Identifying Data 2021/22
Subject (*) Resource Management in Health and Social Care in Disability and Dependency Situations Code 651516009
Study programme
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Fernandez Cervantes, Ramon
E-mail
ramon.fcervantes@udc.es
Lecturers
Fernandez Cervantes, Ramon
Martinez Rodriguez, Alicia
E-mail
ramon.fcervantes@udc.es
alicia.martinez@udc.es
Web
General description Esta materia tiene por objetivo dotar al estudiante de los conocimientos necesarios sobre la gestión de recursos sociosanitarios en el ámbito de la discapacidad y la dependencia, así como la capacidad para evaluar y proponer diseños o modificaciones que reviertan en una mayor eficiencia de los mismos. Se abordarán aspectos como la gestión de recursos y servicios, el trabajo en equipo, el papel del estrés laboral y burnout.
Contingency plan 1.Modificacións nos contidos:
Los contenidos no sufren modificaciones.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Recensiones bibliográficas
Estudio de casos
Trabajos Tutelados
Sesión Magistral
Prueba Mixta
Seminarios

*Metodoloxías docentes que se modifican:
Ninguna
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
El alumnado podrá establecer comunicación escrita con el profesorado a demanda por correo e, Teams o Moodle. También, previa solicitud por escrito, podrá acceder a reuniones virtuales. Los/las docentes podrán programar y establecer reuniones virtuales con los estudiantes individualmente o en grupos para realizar exposiciones de contenidos, seguimiento y asesoramiento en la realización de tareas y correcciones de trabajos.
4. Modificacións na avaliación:
*Observacións de avaliación:
La asignatura será evaluada en dos partes cada una de las cuales tiene una carga en la calificación final del 50%.
1ª parte:
Participación en las Sesiones Magistrales realizando un resumen escrito de contenidos al final de aquellas clases que el profesor señale: 10%
Presentación de Trabajos Tutelados: 20%
Recensiones bibliográficas: 20%
2ª parte:
Exposición de Trabajos Tutelados: 20%
Prueba Mixta en la fecha oficial: 30%

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: No se efectúan modificaciones.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 CE5. Ser capaz de utilizar eficientemente os recursos tecnolóxicos na comprensión e investigación da discapacidade e a dependencia?
A14 CERF9. Coñecer e comprender os recursos sociosanitarios dispoñibles para as persoas con discapacidade e dependencia.
A15 CERF10. Ser capaz de deseñar e executar proxectos de investigación que valoren as necesidades, o uso, a eficacia ou eficiencia dos recursos sociosanitarios para as persoas con discapacidade e dependencia.?
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B6 CG1 Ser capaz de seleccionar e desenvolver as estratexias investigadoras para estudar a problemática relacionada coa discapacidade e a dependencia
B7 CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia
B8 CG3 Capacidade para a toma de decisións na resolución de problemas.
B9 CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia
C1 CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar.
C2 CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia
C4 CT4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 CT5. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, nun contexto de investigación. AR14
BR1
CR2
CR4
CR5
Ser capaz de xestionar recursos materiais e humanos orientados ao manexo do fenómeno da discapacidade e a dependencia. AR5
AR15
BR2
BR6
BR7
BR9
CR5
Identificar e avaliar os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia. AR15
BR2
BR7
BR8
CR1
Adquirir as habilidades para a toma de decisións na resolución de problemas. AR5
AR15
BR1
BR2
BR6
BR8
BR9
Ser capaz de avaliar os resultados derivados do proceso de xestión. AR15
BR7
Coñecer os recursos sociosanitarios para a atención á discapacidade e a dependencia. AR14
BR1
CR4
CR5
Desenvolver as habilidades para desenvolver proxectos de investigación sobre a realidade social das familias con membros con discapacidade e/ou dependentes. AR5
AR14
AR15
BR2
BR6
BR7
BR9
CR1
CR2
Ser capaz de detectar e analizar a realidade social da discapacidade e a dependencia, de xeito tanto cuantitativo coma cualitativo. AR15
BR9
CR2
CR4
CR5
Elaborar e deseñar proxectos de investigación relacionados coa xestión de recursos no ámbito da discapacidade e a dependencia. AR15
BR2
BR6
CR1
CR5

Contents
Topic Sub-topic
Análise e diagnóstico de necesidades sociosanitarias en relación á discapacidade e a dependencia.
Metodoloxía de intervención sociosanitaria, orientada á discapacidade e a dependencia, baseada na resolución de problemas.
Aplicación dos principios da práctica baseada na evidencia no ámbito sociosanitario.
Constitución e funcionamento dos equipos multidisciplinares. Situacións de estrés e burnout no ámbito sociosanitario.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A14 A15 B1 B9 C2 C4 C5 17.5 0 17.5
Seminar A15 B2 B6 B7 B9 C5 17.5 0 17.5
Mixed objective/subjective test A5 A14 A15 B2 C2 2 0 2
Case study A5 A14 A15 B1 B2 B8 9 21 30
Critical bibliographical A14 B1 B7 C1 0 20 20
Supervised projects A5 A14 A15 B2 B7 B8 B9 C1 4 53 57
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Critical bibliographical Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración súa en relación coa literatura existente sobre o tema.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Case study
Mixed objective/subjective test
Description
A través dos seminarios, estudo de casos e realización de traballos tutelados, o profesor proporcionará atención personalizada ao estudante.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica poderán solicitar titorias específicas para traballar nos contidos do programa. Tamén poderan levar a cabo traballos complementarios que lles permitan compensar a non asistencia a clase adquirindo de esta maneira as competencias da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A14 A15 B2 B7 B8 B9 C1 O estudante deberá elaborar e entregar en tempo e forma os traballos solicitados polo profesor, que poderán ser de elaboración individual ou grupal. 40
Case study A5 A14 A15 B1 B2 B8 O estudante deberá participar no estudo e resolución dos casos, entregando un informe do mesmo na forma e data indicada polo profesor. 10
Mixed objective/subjective test A5 A14 A15 B2 C2 Consiste na realización dunha proba que combinará diferentes modalidades de preguntas, dende preguntas abertas de resposta breve a preguntas de resposta múltiple. 30
Critical bibliographical A14 B1 B7 C1 O estudante deberá entregar en tempo e forma resumos, esquemas ou recensións das lecturas facilitadas polo profesor 20
 
Assessment comments

Los estudiantes a tiempo completo y a tiempo parcial, serán evaluados del mismo modo tanto en la 1ª como en la 2ª oportunidad. Por ello se mantienen las mismas condiciones descritas en el apartado de evaluación.

El alumnado con reconocimiento  de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de asistencia, realizarán las mismas actividades formativas que el resto de alumnos, esto es: estudio de los contenidos curriculares, realización de estudio de casos, recensiones bibliográficas y trabajos tutelados.
La realización de plagio en las actividades de cualquier modalidad de evaluación supondrá la calificación de suspenso con una nota de cero puntos, y la invalidación y pérdida de cualquier calificación previa, de valor igual o superior al aprobado obtenida en la asignatura, que pudieran computar en la convocatoria extraordinaria. 

Sources of information
Basic Pedro R. Gil-Monte, Bernardo Moreno-Jiménez (2007). El síndrome de quemarse por el trabajo ("burnout") : grupos profesionales de riesgo. Madrid: Pirámide
Villalobos J (2007). Gestión sanitaria para los profesionales de la salud. Barcelona: McGraw-Hill Interamericana
Samprón D (2010). Hacia nuevos modelos de asistencia y gestión sanitaria : asistencia sociosanitaria y hospitalización a domicilio. Madrid : Edisofer
Campos MI (2005). Relaciones interpersonales, trabajo en equipo. Alcalá: Formación Alcalá
Ballenato G (2005). Trabajo en equipo dinámica y participación en los grupos. Madrid : Pirámide

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:

- Non se utilizarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.