Identifying Data 2023/24
Subject (*) MEDICAL AND SURGICAL PATHOLOGY II Code 651G01018
Study programme
Grao en Fisioterapia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Blanco García, Francisco Javier
E-mail
f.blanco1@udc.es
Lecturers
Blanco García, Francisco Javier
Reimunde Figueira, Pedro
E-mail
f.blanco1@udc.es
pedro.reimunde@udc.es
Web http://www.ffisacademica.udc.gal
General description Introdución á Patoloxía médico-cirúrxica susceptible de tratamento fisioterápico

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social.
A4 Adquirir a experiencia clínica adecuada que proporcione habilidades intelectuais e destrezas técnicas e manuais; que facilite a incorporación de valores éticos e profesionais; e que desenvolva a capacidade de integración dos coñecementos adquiridos; de forma que, ao termo dos estudos, os estudantes saiban aplicalos tanto a casos clínicos concretos no medio hospitalario e extrahospitalario, como a actuacións na atención primaria e comunitaria.
A5 Valorar o estado funcional do paciente, considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociais.
A9 Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento en relación cos obxectivos marcados.
A12 Intervir nos ámbitos de promoción, prevención, protección e recuperación da saúde.
A13 Saber traballar en equipos profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
A14 Incorporar os principios éticos e legais da profesión á práctica profesional así como integrar os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións.
A19 Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C4 Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Fomentar a importancia da investigación e a procura de información actualizada, para o desenvolvemento profesional no ámbito da patoloxía médico-cirúrxico asociado á Fisioterapia. B3
B5
C8
C9
Fomentar no estudante a incorporación de principios éticos e coñecementos legais das profesións sanitarias, para o exercicio práctico profesional. Potenciar o traballo en equipos multidisciplinares para así poder comunicarse de modo efectivo e claro, tanto oral como escrito, cos seus compañeiros, outros profesionais e familiares, nun ámbito sociosanitario. A13
A14
A19
B2
B4
C1
Coñecer e comprender as alteracións funcionais derivadas das afeccións médico-cirúrxicas susceptibles de tratamento fisioterápico, para adquirir os coñecementos e experiencia clínica adecuada, que proporcione as habilidades intelectuais e destrezas técnicas e manuais. A1
A4
A5
A9
A12
A13
A14
B1
C4
C8

Contents
Topic Sub-topic
Bloque de Patoloxía Oncolóxica 1. Factores etiolóxicos do cancro.

2. Epidemioloxía e prevención: Prevención primaria. Cribado e diagnóstico precoz. Quimioprevención.

3. Diagnóstico e estratexia terapéutica: Plan estratéxico xeneral. Hormonoterapia. Inmunoterapia. Quimioterapia. Novas perspectivas terapéuticas.

4. Diagnóstico de extensión e estratexia terapéutica de diversos tumores sólidos (I): Neoplasias de pulmón. Cancro de próstata. Melanoma maligno.

5. Diagnóstico de extensión e estratexia terapéutica de diversos tumores sólidos (II): Cancro de mama e de Colon

6. Tumores óseos primitivos e metastásicos.

7. Tratamento de soporte e coidados paliativos
Bloque de Reumatoloxía 1. Conceptos básicos da inflamación aguda e crónica.

2. Mecanismo da Reparación Tisular.

3. Lumbalxia e Cervicalxia

4. Gonalxia y Coxalxia

5. Hombreiro Doloroso

6. Artriti e Poliartriti

7. patoloxía dos tecidos brandos

8. Osteoartriti e Osteoporosis

9. Síndrome dolorosa xeneralizado. Fibromialxia reumática.

10. Artriti Reumatoide e Espondiloartriti

11.Enfermidades do tecido conxuntivo: Lupus Eritematoso Sistemico, Esclerosis Sistemica, Vasculitis, Miopatias inflamatorias

Bloque de Ortopedia e Traumatoloxía 1. Pelvis: Traumatismos, clasificación de fracturas, complicacións, secuelas.

2. Cadeira: Traumatismos, fracturas de pescozo de fémur, epifisiolísis traumática, fracturas trocantéreas e subtrocantéreas. Luxación traumática de cadeira e as súas complicacións, tipos de luxación. Tratamento cirúrxico da Artrose da Cadeira.

3. Fracturas diafisarias de fémur, fracturas supracondíleas e intercondíleas, fracturas condíleas.

4. Xeonllo e rótula: Traumatismos, fracturas, luxacións, lesións miniscales e ligamentos.

5. Fracturas das mesetas tibiales, fracturas diafisarias de morna e peroné.

6. Nocello: Fracturas maleolares, bimaleolares, trimaleolares, fracturas, luxacións, escordaduras.

7. Pié: Fracturas e luxacións de astrágalo, fractura de calcáneo, fracturas medio-tarsianas, fracturas de metatarsianos e falanxes, luxación de Lisfranc.

8. Patoloxía da columna vertebral: cervicalxia, dorsalxia, lumbalxia. Cifosis. Hernia de disco. Espondiloartrosis. Estenosis da canle.

9. Malformacións conxénitas da columna vertebral. Espiña bífida. Bastrup. Sintomatoloxía, clínica e tratamento.

10. Espondilolistesis. Clasificación e formas, clínica, radioloxía, tratamento.

11. Deformidades raquídeas: escoliosis e cifosis. Concepto, termos, avaliación da curva. Causas, clínica, radioloxía. Tratamento conservador e cirúrxico.

12. Ombreiro e membro superior : Fracturas do Omoplato. Fracturas de Clavícula .Fractura do Humero. Fracturas do Cóbado. Fracturas do Antebrazo. Traumatismo da boneca. Lesións traumáticas da man. Luxacións: aspectos xerais. Luxación de ombreiro e cóbado.

13. Traumatismo cranioencefálico.

14. Traumatismo torácico.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A5 A12 A13 A14 A19 B2 B1 42 78 120
Laboratory practice A1 A4 A5 A9 A12 A13 A14 A19 B3 B4 B5 C1 C4 C8 16 10 26
Objective test A1 A4 A5 A9 A19 B1 B2 C9 C1 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte do profesor daqueles temas da materia considerados fundamentais para a mellor formación dos alumnos na descrición e coñecemento da semiología clínica máis frecuentemente relacionados coas afeccións susceptibles de tratamento fisioterápico.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico.

Durante a clase práctica tamén se realizará exposición e estudo de casos clínicos.
Objective test Consistirá na avaliación do coñecemento adquirido polo alumno na parte teórica explicada en forma de lección maxistral ao longo do curso segundo especificacións que figuran no apartado correspondente.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Description
Actividade que o profesor, de forma individual ou en pequeno grupo, desenvolverá para atender ás necesidades e consultas do alumno.

O obxectivo primordial será orientación, apoio e motivación para facilitar o proceso de aprendizaxe.

Farase de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de forma non presencial (a través de correo electrónico ou do campus virtual).

A atencion personalizada sera a mesma para os estudantes con dedicación a tempo parcial y a tempo completo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A4 A5 A9 A19 B1 B2 C9 C1 Tamén chamada EXAME, consistirá nunha soa proba formada polos seus partes, por convocatoria.
Poderá constar de preguntas de tipo múltiple elección, preguntas con resposta curta e/ou desenvolvemento breve dun tema.
80
Laboratory practice A1 A4 A5 A9 A12 A13 A14 A19 B3 B4 B5 C1 C4 C8 Os contidos abordados nas prácticas serán obxecto de avaliación mediante probas de comprensión e resolución de casos clínicos.

No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, participación razoada, traballo en equipo, resolución de prácticas e axuda aos compañeiros durante as mesmas.
20
 
Assessment comments

SUBJECT GRADE:

EXAM (80%) - It will consist of an OBJECTIVE TEST proposed by each teacher. It will be graded on a maximum of 8 points. The EXAM grade will be obtained from the average resulting from the sum of the OBJECTIVE TEST proposed by each teacher. If in the EXAM a grade of less than 50% of the possible score is obtained in any of the OBJECTIVE TESTS proposed by each teacher, the average will not be computed with the other part, nor will the CONTINUOUS ASSESSMENT be added, with the FINAL GRADE being a fail .

If a student does not appear for any part of the EXAM, the FINAL GRADE of the subject will be Not Presented (NP). It is optional for each professor to keep or not the qualification of his part of the EXAM, only until the July call (2nd opportunity), provided that his qualification is equal to or greater than 50% of the possible score.<

CONTINUOUS ASSESSMENT (20%) - the qualification of the continuous assessment will be kept only until the July call (2nd opportunity).

The percentages assigned to each test may undergo small modifications from one course to another depending on the needs of the subject; however, the value of the exam will never be less than 70% of the final mark and the value of the continuous evaluation will never be greater than 30%.

  "The fraudulent performance of the tests or evaluation activities, once verified, will directly imply the qualification of failing in the call in which it is committed: the student will be graded with "suspense" (numerical grade 0) in the corresponding call of the academic year, both if the offense is committed on the first opportunity and on the second. For this, their qualification will be modified in the first opportunity record, if necessary".

"Qualification of suspension in the call in which the offense is committed and with respect to the matter in which it was committed: the student will be qualified with "suspension" (numerical grade 0) in the corresponding call of the academic year, whether the Commission of the foul occurs on the first opportunity as on the second. To do this, it will proceed to modify its rating at the first opportunity, if necessary.


Sources of information
Basic Hoppenfeld S (2004). Fracturas.Tratamiento y Rehabilitacion. Madrid: Marbán Libros, S.L.
McRae, Ronald (2006). Ortopedia y Fracturas. Exploracion y Tratamiento. Madrid: Marbán Libros, S.L.
-Silberman, Fernando S (2014). Ortopedia y Traumatologia. Buenos Aires: Editorial Medica Panamericana
Francisco J Blanco y Jesus Tornero (2020). Tratado de Enfermedades Reumaticas de la SER. Madrid: Editorial Medica Panamericana

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
ANATOMY I AND HISTOLOGY/651G01001
ANATOMY II/651G01002
PHISIOLOGY/651G01003
CLINICAL SEMIOLOGY/651G01010
MEDICAL AND SURGICAL PATHOLOGY I/651G01011

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
CLINICAL TRAINING I/651G01035

Subjects that continue the syllabus
CLINICAL TRAINING II/651G01036

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais:- Non se utilizarán plásticos.- Realizaranse impresións a dobre cara.- Empregarase papel reciclado.- Evitarase a realización de borradores.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)".

"Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade".

"Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas"


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.