Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Valoración diagnóstica de coidados de fisioterapia segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente. |
A7 |
Deseñar o plan de intervención de fisioterapia atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
A8 |
Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de fisioterapia, utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Elaborar e cumprimentar de forma sistémica os rexistros de Fisioterapia no paciente que presenta disfuncións do aparello locomotor. |
A6 A7 A8
|
B3 B4 B5
|
C1 C9
|
Valorar o estado funcional do paciente que presenta disfuncións do aparello locomotor, considerando os aspectos físicos psicolóxicos e sociais. |
A6 A7 A8
|
B2 B3 B4 B5
|
C1 C9
|
Adecuar la intervención de fisioterapia a las diversas disfunciones del aparato locomotor en función de los objetivos establecidos |
A6 A7 A8
|
B2 B4
|
C1 C9
|
Determinar o diagnóstico de Fisioterapia nos pacientes que presentan disfuncións do aparello locomotor segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente. |
A6 A7 A8
|
B3 B4
|
C1
|
Deseñar o plan de intervención de Fisioterapia nos pacientes que presentan disfuncións do aparello locomotor atendendo a criterios de adecuación, validez e eficacia. |
A6 A7 A8
|
B1 B2
|
C1 C6 C9
|
Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de Fisioterapia no enfermo que presenta disfuncións do aparello locomotor utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario. |
A6 A7 A8
|
B1 B3
|
C1 C9
|
Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento en relación cos obxectivos propostos. |
A6 A7 A8
|
B2 B3 B4
|
C1 C6 C9
|
Proporcionar unha atención de Fisioterapia eficaz, outorgando unha asistencia integral aos pacientes. |
A6 A7 A8
|
B2 B4
|
C6 C9
|
Adquirir os coñecementos necesarios para aplicar a técnica de vendaxe funcional nas disfuncións traumáticas, microtraumáticas e alteracións neuromusculares que con máis frecuencia afectan o aparello locomotor. |
A6 A8
|
B2
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Bases e fundamentos de avaliación e tratamento fisioterápico nos procesos traumatolóxicos sin lesión neurolóxica |
1.1. Razoamento clínico
1.2. Proceso de atención en fisioterapia |
TEMA 2. Procedementos de actuación fisioterápica en lesions/disfuncions de partes brandas, síndromes doloroso-disfuncionáis lumbo-pélvicos e de extremidades
|
2.1. Lesions mioconectivas
2.2. Tendinopatías
2.3. Sindromes de dor cérvico-braquiais, cérvico-escapulares e da extremidade superior
2.4. Sindromes de dor lumbo-pélvico e da extremidade inferior |
TEMA 3. Pranteamento de intervención fisioterápica en lesions traumáticas e dexenerativas articulares dos membros |
3.1. Luxacions
3.2. Fracturas
3.3. Artropatías dexenerativas |
TEMA 4. Procedementos de actuación fisioterápica en lesions/disfuncions e síndromes dolorosos do raquis
|
4.1. Discopatías
4.2. Traumatismos raquídeos
4.3. Artropatías dexenerativas
4.4. Alxias raquídeas de orixe inespecífico |
TEMA 5. Fisioterapia en patoloxía reumática
|
.
|
TEMA 6. Abordaxe fisioterápico tras intervencions protésicas
|
6.1. Prótesis en membros superiores e inferiores
6.2. Prótesis en raquis |
TEMA 7. Técnicas de contención, vendaxe funcional e neuromuscular (kinesiotaping)
|
7.1. Xeneralidades e principios metodolóxicos
7.2. Aplicacions en columna, membro superior e inferior |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
35 |
60 |
95 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A8 B2 B3 C9 C6 |
24 |
25 |
49 |
Proba mixta |
B1 B2 C1 |
2 |
0 |
2 |
Proba práctica |
A6 A7 A8 B2 B3 B4 C1 C9 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Método expositivo impartido polo profesor, onde se desenvolve un tema do programa utilizando soporte técnico. Os contidos abordados nas sesions maxistrales, poderanse complementar/reforzar con algunha lectura recomendada, ou ben mediante a posta en práctica de actividades de resolución de problemas, e/ou estudo de casos |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba mixta |
Integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxetivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación |
Proba práctica |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente, algunha práctica que previamente fixera durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluir previamente, a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado, a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Proba práctica |
|
Descrición |
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).
Enténdese por atención personalizada o tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación a unha materia concreta. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C9 |
Os contidos abordados nas sesions maxistrais avaliaranse mediante probas de comprensión, traballos tutelados, etc, así como na proba obxetiva e práctica.
Con todo, dentro da avaliación continuada da materia, valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, e participación razoada neste tipo de sesions, así como nas prácticas de laboratorio.
|
5 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A8 B2 B3 C9 C6 |
Dentro da avaliación continuada da materia, valorarase, entre outros aspectos, a asistencia, puntualidade, actitude, e participación razoada neste tipo de sesions. |
5 |
Proba mixta |
B1 B2 C1 |
A proba realizarase de forma escrita. Constará dunha parte de examen test, que poderá completarse cun apartado de preguntas/respostas de desenvolvemento, e/ou do plantexamento de actuación ante un caso clínico.
É preciso ter unha nota mínima dun 5 para superar esta parte. |
60 |
Proba práctica |
A6 A7 A8 B2 B3 B4 C1 C9 |
En grupos de 3 alumnos/as, exporáselles unha situación clínica que afecte o aparello neuro-músculo-esqulético, similar ás traballadas tanto nas sesions maxistrais como nas prácticas. Cada un/unha d@s alumn@s, desenvolverá prácticamente algunha das partes das do proceso de atención en fisioterpia. Tras un tempo grupal de 5 minutos para pensar e programar a intervención, cada un/unha d@s alumn@s disporá dun máximo de 5 minutos para executar a pregunta plantexada. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a matería é imprescindible conseguir un 5 na proba mixta, e outro 5 na proba práctica para proceder a calcular a
media ponderada, tras a suma da avaliación continuada. Os contenidos abordados tanto nas prácticas
como nas sesions maxistrais, reforzaranse mediante probas de
comprensión, traballos tutelados, resolución de casos, etc. A execución e
resultados alcanzados nestas actividades teranse en conta dentro
da avaliación continuada, así como aspectos relacionados coa asistencia, puntualidade, actitude e participación razoada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-BALIUS MATAS RAMÓN. Patología muscular en el deporte; diagnóstico tratamiento y recuperación funcional. Barcelona: Masson; 2005 -BRENT BROTZMAN, KEVIN E. WILK. Rehabilitación ortopédica clínica. 2ª ed. Madrid: Mosby; 2005 -HOPPENFELD, MURTHY. Fracturas, tratamiento y rehabilitación. Madrid: Marban; 2001 --MCRAE RONALD. Ortopedia y Fracturas; Exploración y Tratamiento. Madrid: Marban; 2000 -S BRENT BROTZMAN, KEVIN E WILK. Rehabilitación ortopédica clínica. 2ª ed. Madrid: Mosby; 2005 --SERRA GABRIEL MR, DÍAZ PETIT J, SANDE CARRIL ML. Fisioterapia en Traumatología, Ortopedia y Reumatología. 2ª ed. Barcelona: Masson; 2003 -T DUCKWORTH. Ortopedia y fracturas: guía práctica. 3ª ed. Mexico: McGraw-Hill; 1998 -VILARD EDUARD, SUREDA SERGI: Fisioterapia del aparato locomotor. Madrid: McGraw-Hill; 2005 -WALTER B. GREENE, (director). Essentials, Bases para el Tratamiento de las Afecciones musculoesqueléticas. 2ª ed. Buenos Aires: Panamericana; 2002 - DIAZ PETIT. Rehabilitación en la artritis reumatoide. Barcelona: Masson; 2002. - ANTHONY S. FAUCI. Harrison. Reumatología. Madrid: McGraW- Hill. Interamericana; 2007. -
JULL,G. Latigazo cervical, cefalea y dolor en el cuello: orientaciones
para las terapias físicas basadas en la investigación. Barcelona.
Elsevier; 2009. -
TORRES CUECO, R. La Columna Cervical: Síndromes Clínicos y su
Tratamiento Manipulativo. Aproximación clínnica y tratamiento específico
de los síndromes clínicos cervicales, craneocervicales y
cervicobraquiales. Madrid. Médica Panamericana; 2008. - HODGES, PW. Spinal Control: The Rehabilitation of Back Pain: State of Art and Science. Edinburgh. Churchill Livingstone; 2013. -
HILDE-SABINE,R. Fisioterapia del Aparato Locomotor. Exploración y
Tratamiento de Enfermedades Ortopédicas. Badalona. Paidotribo;2007. - COOK,C. Orthopedic Pysical Examination Tests: an Evidence Based Aproach.Edinburgh. Pearson. 2014. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
ANATOMÍA I E HISTOLOXÍA/651G01001 | ANATOMÍA II/651G01002 | FISIOLOXÍA/651G01003 | CINESITERAPIA XERAL/651G01005 | BIOMECÁNICA/651G01009 | PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA I/651G01011 | FISIOTERAPIA MANUAL E OSTEOPÁTICA I/651G01014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA II/651G01018 | FISIOTERAPIA MANUAL E OSTEOPÁTICA II/651G01019 | ESTANCIAS CLÍNICAS I/651G01035 |
|
Materias que continúan o temario |
NUTRICIÓN E FISIOTERAPIA/651G01026 | ECOGRAFÍA EN FISIOTERAPIA/651G01031 |
|
Observacións |
O contido e a planificación da asignatura, está estreitamente relacionada con outras, non só co obxeto de evitar solapar contidos, sinon para que as diferentes unidades didácticas, se relacionen e se desenvolvan coordinadamente. Deste modo lograrase unha ensinanza integrada de cara a facilitar ó alumn@ a comprensión, e o aprendizaxe dos contidos de Fisioterapia nas disfuncions do aparello locomotor. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos
obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os
traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto
en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel,
seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. |
|