Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Trastornos da linguaxe oral e escrita Código 651853211
Titulación
Mestrado Universitario en Intervención na Discapacidade e na Dependencia (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. TRASTORNOS DE LA LECTURA
DISLEXIAS ADQUIRIDAS: EVALUACIÓN Y ENTERNAMIENTO
TEMA 2. TRASTORNOS DE LA ESCRITURA DISGRAFÍAS ADQUIRIDAS Y ENTRENAMIENTO
TEMA 3. METODOLOGÍA DE INVESTIGACIÓN MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
HERRAMIENTAS ON-LINE Y A POSTERIORI

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta múltiple 3 9 12
Prácticas clínicas 20 0 20
Sesión maxistral 20 0 20
Lecturas 2 14 16
Obradoiro 10 0 10
Presentación oral 2 6 8
Portafolios do alumno 26 0 26
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta múltiple test de 3 alternativas de respuesta : teórico-práctica
Prácticas clínicas resolución de casos en grupo
Sesión maxistral exposición por parte de la profesora
Lecturas documentos de apoyo teórico-práctico
Obradoiro charlas tipo "obradoiro" por profesionales externos
Presentación oral exposición lecturas y trabajo en grupo
Portafolios do alumno presentación practicas del alumno

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Proba de resposta múltiple
Prácticas clínicas
Sesión maxistral
Obradoiro
Presentación oral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno portafolios de casos clínicos y otras actividades desarrolladas en el aula 10
Proba de resposta múltiple examen tipo test 40
Prácticas clínicas resolución casos 20
Sesión maxistral exposición profesora 10
Lecturas lecturas expertas 5
Obradoiro asistencia " obradoiros" expertos 10
Presentación oral exposiciones 5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Acosta Rodríguez, V. M. y Moreno Santana, A. M. (1999). Dificultades del lenguaje en ambientes educativos. Del retraso al trastorno específico del lenguaje.. barcelona: Masson
American Psychiatric Association. (2002). DSM-IV-TR. Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales. Texto revisado. barcelona: Masson
VIEIRO Y GÓMEZ (2004). PSICOLOGÍA DE LA LECTURA. MADRID: PEARSON
VIEIRO (2007). PSICOPEDAGOÍA DE LA ESCRITURA. MADRID: PIRÁMIDE
N. Crespo-Eguílaz, J. Narbona (2006). Subtipos de trastorno específico del desarrollo del lenguaje:. REV NEUROL 2006; 43 (Supl 1): S193-S200
RONDAL, J., y SERON, X. (1988). Trastornos del lenguaje. barcelona:paidós

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías