Identifying Data 2019/20
Subject (*) Successful Aging Code 651516014
Study programme
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Piñeiro Aguin, Isabel
E-mail
isabel.pineiro.aguin@udc.es
Lecturers
Piñeiro Aguin, Isabel
E-mail
isabel.pineiro.aguin@udc.es
Web
General description El objetivo general de esta materia es proporcionar una visión general de los factores que promueven un envejecimiento satisfactorio, los programas existentes y las herramientas de evaluación e intervención existentes para la investigación de su eficacia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1. Ser capaz de integrar o fenómeno da discapacidade e a dependencia dentro da construción social do proceso saúde-enfermidade
A2 CE2. Ser capaz de deseñar proxectos de investigación no ámbito da discapacidade e dependencia
A26 CEIP11. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no campo do envellecemento satisfactorio.
A27 CEIP12. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación no ámbito do envellecemento satisfactorio
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B6 CG1 Ser capaz de seleccionar e desenvolver as estratexias investigadoras para estudar a problemática relacionada coa discapacidade e a dependencia
B7 CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia
B9 CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia
B10 CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia
C1 CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar.
C2 CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia
C4 CT4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento das variables persoais e sociais que favorecen un envellecemento con éxito. AR1
AR26
AR27
BR1
BR2
BR6
BR9
BR10
CR1
CR2
CR4
Coñecemento e manexo das pautas que favorecen un envellecemento con éxito. AR1
BR1
BR2
BR7
BR9
BR10
CR1
CR2
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. AR26
AR27
BR1
BR2
Ser capaz de deseñar e avaliar programas de envellecemento satisfactorio a través da investigación. AR2
BR1
BR9

Contents
Topic Sub-topic
Topic 1.- Satisfactory aging. General features 1.1. The demographic aging.
1.2. Consequences of demographic aging.
2.- Cognitive and socio-affective functioning in the elderly.
2.1. The explanation of aging: the model of competition vs. the decline model.
2.2. Biological, cognitive and socio-affective changes in the elderly.
2.3. Modulating variables of biological, cognitive and socio-affective development in the elderly.
Topic 3. Sexuality in old age
6.1. Introduction
6.2. Variables that affect sexuality in old age
6.2.1. Sociocultural variables
6.2.2. Sociodemographic variables
6.2.3. Psychological variables
6.2.4. Biological variables
6.3. Interventions to optimize sexual and affective life in old age
6.4. Sexuality as something natural
Topic 4.- Quality of Life and Psychological Well-being in Old Age. Satisfactory Aging
4.1. Introduction
4.2 Quality of Life
4.2.1. The quality of life in the elderly
4.2.2. The measure of the Quality of Life
4.3. Psychological well-being
4.3.1. Subjective well-being
4.3.2. Psychological well-being
4.4. The satisfactory aging.
Tema 5.- Dimensións do Benestar Psicolóxico na vellez.
5.1. A Autoaceptación
5.1.1. O Autoconcepto
5.1.2. As creencias de Autoeficacia
5.1.3. A autoaceptación nas persoas maiores
5.2. As Relacións Positivas cos demais
5.2.1. As Relacións Sociais nas persoas Maiores
5.3. A Autonomía
5.3.1. A Autonomía nas persoas maiores
5.3.2. Discapacidade e Dependencia
5.4. O Dominio do Entorno
5.4.1.Caracterización do control. O control percibido.
5.4.2. Dominio do entorno nas Persoas Maiores
5.5. O Propósito na Vida
5.5.1. As Metas: Aproximación conceptual
5.5.2. As metas personais na Vellez
5.6. O Crecemiento e o Desenrrolo Persoal
5.6.1. O Crecemiento persoal: Orixe do constructo.
5.6.2. O crecemento persoal nas persoas maiores
5.6.3. A XUBILACIÓN

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A1 A14 A18 A24 A26 C2 1 5 6
Workbook A2 B10 C4 2 6 8
Student portfolio C1 4 24 28
Objective test A1 A14 A26 B2 B7 2 0 2
Critical bibliographical A1 B10 1 7 8
Guest lecture / keynote speech A1 A14 A18 A24 A26 B6 C2 60 0 60
Supervised projects A27 B1 B9 2 10 12
Directed discussion B2 9 9 18
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relacionados con envellecemento
Empregarase, sobre todo, como introdución aos temas
Workbook Utilizaranse diversos documentos (libros, artigos, etc...) como fonte de profundización nos contidos traballados.
Student portfolio o alumno recollerá de forma ordeada todo o traballado na materia
Objective test Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe.
Resposta múltiple para escoller só unha opción como correcta
Critical bibliographical deberán ler un libro, analizar o seu contido e elaborar unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais dos temas que compoñen a materia
Supervised projects Baixo a tutela do profesor o alumno realizará algún traballo ou actividade relacionada cos contidos da materia
Directed discussion Os alumnos, por grupos, discutirán sobre un tema relacionado coa materia de forma libre, informal e espontánea pero coordinados polo profesor ou un moderador.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Document analysis
Critical bibliographical
Description
It will be a question of following up with the student, especially in the methodology of Portfolios, Bibliographic Remarks and Tutored Works.
The student who has recognized the condition of a part-time student and applied for the Academic Dispensation in the Dean's Office, will have the evaluation of the subject as follows: The final global mark of the subject will be the one obtained in the exam test.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A27 B1 B9 Actividades sobre a temática da materia 30
Objective test A1 A14 A26 B2 B7 O alumno realizará un exame onde se evaluará a adquisición dos contidos básicos da materia 50
Critical bibliographical A1 B10 Farase una recensión bibliográfica das fontes sinaladas pola profesora en cada caso concreto 20
 
Assessment comments

a) FOR THE FIRST OPPORTUNITY:
The evaluation of the subject will be the result of the following components:
- Attendance / participation in classes: up to 10%.
- Realization of practical activities: up to a maximum of 40%. In the practical activities, it is included the Recension * of the book "The Hour of the truth" of Rosa regás.
(75% of the activities carried out will have to be delivered).
- Test type test of the theoretical contents: up to a maximum of 50%.

Observations:
To pass the subject it will be necessary to obtain a minimum average mark of 5, as long as the mark in the exam is equal to or greater than 2 points. 


 B) FOR THE SECOND OPPORTUNITY:
The evaluation of the subject will be the result of the following components:
- Attendance / participation in classes: up to 10%.
- Realization of practical activities: up to a maximum of 40%. In the practical activities, it is included the Recension * of the book "The Hour of the truth" of Rosa regás.
(75% of the activities carried out will have to be delivered).
- Test type test of the theoretical contents: up to a maximum of 50%.

Observations:
To pass the subject it will be necessary to obtain a minimum average mark of 5, as long as the mark in the exam is equal to or greater than 2 points.




Sources of information
Basic Pardo, A. (2005). La cultura de la sobreprotección. . Revista Multidisciplinar de Gerontología, 15 (3), 166-170.
Díaz, D.; Rodríguez-Carvajal, R.; Blanco, A., Moreno-Jiménez, B.; Gallardo, I.; Valle, C., y van Die (2006). Adaptación española de las escalas de bienestar psicológico de Ryff. Psicothema, 18, 572-577
Casas, F. y Aymerich, M. (2005). Calidad de vida en las personas mayores. En S. Pinazo y M. Sánchez (Dirs.) Gerontología . Madrid: Pearson
Freire, C. y Ferradás, M. (2016). Calidad de vida y bienestar en la vejez. Madrid: Editorial Pirámide
Lehr, U. (2004). Calidad de vida, satisfacción con la vida, envejecimiento satisfactorio y bienestar subjetivo. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 39, 3, 2-7
Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2002). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza
Vega, J.L. y Bueno, B. (1995). Desarrollo adulto y envejecimiento.. Madrid: Síntesis
Blanco, A. y Díaz, D. (2005). El bienestar social: su concepto y medición. Psicothema, 17, 4, 582-589
Ruíz-Vargas, J.M. (2008). Envejecimiento y memoria ¿cómo y por qué se deteriora la memoria con la edad? . Revista española de geriatría y gerontología, 43 (5), 268-270.
Sánchez, Trianes y Blanca (2009). Estereotipos negativos hacia la vejez y su relación con variables sociodemográficas en personas mayores de 65 años. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 44(3).
Li, F., Fisher, K. J., Harmer, P., McAuley, E. y Wilson, N. L. (2003). Fear of falling in elderly persons: association with falls, functional ability and quality of life.. Journal of Gerontology: Psychological Sciences, 58 B(5), 283-290.
Ryff, C. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069-1081
Argyle, M. (1997). Is happiness a cause of health?. Psychological Health, 12, 769-781
Regás, R. (2010). La hora de la verdad. Una Mirada a la vejez.. Badalona: Ara Llibres.
Triadó, C., Villar, F., Solé, C. y Osuna, M. J. (2005). La medida del bienestar en personas mayores: adaptación de la escala de Ryff. . Revista de Psicología General y Aplicada, 58 (3), 347-363.
Argyle, M. (1992). La psicología de la felicidad. Madrid: alianza
Rippon, I., Kneale, D., de Oliveira, C., Demakakos, P. y Steptoe, A. (2013). Perceived age discrimination in older adults. . Age and ageing.
Bermejo, L. (2006). Promoción del envejecimiento activo. Programas de preparación a la jubilación.. http://dialnet.unirioja. es/servlet/extart?codigo=2756877
López, F. (2012). Sexualidad y afectos en la vejez. Psicología Pirámide
Fernández-Ballesteros, R., Moya, R., Íñiguez, J. y Dolores, M. (1999). ¿Qué es la psicología de la vejez? . Madrid: Biblioteca Nueva.

Complementary (). .


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
To help achieve an immediate sustainable environment and meet the strategic objectives of the Green Campus Plan of the Faculty of Physiotherapy, the documentary work carried out in this area may be requested in paper or virtual format or computer support. If done on paper, the following general recommendations will be followed as far as possible: - Plastics will not be used - Double-sided prints will be made. - Recycled paper will be used. - Drafts will be avoided


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.