BR2
BR5
BR7
BR9
BR10
CR6
To know the physiological basis of neuronal plasticity and regeneration. AR12
BR2
BR5
BR10
To deep into neuronal plasticity as the basis of neurological physiotherapy. AR12
BR2
BR5
BR7
BR9
BR10
CR6
CR7
To know the different imaging techniques for the study of the nervous system. AR13
BR2
BR5
BR10
CR7
To know different techniques of clinical neurophysiology for the study of the nervous system. AR12
AR13
BR2
BR10
CR6
CR7
To know the models and techniques of basic research in neuroscience, as well as concepts and principles of research about neurological pathology. AR12
AR13
BR2
BR10
CR6
CR7
To understand the importance of research in functional recovery in neurological rehabilitation. AR12
CR7
To acquire skills to identify and evaluate the different scenarios of research in neurological pathology. AR12
AR13
BR2
BR5
BR7
BR10
CR6
CR7

Contents
Topic Sub-topic
Neurological foundations of disability. - Embryology, development and maturation of the nervous system.
-Anatomy and physiology of motor control and postural control systems.
-Anatomy and physiology of the sensory system.
-Identification of the neurological pathologies that generate disability and their characteristics.
-General pathology of brain and spinal neurological injury.
-The pathophysiology of the main semiological findings in neurological patients.
Therapeutic basis and capacity for improvement in neurological pathology. -Aims of therapies which are used in the approach of neurological pathologies.
-Functional capacity concept and disability according to the CIF (WHO, 2001).
- Theoretical models on which physical therapy modalities are based to address neurological pathologies.
-Motor control and motor learning theories, physiology of disability and neuronal regeneration. Mirror neurons physiology.
Basic research in neuroscience. Present and future of research in neuroscience. -Experimental models and laboratory techniques.
-Radiology and imaging techniques for the study of the nervous system.
-Clinical Neurophysiology.
-Kinematic and functional evaluation of neurological pathology.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B7 B10 C6 C7 21 4 25
Critical bibliographical A12 B5 B10 C6 C7 0 10 10
ICT practicals A12 A13 B5 B7 B9 C6 3 0 3
Supervised projects A12 A13 B2 B5 B7 B9 B10 C6 C7 3 50 53
Seminar A12 B10 C6 C7 6 10 16
Directed discussion A12 A13 B2 B7 B9 C6 C7 3 10 13
Case study A12 B2 B7 B9 B10 3 20 23
Mixed objective/subjective test A12 A13 B2 B7 B9 B10 C6 C7 1 0 1
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Critical bibliographical Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de afondamento nos contidos traballados
ICT practicals Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo dun tema caracterizado pola discusión, a participación e a elaboración de documentos.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador
Case study Metodoloxía na que un estudante se enfronta ante unha descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas a través dun proceso de discusión. O alumno situáse ante un problema en concreto (caso), que describe unha situación real da vida profesional no ámbito da investigación clínica e debe de ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento o dunha acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Mixed objective/subjective test Exame teórico que constará de preguntas tipo test e desenvolvemento

Personalized attention
Methodologies
Case study
Guest lecture / keynote speech
Critical bibliographical
Supervised projects
Seminar
Description
In all methodologies described, the student will have access to personalized attention. In those methodologies oriented to the student to perform a more autonomous work, students will have specialized attention making use of face-to-face and / or virtual tutorials through moodle platform, and / or email.
Those students with part-time dedication, or academic exemption of attendance, will have the same personalized attention described above, and in addition they will have available a description of the material they need to read for the preparation / study of the subject.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Critical bibliographical A12 B5 B10 C6 C7 Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de afondamento nos contidos traballados 10
Supervised projects A12 A13 B2 B5 B7 B9 B10 C6 C7 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Os estudantes teñen que adquirir/asumir a responsabilidade da súa propia aprendizaxe, cun seguimento desta polo profesor. 40
Seminar A12 B10 C6 C7 Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo dun tema caracterizado pola discusión, a participación e a elaboración de documentos. 10
Mixed objective/subjective test A12 A13 B2 B7 B9 B10 C6 C7 Proba que integra preguntas tipo de proba de ensaio e preguntas de tipo obxectivas. En relación coas preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en relación coas preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. 40
 
Assessment comments

The
assessment methodologies described above (bibliographic review, supervised essays,
seminar, mixed tests) will be the same for the first and second opportunities,
computing each one of them in the final grade of the subject, using the
percentage rating already mentioned.

For those students with part-time
dedication or academic exemption of attendance, the same evaluation system will
be used (both in terms of the methodologies used and methodologies computes in
the final grade of the subject).


Sources of information
Basic Hulley, S.; Cummings, S.; Browner, W.; Grady, B. (2013). Diseño de investigaciones clínicas. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins
Stokes, M; Stacks, E. (2013). Fisioterapia en la rehabilitación neurológica. Barcelona: Elsevier
Cudeiro Mazaira, J; Arias Rodríguez, P; Robles García, V; Corral Bergantiños, Y (2015). Fundamentos de neurociencia y neurorrehabilitación. Madrid: Síntesis
García García, J.; Jiménez Ponce, F; Arnaud Viñas,M; Ramírez Tapia, Y; Lino Pérez, L. (). Introducción a la metodología de investigación en Ciencias de la Salud. México: McGraw-Hill Interamericana editores
Cano de la Cuerda, R; Collado Vázquez, S (2012). Neurorrehabilitación. Métodos específicos de valoración y tratamiento. Madrid: Panamericana
Kandel,ER (2013). Principles of neural science.. New York: McGRaw-Hill
Haines, D. (2014). Principos de Neurociencia. Aplicaciones básicas y clínicas. Barcelona: Elsevier Saunders
Arias Rodríguez, P; Cudeiro Mazaira, J; Mariño Alfonso, X; Molero Ruiz, J; Rivadulla Fernández, C; R (2014). Reeducación funcional en la enfermedad de Parkinson. Barcelona: Elsevier España

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

In order to help achieve an immediate sustainable environment and meet the Green Campus strategic objectives from the Faculty of Physiotherapy, the documentary work carried out in this area may be requested in paper, virtual format or computer support. If done on paper, the following general recommendations will be followed as far as possible:

 

- Plastics will not be used.

- Double-sided prints will be preferred.

- Recycled paper will be chosen.

- Drafting will be avoided.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.