Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social. |
A2 |
Coñecer e comprender as ciencias, os modelos, as técnicas e os instrumentos sobre os que se fundamenta, articula e desenvolve a fisioterapia. |
A3 |
Coñecer e comprender os métodos, procedementos e actuacións fisioterapéuticas, encamiñados tanto á terapéutica propiamente dita a aplicar na clínica para a reeducación ou recuperación funcional, como á realización de actividades dirixidas á promoción e mantemento da saúde. |
A6 |
Valoración diagnóstica de coidados de fisioterapia segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente. |
A7 |
Deseñar o plan de intervención de fisioterapia atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
A8 |
Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de fisioterapia, utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C6 |
Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C9 |
Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer e comprender as bases científicas, os modelos, as técnicas e os instrumentos sobre os que se fundamenta, articula e desenvolve o Exercicio terapéutico |
A2 A3
|
B3 B5
|
C1
|
Elaborar un Plan de Exercicio Terapéutico atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia |
A2 A3 A6 A7
|
B3 B4 B5
|
C1 C6 C9
|
Definir as bases anatómicas, biomecánicas e fisiolóxicas do Exercicio Terapéutico |
A2 A3
|
B1 B5
|
C1
|
Coñecer e relacionar os efectos fisiolóxicos e terapéuticos do exercicio sobre os diferentes sistemas e tecidos orgánicos |
A1 A2 A3
|
B5
|
C1 C6
|
Coñecer o concepto de Exercicio Terapéutico así como os seus obxectivos, indicacións e modalidades de avaliación e aplicación/execución |
A2 A3 A6
|
B5
|
C1 C6
|
Saber executar as distintas modalidades e técnicas de exercicio terapéutico e avaliar os resultados. |
A2 A3 A7 A8
|
B2 B4 B5
|
C1 C6 C9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución ao exercicio terapéutico en Fisioterapia |
Concepto de Exercicio terapéutico
Efectos e beneficios xerais do exercicio
Consideracións xerais sobre a estrutura do movemento. |
2. Adaptación e exercicio físico. |
Adaptación. Tipos de adaptación
Fatiga
Carga: concepto e tipos
Principios xerais do adestramento e aplicación no eido terapéutico
|
3. Respostas e adaptacións dos sistemas e tecidos orgánicos ao exercicio terapéutico |
Adaptacións do aparello locomotor ao exercicio terapéutico
Adaptacións cardiovasculares ao exercicio
Adaptacións respiratorias e exercicio terapéutico
Outras adaptación e exercicio terapéutico
|
4. Capacidades físicas e metodoloxía de desenvolvemento no ámbito terapéutico.
|
Capacidades Físicas. Xeneralidades
Forza
Velocidade
Resistencia
Flexibilidade
Coordinación
Equilibrio
|
5. Deseño de un programa de exercicio terapéutico |
Modelo de intervención con exercicio terapéutico
Partes da sesión
Sinais de alarma
Principios de tratamento e ensinanza de exercicios |
6. Métodos de intervención con exercicio terapéutico en fisioterapia. |
Introducción aos métodos de intervención con exercicio terapéutico
Adestramento funcional
Fisioterapia acuática
Métodos de relaxación
Outros métodos |
7. Sistemas de avaliación e rexistro en exercicio terapéutico |
Probas antropométricas
Probas cardiorrespiratorias
Probas neuromusculares
Probas biomecánicas
Outras probas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
20 |
50 |
70 |
Laboratory practice |
A6 A7 A8 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
29 |
20 |
49 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
8.5 |
18 |
26.5 |
Practical test: |
A6 A7 A8 B4 C1 C9 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A6 A7 B1 B4 B5 C1 C9 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Efectuarase a exposición oral do temario da materia, complementándose a mesma co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas a os/as estudantes.
Durante estas sesións tamén se poderá realizar unha docencia máis interactiva na que o alumnado resolverá tarefas e/ou realizará traballos propostos polo profesorado, ben de xeito individual ou en pequenos grupos, asistidos polo profesorado e co fin de acadar unha mellor comprensión da materia. |
Laboratory practice |
Estas sesións servirán para por en práctica os contidos teóricos impartidos mostrando ao alumnado a execución, os procedementos e as técnicas de prescrición do exercicio terapéutico en fisioterapia así como distintos sistemas de avaliación/rexistro. Así mesmo se afondará na execución práctica e o control das distintas modalidades de exercicio terapéutico.
Durante estas sesions tamén se poderán propoñer tarefas nas que o alumnado teña que deseñar e executar distintas técnicas de exercicio terapéutico. |
Supervised projects |
Realización de un ou varios traballos de temática relacionada coa materia. O profesorado tutorizará os mesmos segundo as necesidades do alumnado e promoverá que o seu desarrollo, entrega e exposición sea consensuada co alumnado. |
Practical test: |
Proba de carácter manipulativo e oral na que se valorará fundamentalmente a a execución das distintas técnicas de tratamento e valoración así como o deseño de exercicios/programas no eido do exercicio terapéutico. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode conter distintos tipos de preguntas: preguntas test, de resposta breve e de desenvolvemento. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
In lectures and laboratory practices, we will develop an active participation from the students. Asking doubts will be stimulated as well as student´s intervention. Through all the methodologies, students will have access to a personalized attention through face-to-face or virtual tutoring (through institutional plattforms).
Personalized attention through virtual or face-to-face tutoring will be enhanced for the students with part-time dedication or academic attendance waiver.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Practical test: |
A6 A7 A8 B4 C1 C9 |
Exame práctico de todos os contidos da materia.
Superar esta proba será requisito indispensable para aprobar a materia.
Se o profesorado e a maioría simple do alumnado así o acorda ao comezo curso, poderá realizarse unha o varias probas prácticas da materia durante o curso, de forma que no caso de superalas, o alumnado poida liberar parte ou toda a materia da proba práctica nas convocatorias oficiais. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 A6 A7 B1 B4 B5 C1 C9 |
Exame de todos os contidos da materia. O tipo de exame poderá incluír preguntas tipo test e/ou preguntas de resposta breve e/ou para desenvolver.
Superar esta proba será requisito indispensable para aprobar a materia.
Se o profesorado e a maioría simple do alumnado así o acorda ao comezo curso, poderá realizarse unha o varias probas teóricas da materia durante o curso, de forma que no caso de superalas, o alumnado poida liberar parte ou toda a materia da proba mixta nas convocatorias oficiais. |
40 |
Laboratory practice |
A6 A7 A8 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
Os contidos tratados nestas prácticas serán obxecto de avaliación mediante a proba práctica e/ou proba mixta.
Valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, participación razoada e realización de traballos propostos, de forma continuada durante todo o curso. A avaliación continuada das prácticas suporá un 10 % da nota final en caso de superar a proba práctica e a proba mixta. |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
Os contenidos tratados nestas sesions serán obxecto de avaliación mediante a proba práctica e/ou a proba mixta.
Se valorará tamén a asistencia, puntualidade, participación razoada e a realización de traballos propostos, de forma continuada durante o curso. Esta avaliación suporá un 10% da nota final, no caso de superar a proba práctica e a proba mixta.
|
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
Valorarase a realización e exposición dos traballos propostos |
20 |
|
Assessment comments |
The qualification of Not Presented will be granted to
all or students who do not present themselves to the practical test and to the
mixed test in each of the official opportunities. In case of presenting one of
these tests, students will not be able to obtain this qualification. In the event of failing to pass the mixed test and/or
the practical test, the qualification that will appear in the minutes will be
the test not passed with the highest qualification. The faculty of the subject will be able to freely
decide the number of Honor Registrations to be awarded among the maximum
established annually. These may be granted between the students who have an
outstanding qualification, being awarded in order of qualification according to
the average between the note of the continuous assessment of the lectures and
the laboratory practices. Students with academic exemption from attendance
exemption and students who present themselves at opportunities for success, may
be evaluated through a mixed test, a practical test, supervised jobs and a work
with the same value than continuous evaluation of lectures and practices. The
deadlines for delivery, the theme and standards of this work will be published on
matter´s moodle. Students who studied the subject in previous years
will be able to maintain, if so or requested, the qualification corresponding
to the continuous evaluation of previous years (major session and laboratory
practices). In the event that a serious misconduct is committed, the grade of fail will be awarded in the call in which the offense is committed and regarding the matter in which it was committed: the student will be graded with "fail" (numerical grade 0) in the corresponding call of the academic year, whether the commission of the misconduct occurs on the first opportunity or on the second. For this, their qualification will be modified in the first opportunity record, if necessary.
|
Sources of information |
Basic
|
García Manso JM, Navarro M, Ruiz JA (1998). Bases teóricas del entrenamiento deportivo. Madrid: Gymnos
Sharman, S (2006). Diagnóstico y tratamiento de las alteraciones del movimiento. Barcelona: Paidotribo
Kisner C, Colby LA (2010). Ejercicio terapéutico fundamentos y técnicas. Barcelona: Paidotribo
Hall CM, Brody LT. (2006). Ejercicio Terapéutico. Recuperación funcional.. Barcelona: Paidotribo
Lesmes, D (2007). Evaluación clínico-funcional del movimiento corporal humano. Bogota: Panamericana
López Chicharro, J, Fernández Vaquero, A (2007). Fisiología del Ejercicio. Madrid: Panamericana |
|
Complementary
|
Cook, G. (2010). Movement : functional movement systems : screening, assessment, and corrective strategies. Aptos : On Target Publications
Cook, G. (2003). Athletic body in balance. Champaign : Human Kinetics
Boyle, M. (). Functional Training for Sports. United States: Human Kinetics |
Boyle, M. Functional Training for Sports. United States: Human Kinetics; 2004 Reiman, M.P., Manske, R.C. Functional Testing in Human Performance. United States: Human Kinetics; 2009 Heyward, V.H. Evaluación de la aptitud física y Prescripción del ejercicio. Madrid: Panamericana. 2008 Hall, C.M., Brody, L.T. Therapeutic Exercise: Moving Toward Function. Baltimore: Lippincott Williams & Williams. 2005 Ellenbecker,
T.S., Davies, G.J. Closed Kinetic Chain Exercise: A Comprehensive Guide
to Multiple-Joint Exercises. United States: Human Kinetics. 2001 Huber, F.E., Wells, C.L. Therapeutic Exercise: Treatment Planning for Progression. United States: Elsevier. 2006 Bandy,
W.D., Sanders, B. Therapeutic Exercise for Physical Therapist
Assistants: Techniques for Intervention. United States: Lippincott
Williams & Williams. 2008 Lesmes, D. Evaluación clínico-funcional del movimiento corporal humano. Bogota: Panamericana. 2007 |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANATOMY I AND HISTOLOGY/651G01001 | ANATOMY II/651G01002 | PHISIOLOGY/651G01003 | GENERAL KINESIOTHERAPY/651G01005 | FUNCTIONAL AND PSYCHOSOCIAL ASSESSMENT/651G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
BIOMECHANICS/651G01009 | NEUROLOGICAL AND PSYCHOMOTOR PHYSIOTHERAPY/651G01016 |
|
Subjects that continue the syllabus |
PHYSIOTHERAPY FOR STATIC AND DYNAMIC CONDITIONS IN THE VERTEBRAL COLUMN/651G01015 | CARDIAC, RESPIRATORY AND VASCULAR REHABILITATION/651G01020 | PHYSIOTHERAPY FOR MUSCULOSKELETAL DISORDERS/651G01024 | PHYSIOTHERAPY IN PHYSICAL ACTIVITY AND SPORT/651G01025 | CLINICAL TRAINING I/651G01035 | CLINICAL TRAINING II/651G01036 |
|
Other comments |
Para
axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir o
obxectivo estratéxico 11 do Plan Green Campus da Facultade de
Fisioterapia, os traballos documentais
que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato
papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel,
seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|