Identifying Data 2017/18
Subject (*) PHYSIOTHERAPY FOR MUSCULOSKELETAL DISORDERS Code 651G01024
Study programme
Grao en Fisioterapia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinador
Pardo Carballido, Carmen
E-mail
carmen.pardo@udc.es
Lecturers
Barcia Seoane, Miriam
Pardo Carballido, Carmen
E-mail
miriam.barcia.seoane@udc.es
carmen.pardo@udc.es
Web
General description A materia de disfuncións do aparello locomotor busca fundamentar con criterio científico os aspectos clínicos, semiológicos, diagnósticos e de tratamento de fisioterapia das principais deficiencias do aparello locomotor, ademais de desenvolver as competencias necesarias para a intervención de fisioterapia nesta campo de actuación da profesión. O alumno deberá relacionar as diferentes patoloxías e procedementos médico?cirúrxicos, co arsenal terapéutico do que dispón a Fisioterapia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Valoración diagnóstica de cuidados de fisioterapia según las normas y con los instrumentos de validación reconocidos internacionalmente.
A7 Diseñar el plan de intervención de fisioterapia atendiendo a criterios de adecuación, validez y eficiencia.
A8 Ejecutar, dirigir y coordinar el plan de intervención de fisioterapia, utilizando las herramientas terapéuticas propias y atendiendo a la individualidad del usuario.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Elaborar e cumprimentar de forma sistémica os rexistros de Fisioterapia no paciente que presenta disfuncións do aparello locomotor. A6
A7
A8
C1
Valorar o estado funcional do paciente que presenta disfuncións do aparello locomotor, considerando os aspectos físicos psicolóxicos e sociais. A6
A7
A8
C1
Adecuar a intervención de fisioterapia ás diversas disfuncións do aparello locomotor en función dos obxectivos establecidos A6
A7
A8
C1
Determinar o diagnóstico de Fisioterapia nos pacientes que presentan disfuncións do aparello locomotor segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente. A6
A7
A8
C1
Deseñar o plan de intervención de Fisioterapia nos pacientes que presentan disfuncións do aparello locomotor atendendo a criterios de adecuación, validez e eficacia. A6
A7
A8
C1
Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de Fisioterapia no enfermo que presenta disfuncións do aparello locomotor utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario. A6
A7
A8
C1
Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento en relación cos obxectivos propostos. A6
A7
A8
C1
Proporcionar unha atención de Fisioterapia eficaz, outorgando unha asistencia integral aos pacientes. A6
A7
A8
C1
Adquirir os coñecementos necesarios para aplicar a técnica de vendaxe funcional nas disfuncións traumáticas, microtraumáticas e alteracións neuromusculares que con máis frecuencia afectan o aparello locomotor. A6
A7
A8
C1

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1.- INTRODUCIÓN AO TRATAMENTO FISIOTERÁPICO NOS PROCESOS TRAUMATOLÓGXICOS 1.1. Introdución E xeneralidades
1.2. Proceso de Fisioterapia nos procesos traumatológicos: fracturas, lesións articulares, lesións musculares e lesións tendinosas
1.3. Intervención de fisioterapia nas lesións asociadas a un proceso traumatológico.
PRACTICA 1.- Introdución aos protocolos de procesos traumatológicos
TEMA 2.- FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DA COLUMNA VERTEBRAL SEN LESIÓN NEUROLÓGICA 2.1. Introdución e xeneralidades
2.2. Proceso de Fisioterapia nos traumatismos vertebrais: fracturas cervicais, dorsais, lumbares.
2.3. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas de partes brandas do raquis cervical, dorsal ou lumbar
2.4 Proceso de Fisioterapia nas discopatias.
PRACTICA 2.- Procesos traumatológicos da columna vertebral sen lesión neurolóxica. Valoración do paciente. Intervención de fisioterapia. Estudo de casos
TEMA 3.- FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DO CINTO ESCAPULAR E DO MEMBRO SUPERIOR 3.1. Introdución e xeneralidades
3.2. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas do cinto escapular.
3.3. Proceso de fisioterapia nas lesións de partes brandas e luxaciones da regíon da articulación glenohumeral
3.4. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas da rexión braquial.
3.5. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas da rexión do cóbado.
3.6. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas da rexión do antebrazo.
3.7. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas da rexión da boneca e man.
PRÁCTICA 3.- Procesos traumatológicos do cinto escapular e membro superior sen lesión nerviosa. Estudo de casos
TEMA 4.-FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DA CINTURA PÉLVICA E MEMBRO INFERIOR
4.1. Introdución.
4.2. Proceso de Fisioterapia nas fracturas da pelvis.
4.3. Proceso de Fisioterapia nas fracturas do femur
4.4. Proceso de fisioterapia na luxación coxofemoral.
4.5. Proceso de Fisioterapia nas lesións musculares e tendinosas da cadeira e coxa.
4.6. Proceso de Fisioterapia en lesionar tendinosas, musculares, meniscales, e nas fracturas da zona do xeonllo
4.7. Proceso de Fisioterapia na rexión do nocello e pé.
4.8. Proceso de atención fisioterápica nas lesións musculares, luxaciones, escordaduras, fracturas e lesións tendinosas da perna.
PRÁCTICA 4.- Procesos traumatológicos da cintura pélvica e membro inferior. Proceso de fisioterapia e intervención fisioterápica. Estudo de casos
TEMA 5.-RAZOAMENTO CLÍNICO APLICADO Á REUMATOLOXÍA E PROCESOS CRÓNICOS 5.1.- Introdución e conceptos xerais para a aplicación do proceso de razoamento clínico en Reumatoloxía e procesos crónicos articulares.
5.2.- Estudo de casos clínicos.

TEMA 6: TÉCNICAS DE CONTENCIÓN E VENDAXE 6.1 Conceptos xerais e fundamentacion
6.2 Técnicas de aplicación
PRÁCTICA 6.-Comparativa de diferentes técnicas de vendaxe da extremidade superior e inferior
TEMA 7:PRÓTESE DE MEMBRO SUPERIOR E INFERIOR 7.1 Xeneralidades
7.2 Técnica cirúrxica
7.3 Abordaxe fisioterápico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A7 A8 C1 35 60 95
Laboratory practice A6 A7 A8 24 25 49
Objective test A6 A7 A8 C1 2 0 2
Practical test: A6 A7 1 0 1
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Método expositivo impartido polo profesor dun tema do temario utilizando soporte técnico.
Os contidos abordados nas sesións maxistrais serán obxecto de avaliación mediante probas de comprensión, e traballos tutelados. No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, e participación razoada.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Objective test A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Así mesmo, nesta proba valorarase a parte correspondente ao estudo de casos

Practical test: Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Description
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).

Enténdese por atención personalizada o tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación a unha materia concreta.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A6 A7 A8 C1 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Asimismo, en esta prueba se valorará la parte correspondiente al estudio de casos
60
Guest lecture / keynote speech A6 A7 A8 C1 método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Os contidos abordados nas sesións maxistrais serán obxecto de avaliación mediante probas de comprensión, e traballos tutelados
No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, e participación razoada.
10
Practical test: A6 A7 Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. 30
 
Assessment comments

Para superar a matería é imprescindible conseguir un 5 na proba obxectiva e outro 5 na proba práctica para proceder á suma das diferentes probas da materia.
A ponderación da nota será como segue: o 70% corresponde a parte de traumatoloxía e o 30% a parte de razoamento clínico aplicado a reumatoloxía e aos procesos crónicos, así como a vendaxe funcional.

Os contidos abordados tanto en lasprácticas como nas sesións maxistrais serán obxecto de avaliación mediante probas de comprensión, traballos tutelados e resolución de casos.
No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, se valorarátambién a asistencia, puntualidade, actitude e participación razoada.

As porcentaxes asignadas a cada proba poden sufrir pequenas modificacións dun ano a outro. No entanto, o valor do exame (proba obxectiva e proba práctica) nunca será inferior ao 70% da nota final, e o valor da avaliación continuada (traballos tutelados e lecturas) nunca será superior ao 30%


Sources of information
Basic

-BALIUS MATAS RAMÓN. Patología muscular en el deporte; diagnóstico tratamiento y recuperación funcional. Barcelona: Masson; 2005

-BRENT BROTZMAN, KEVIN E. WILK. Rehabilitación ortopédica clínica. 2ª ed. Madrid: Mosby; 2005

-HOPPENFELD, MURTHY. Fracturas, tratamiento y rehabilitación. Madrid: Marban; 2001

--MCRAE RONALD. Ortopedia y Fracturas; Exploración y Tratamiento. Madrid: Marban; 2000

-S BRENT BROTZMAN, KEVIN E WILK. Rehabilitación ortopédica clínica. 2ª ed. Madrid: Mosby; 2005

--SERRA GABRIEL MR, DÍAZ PETIT J, SANDE CARRIL ML. Fisioterapia en Traumatología, Ortopedia y Reumatología. 2ª ed. Barcelona: Masson; 2003

-T DUCKWORTH. Ortopedia y fracturas: guía práctica. 3ª ed. Mexico: McGraw-Hill; 1998

-VILARD EDUARD, SUREDA SERGI: Fisioterapia del aparato locomotor. Madrid: McGraw-Hill; 2005

-WALTER B. GREENE, (director). Essentials, Bases para el Tratamiento de las Afecciones musculoesqueléticas. 2ª ed. Buenos Aires: Panamericana; 2002

- DIAZ PETIT. Rehabilitación en la artritis reumatoide. Barcelona: Masson; 2002.

- ANTHONY  S.  FAUCI. Harrison. Reumatología. Madrid: McGraW- Hill. Interamericana; 2007.

Complementary

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
ANATOMY I AND HISTOLOGY/651G01001
ANATOMY II/651G01002
PHISIOLOGY/651G01003
GENERAL KINESIOTHERAPY/651G01005
BIOMECHANICS/651G01009
MEDICAL AND SURGICAL PATHOLOGY I/651G01011
MANUAL AND OSTHEOPATHIC PHYSIOTHERAPY I/651G01014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
MEDICAL AND SURGICAL PATHOLOGY II/651G01018
MANUAL AND OSTHEOPATHIC PHYSIOTHERAPY II/651G01019
CLINICAL TRAINING I/651G01035

Subjects that continue the syllabus
NUTRITION AND PHYSIOTHERAPY/651G01026
ULTRASONOGRAPHY IN PHYSIOTHERAPY/651G01031

Other comments

El contenido y la planificación de la asignatura esté estrechamente relacionada con otras, no solo, con el objeto de evitar solapar contenidos, sino para que las diferentes unidades didácticas se relacionen y se desarrollen en estrecha coordinación de este modo lograremos una enseñanza integrada que facilitará al alumno la comprensión, y el aprendizaje de los contenidos de Fisioterapia nas disfuncións no aparello locomotor.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.