Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Atención temperá e discapacidade Código 651853203
Titulación
Mestrado Universitario en Intervención na Discapacidade e na Dependencia (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral O desenvolvemento das persoas depende da estimulación temperá que se proporciona ao longo dos primeiros anos de vida. No ámbito da discapacidade estes apoios en medidas de atención temperá son fundamentais para a adquisición e desenvolvemento dos procesos e funcións psicolóxicas do ser humano. O desenvolvemento humano que se dá ao longo do ciclo vital necesita de estimulacións adecuadas en momentos puntuais e nos seus primeiros momentos son esenciais para evitar alteracións posteriores.

Competencias do título
Código Competencias do título
C1

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecer a relación entre atención temperá, desenvolvemento e discapacidade CP1
- Entender o significado e utilidade da atención temperá CP1
- Analizar o papel da familia na atención temperá CP1
- coñecer os recursos sociosanitarios dispoñibeis para a atención ás persoas con discapacidade CP1
- ser quen de elaborar unha base de datos documental sobre a atención temperá, desenvolvemento e discapacidade CP1
- deseñar un programa de atención temperá nun caso específico CP1
- analizar as diferencias entre un programa educativo e outro clínico CP1
Capacidade de análise e síntese CP1
Razoamento crítico. CP1
Capacidade de xestión da información. CP1
Capacidade de organización e planificación. CP1
Adquirir compromiso ético. CP1

Contidos
Temas Subtemas
1. A Atención Temperá: conceptualización, niveis e marco legal. Concepto
Niveles
Marco legal
2. Factores de risco biolóxico e socio-ambiental: Influencia sobre o desenvolvemento infantil Riesgo biológico
Riesgo socio-ambiental
3. Procesos e instrumentos de avaliación en Atención Temperá Procesos de evaluación
Instrumentos de evaluación
4. Ámbitos e programas de intervención en Atención Temperá Programas de Atención temprana en las diferentes discapacidades: síndrome Down, trastornos del espectro autista, discapacidad motora, plurideficiencias, deficiencia auditiva

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 15 30 45
Recensión bilbiográfica 0 15 15
Prácticas de laboratorio 0 20 20
Proba obxectiva 2 20 22
Traballos tutelados 15 30 45
Actividades iniciais 2 0 2
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida lectura previa de material bibliográfico, participación activa nas discusións, calidade das intervencións
Recensión bilbiográfica lectura individual, entrega dunha recensión nos superior a 5 folios, discusión en grupo dos contidos
Prácticas de laboratorio elección, administración, corrección e elaboración dun informe a partir da aplicación dunha proba de desenvolvemento
Proba obxectiva realización dun test con duas alternativas de resposta (V/F)
Traballos tutelados presentación dos instrumentos de avaliación máis frecuentes en AT
Actividades iniciais Presentación xeral da materia e dos obxectivos

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Poderase recibir tutorización sobre dúbidas que xurdan da aplicación das probas de desenvolvemento

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio elección dun dos instrumentos de avaliación, aplicación, corrección e entrega do informe 25
Proba obxectiva Superación dun exame tipo test con alternativas V/F 40
Discusión dirixida lectura e participación activa. Calidade das reflexións 10
Recensión bilbiográfica lectura individual e debate no grupo-clase das ideas e contreversias da mesma 25
 
Observacións avaliación

Se contempla la posibilidad de realizar controles parciales de
cada tema o de subapartados dentro de un tema (lectura, exposición en clase y test), que en caso de ser superados
liberan al alumno de la realización del examen oficial. En caso de no
presentarse (con justificación) o suspender más de dos tendrán que
presentarse con todos los contenidos el día de la convocatoria oficial.

En el caso de alumnos en modalidad no presencial, tendrán la
obligación de examinarse en la convocatoria oficial teniendo en cuenta que la nota máxima a
alcanzar en la prueba será computada en base a 8.


Fontes de información
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Observacións


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