Identifying Data 2016/17
Subject (*) LEXISLACIÓN E ADMINISTRACIÓN SANITARIA Code 651G01029
Study programme
Grao en Fisioterapia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia
Coordinador
Aristin Gonzalez, Jose Luis
E-mail
luis.aristin@udc.es
Lecturers
Aristin Gonzalez, Jose Luis
E-mail
luis.aristin@udc.es
Web
General description Con esta materia pretender dotar ao/ á fisioterapeuta dos coñecementos ético-legais que garantan a prestación da súa asistencia desde o respecto dos dereitos dos usuarios e sociedade en xeral. Así mesmo, posibilítase o coñecemento máis profundo da contorna sanitaria e dos deberes e dereitos como profesional sanitario. Por outra banda, preténdese dotar de ferramentas básicas de xestión para a consecución dunha atención fisioterápica de calidade en calquera ámbito asistencial, xa sexa pertencente ao sistema público ou ao exercicio libre. Por último, a materia proporciona o coñecemento básico da lexislación educativa xeral e específica para o desenvolvemento da función docente do fisioterapeuta.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Elaborar el informe de alta de los cuidados de fisioterapia una vez cubiertos los objetivos propuestos.
A13 Saber trabajar en equipos profesionales como unidad básica en la que se estructuran de forma uni o multidisciplinar e interdisciplinar los profesionales y demás personal de las organizaciones asistenciales.
A14 Incorporar los principios éticos y legales de la profesión a la práctica profesional así como integrar los aspectos sociales y comunitarios en la toma de decisiones.
A18 Adquirir habilidades de gestión clínica que incluyan el uso eficiente de los recursos sanitarios y desarrollar actividades de planificación, gestión y control en las unidades asistenciales donde se preste atención en fisioterapia y su relación con otros servicios sanitarios.
A19 Comunicarse de modo efectivo y claro, tanto de forma oral como escrita, con los usuarios del sistema sanitario así como con otros profesionales.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os principios éticos fundamentais como fisioterapeutas na relación cos usuarios e a sociedade para desenvolver correctamente a súa vida profesional A10
A13
Identificar a estrutura e funcionamento do sistema sanitario español A14
Coñecer os niveis de xestión sanitaria e xestionar a atención de fisioterapia desde a procura da calidade total tanto no sistema público de saúde como no exercicio libre da profesión. Identificar os procedementos necesarios para a apertura dun centro de fisioterapia. A14
C5
Coñecer e aplicar as bases jurí­dico-legais da atención sanitaria en España e en Galicia para o adecuado cumprimento dos deberes profesionais e a garantía dos dereitos dos usuarios e a poboación A18
C8
Coñecer as ví­as de reclamación formais dos usuarios dos servizos sanitarios A14
Identificar e defender os dereitos como fisioterapeuta en relación á atención sanitaria dos usuarios e ao traballo con outros profesionais sanitarios A19
Identificar a normativa académica tanto a nivel xeral como específica da Fisioterapia A14

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Normativa básica que sustenta o sistema sanitario español. A Constitución Española.
Lei Xeral de Sanidade
TEMA 2. Principios éticos fundamentais e responsabilidade sanitaria
Principios éticos fundamentais e responsabilidade sanitaria.
Principios fundamentais na relación co paciente.
Código deontolóxico. Cuestións deontologicas derivadas do exercicio profesional
Segredo profesional
Responsabilidade sanitaria profesional.
Reclamacións xudiciais
TEMA 3. Modelos sanitarios. Sistema Sanitario Español Características fundamentais do sistema sanitario español.
Atención Primaria.
Atención Especializada.
TEMA 4. O desenvolvemento normativo a nivel estatal Lei 16/2003, de 28 de maio, de Cohesión e Calidade do Sistema Nacional de Saúde.
Real Decreto 1030/2006, de 15 de setembro, polo que se establece a carteira de servizos comúns do Sistema nacional de Saúde e o procedemento para a súa actualización.
Lei 39/2006, de 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia.

TEMA 5. Normativa en Galicia. O sistema sanitario galego
Lei Orgánica 1/1981, de 6 de abril, Estatuto de Autonomía.
Ordenación sanitaria de Galicia- Lei 8/2008, de 10 de xullo, de Saúde de Galicia.
O Servizo Galego de Saúde.
TEMA 6. Dereitos e deberes dos pacientes. Lei 41/2002, de 14 de novembro, básica reguladora da autonomía do paciente de e de dereitos e obrigacións en materia de información e documentación clínica.

Galicia: Lei 3/2001, de 28 de maio, reguladora do consentimento informado e da historia clínica dos pacientes (modificada por Lei 3/2005, de 7 de marzo). Decreto 205/2007, de 27 de setembro, polo que se regula o dereito á segunda opinión médica no sistema sanitario público galego.
Outras normas.
TEMA 7. Dereitos e deberes dos profesionais de saúde.
Estatuto dos traballadores. Convenios colectivos.
Dereitos e deberes do fisioterapeuta no seu labor asistencial.
Lei 44/2003, de 21 de novembro, de Ordenación das Profesións Sanitarias.
Lei 55/2003, de 16 de decembro, do Estatuto Marco do Persoal Estatutario dos Servizos de Saúde.
Lei 7/2007, de 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público.
O persoal estatutario do Servizo Galego de Saúde.
Tema 8.- Regulación legal da Fisioterapia Orde Ministerial de 26 de abril de 1973, modificada por Orde Ministerio de Sanidade e Consumo de 26 de decembro de 1986: Competencias e funcións do fisioterapeuta (Art. 70 e 71).
Circular nº 4/91 de Atención Primaria de 25 de febreiro: Competencias e funcións do fisioterapeuta.
Resolución de 18 de xuño de 1980 da Dirección Xeral de Traballo: Competencias e responsabilidade do fisioterapeuta ao establecer e aplicar tratamentos correspondentes á súa especialidade.
BOE nº 254. Real Decreto 1277/2003 de 23/10/2003
Estatutos xerais do Consello Xeral de Colexios de Fisioterapeutas.
Estatutos Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia
LEI 44/2003, de 21 de novembro, de ordenación das profesións sanitarias.
Orde Cin2135/2008
TEMA 9.Desenvolvemento da Fisioterapia como profesión liberal Creación de empresas.
Plan de empresa para un centro de fisioterapia.
Normativa do exercicio libre para un centro de fisioterapia.
DOG nº 62. 01-IV-1998. DECRETO 97/1998, do 20 de marzo de 1998, polo que regula a publicidade sanitaria na Comunidade Autónoma de Galicia.
DOG. nº 20. 29-I-2009. CONSELLERÍA DE SANIDADE. Decreto 12/2009, do 8 de xaneiro, polo que se regula a autorización de centros, servizos e establecemientos sanitarios.
Campos de acción. Lei 39/2006, de 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia
TEMA 10. Xestión sanitaria en fisioterapia. Niveis de xestión.
Xestión dunha unidade de fisioterapia.
Introdución á Xestión da Calidade.
TEMA 11. Evolución académica da fisioterapia en España Lexislación académica xeral.
Lexislación académica específica.
TEMARIO PRÁCTICO

1.- Análise de normativas.
2.- Estatuto traballadores e convenio colectivo do sector.
3.- Inicio actividade emprendedora. Plan de empresa.
4.- Xestión dun centro/unidade de fisioterapia
- Exposición da actividade e obxectivos
- Traballo sobre os materiais e consulta de dúbidas
- Aclaracións finais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A14 C5 C8 17 34 51
Collaborative learning A13 6 48 54
Laboratory practice A10 A18 18 9 27
Mixed objective/subjective test A10 A14 A18 C5 C8 1 4 5
Introductory activities A18 1 0 1
Online discussion A13 A14 1 1 2
Oral presentation A13 A19 5 5 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral do temario obxecto da materia complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes
Collaborative learning Realizarase un traballo ao longo do cuadrimestre de maneira continuada. Basearase na realización, mediante grupos, dunha análise en profundidade dunha serie de noticias/documentos seleccionados polo profesorado ou, no caso exclusivo do alumnado que asiste a clase, dun libro, película, etc a seleccionar polo grupo, en relación ao temario da materia. Deberá seguirse o esquema que se presentará en clase e colgarase en moodle.
Laboratory practice Análise da normativa sanitaria e elaboración distintos procedementos, documentos ou tarefas administrativas ou de carácter normativo-legal.
Mixed objective/subjective test Consistirá en preguntas tipo test. Haberá ademais unha pregunta de desenvolvemento.
Introductory activities Ao comezo do curso presentarase a materia coa totalidade de actividades a desenvolver, constituíndose os grupos de traballo e asignando as tarefas en cada un deles.
Online discussion
Oral presentation Realizarase unha exposición por cada grupo da análise realizada sobre un documento gráfico-visual e será discutido críticamente co profesor e o resto dos grupos.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Oral presentation
Collaborative learning
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Online discussion
Description
Realizarase atención personalizada a demanda, en relación coa temática das sesións maxistrais e coa realización do traballo en grupo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A13 A19 A exposición en clase dos aspectos máis destacables do
traballo de análise de documento gráfico/visual (aprendizaxe colaborativa) computará un 10% da nota.
Avaliarase a claridade expositiva e a capacidade de integración e interrelación de coñecementos durante a mesma.
10
Collaborative learning A13 O traballo consistente na análise dun documento gráfico/visual seguindo o guión proporcionado. Este traballo deberá ser entregado ao profesor da materia dentro das datas fixadas o día da presentación.
15
Laboratory practice A10 A18 Valoraranse os contidos dos traballos realizados durante as prácticas de laboratorio e a participación activa e continuada do alumno nas mesmas 15
Mixed objective/subjective test A10 A14 A18 C5 C8 Consistirá nun exame con dous partes:

- preguntas tipo test sobre os contidos teóricos e de prácticas de laboratorio da materia (50 % da cualificación final)
- pregunta aberta sobre problema/caso normativo ou administrativo. Esta parte do exame puntuará un 10 %
60
 
Assessment comments

Se por unha causa debidamente justficada (xustificante médico, laboral, etc),  o/a alumno/a non puidese asistir a un exame, quedaría a materia correspondente ao mesmo para o exame final. As datas dos mesmos proporcionaranse nos dous primeiros días de clase, pero tendo en conta que pode existir certa marxe de variabilidade segundo imprevistos (folgas, etc) e o propio desenvolvemento das clases, máis lento ou máis rápido, en función da participación do alumnado e coñecementos previos. Se o alumno non asiste asiduamente a clase (máis do 70% da presencialidad) terá que acudir ao exame final (preguntas tipo test-40% da nota e preguntas abertas-20%) e entregar o traballo na data de presentación ao exame (data límite)- 40% da nota final.Para aprobar a materia será requisito indispensable que a media ponderado resultado dos distintos elementos de avaliación sexa igual ou superior a 5.00; de non ser así o alumno haberá de repetir o exame


Sources of information
Basic BOE- Legislación (). Base de datos de lexislación. http://www.boe.es/aeboe/consultas/bases_datos/iberlex.php
Westlaw - Aranzadi (2010). Base de datos de lexislación accesible a través da web da biblioteca.
Mompart García MP y Durán Escribano M (2009). Enfermería 21. Administración e xestión.
Gómez M, Novel V. (2007). Exercicio privado das profesións sanitarias: requisitos legais.. Barcelona
Martínez Rodríguez A (2008). Fisioterapia en Atención Primaria. Capitulos 2,3, 8, 9,10 y 11. Madrid
Magro Servet, V (2007). Guia práctica da responsabilidad sanitaria. Edita:La Ley. Madrid
Cantero Martínez J y Garrido Cuenca N. (2005). Lexislación básica sanitaria. Madrid
Pons M (2008). Mediuris. Dereito para o profesional sanitario. Madrid
Villalobos Hidalgo J (2007). Xestión sanitaria para os profesionais da saúde. Madrid

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
VALORACIÓN FUNCIONAL E PSICOSOCIAL/651G01007
DOCUMENTACIÓN E ESTADÍSTICA SANITARIA/651G01028
FISIOTERAPIA COMUNITARIA E SAÚDE PÚBLICA/651G01030

Subjects that continue the syllabus
TRABALLO FIN DE GRAO/651G01034
ESTANCIAS CLÍNICAS II/651G01036

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.