Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Trastornos da Linguaxe Oral e Escrita Código 651516010
Titulación
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Cuevas Gonzalez, Lino Manuel
Correo electrónico
lino.cuevas@udc.es
Profesorado
Cuevas Gonzalez, Lino Manuel
Correo electrónico
lino.cuevas@udc.es
Web
Descrición xeral Conocer los sistemas de CAA para las personas con discapacidad congénita y adquirida y trastornos de la comunicación y/o la escritura

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 CERF1. Coñecer e comprender os recursos tecnolóxicos de apoio ás persoas con discapacidade.
A10 CERF5. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no ámbito da disfunción cardiorrespiratoria
A20 CEIP5. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no ámbito da detección e intervención nos trastornos da linguaxe oral e escrito en persoas con discapacidade.
A21 CEIP6. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación acerca da intervención psicolóxica nos trastornos da linguaxe oral e escrita en persoas con discapacidade.
B2 CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B7 CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia
B9 CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia
B10 CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia
C3 CT3. Utilizar as ferramentas tecnolóxicas básicas necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los sistemas de CAA para personas con discapacidda congénita y adquirida y trastornos de la comunicación y/o la escritura AI6
BI7
Saber como llevar a cabo la valoración y la aplicación de las técnicas de intervención en CAA AI6
AI20
AI21
BI2
BI9
CI3
Conocer los procesos de adquisición del lenguaje escrito en las distintas discapacidades AI6
Conocer los principales trastornos adquiridos en el desarrollo del lenguaje escrito AI20
Diseñar programas de intervención en el acceso al lenguaje escrito en sujetos con discapacidad AI10
AI20
AI21
BI7
BI10

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. DIFICULTADES ADQUIRIDAS EN EL DESARROLLO Y APRENDIZAJE DE LA LECTURA Y LA ESCRITURA DISLEXIAS ADQUIRIDAS
DISGRAFÍAS ADQUIRIDAS
TEMA 2. LECTO-ESCRITURA Y DISCAPACIDAD COGNITIVA PROCESOS DE APRENDIZAJE
MÉTODOLOGÍA DE APRENDIZAJE
TEMA 3. LECTO-ESCRITURA Y DISCAPACIDAD MOTORA PROCESOS DE APRENDIZAJE
MÉTODOLOGÍA DE APRENDIZAJE
TEMA 4. LECTO-ESCRITURA Y DISCAPACIDAD SENSORIAL PROCESOS DE APRENDIZAJE
MÉTODOLOGÍA DE APRENDIZAJE
TEMA 5. LA COMUNICACIÓN AUMENTATIVA Y ALTERNATIVA CONCEPTUALIZACIÓN
DESTINATARIOS DE LOS SISTEMAS
SISTEMAS ASISTIDOS, ACCESOS Y TECNOLOGÍA DE APOYO
SISTEMAS NO ASISTIDOS
TEMA 6. VALORACIÓN PARA LA SELECCIÓN Y USO DE SISTEMAS DE CAA ESTRATEGIAS PARA LA VALORACIÓN DE LA CAA
INSTRUMENTOS Y ADAPTACIONES
TEMA 7. INTERVENCIÓN D ELA CAA ENFOQUES PARA LA ENSEÑANZA DE LA CAA
PROGRAMAS ESPECÍFICOS DE INTERVENCIÓN

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 B7 B9 10 30 40
Eventos científicos e/ou divulgativos A6 4 0 4
Proba obxectiva B10 4 12 16
Portafolios do alumno A20 A21 B2 B7 B9 B10 C3 10 80 90
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales e introducción de algunas preguntas dirigidas a los alumnos, con la finalidade de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
Eventos científicos e/ou divulgativos Los alumnos asistirán a un taller/seminario donde conocerán los sistemas tecnológicos de apoyo a la CAA
Proba obxectiva Prueba escrita donde los alumnos demostrarán la adquisición de las competencias planificadas
Portafolios do alumno Recogerá las prácticas propuestas

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
El alumno entregará los materiales producto de las actividades de aprendizaje que serán revisados en el horario de atención personalizada

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B10 Prueba de aplicación de los conocimientos/competencias adquiridas 60
Portafolios do alumno A20 A21 B2 B7 B9 B10 C3 Se entregará un dossier con las práctiacs realizadas 40
 
Observacións avaliación

LA ASISTENCIA ES OBLIGATORIA


Fontes de información
Bibliografía básica BEUKELMAN, D. & MIRENDA, P (2005). AUGMENTATIVE AND ALTERNATIVE COMUNICATION. BALTIMORE: PAUL H. BROOKS
VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (2004). PSICOLOGIA DE LA LECTURA. MADRID: PEARSON
VIEIRO, P (2007). PSICOPEDAGOGÍA DE LA ESCRITUA. MADRID: PIRÁMIDE

EN EL DESARROLLO DE CADA TEMA SE RECOMENDARÁ BIBLIOGRAFÍA ESPECÍFICA

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías