Identifying Data 2019/20
Subject (*) PHYSIOTHERAPY FOR FOOT AND LEG DISORDERS Code 651G01032
Study programme
Grao en Fisioterapia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Barcia Seoane, Miriam
E-mail
miriam.barcia.seoane@udc.es
Lecturers
Barcia Seoane, Miriam
E-mail
miriam.barcia.seoane@udc.es
Web
General description A materia ten como obxectivo xeral o dotar ao alumno das ferramentas teóricas e as habilidades prácticas necesarias, para completar con éxito as fases do proceso de razoamento clínico aplicado ao complexo nocello-pé. Sendo capaz, por tanto, de identificar as causas e consecuencias clínicas, locais e supra- yacentes, das disfuncións a este nivel; e de planificar e desenvolver adecuadamente a abordaxe fisioterápico das mesmas.
Contingency plan

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e comprender a morfoloxía, a fisioloxía, a patoloxía e a conduta das persoas, tanto sas como enfermas, no medio natural e social.
A3 Coñecer e comprender os métodos, procedementos e actuacións fisioterapéuticas, encamiñados tanto á terapéutica propiamente dita a aplicar na clínica para a reeducación ou recuperación funcional, como á realización de actividades dirixidas á promoción e mantemento da saúde.
A5 Valorar o estado funcional do paciente, considerando os aspectos físicos, psicolóxicos e sociais.
A6 Valoración diagnóstica de coidados de fisioterapia segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente.
A7 Deseñar o plan de intervención de fisioterapia atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia.
A8 Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de fisioterapia, utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario.
A12 Intervir nos ámbitos de promoción, prevención, protección e recuperación da saúde.
A13 Saber traballar en equipos profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
A15 Participar na elaboración de protocolos asistenciais de fisioterapia baseada na evidencia científica, fomentando actividades profesionais que dinamicen a investigación en fisioterapia.
A16 Levar a cabo as intervencións fisioterapéuticas baseándose na atención integral da saúde que supón a cooperación multiprofesional, a integración dos procesos e a continuidade asistencial.
A17 Comprender a importancia de actualizar os coñecementos, habilidades, destrezas e actitudes que integran as competencias profesionais do fisioterapeuta.
A19 Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos usuarios do sistema sanitario así como con outros profesionais.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
C1 Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C6 Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C8 Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1.- Detaxar os aspectos claves da estructura e función dos elementos que compoñen o complexo tobillo-pie; e a súa relación cos nivei articulares supra-yacentes (extremidad inferior, pelvis e columna lumbar). 2.- Comprender e aplicar as diferentes fases do proceso de razonamiento clínico ás disfuncions do complexo tobillo-pie (exame subxetivo o anamnesis, planificación da exploración física, exploración física, planificación da intervención, intervención, reevaluación). 3.- Analizar a evidencia teórica existente sobre a pato-mecánica das principais disfuncions do complexo tobillo-pie no adulto. 4.- Coñecer e poñer en práctica aquelas técnicas fisioterápicas que evidencian maior eficacia no abordaxe fisioterápico das disfuncions máis incidentes/prevalentes do complexo tobillo-pie. A1
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Contents
Topic Sub-topic
UNIDAD TEMÁTICA 2: O PROCESO DE RAZONAMIENTO CLÍNICO APLICADO Ó COMPLEXO TOBILLO-PIE Tema 1.- O razonamiento clínico na práctica basada na evidencia. Fases do proceso de razonamiento clínico.
Tema 2.- Anamnesis ou exame subjetivo. Planificación da exploración física.
Tema 3.- Exploración Física (I). Exploración en descarga: análisis de factores determinantes da absorción e distribución da carga.
- Estudio da alineación do retropié e antepié coa ASA en posición neutra. Elementos clínicos máis relevantes.
- Valoración da movilidade do I radio, dos radios laterales (IV-V) e centrales (II-III). Posibles implicacións clínicas.
- Identificación da presencia e distribución de hiperqueratosis. Xustificación biomecánica da súa aparición.
Tema 4.- Exploración Física (II). Exploración e test funcionales en carga.
- Principales elementos clínicos en relación ós planos saxital, frontal e transversal.
- Correlación entre a posición en carga e en descarga.
- Relacións normo-patolóxicas cos niveis articulares supra-yacentes.
- Test funcionales en carga.
Tema 5.- Exploración Física (III). Análise da marcha.
- Observación do patrón de carga e movemento do complexo tobillo-pie durante o ciclo da marcha. Interacción cos nivéis supra-yacentes.
Tema 6.- Exploración Física (IV). Exploración articular e muscular.
- Valoración manual secuencial dos movementos globales e intrínsecos do complexo tobillo-pie, e o seu interés no diagnóstico de lesións. Topes de movemento.
- Valoración activa e pasiva da musculatura do complejo tobillo-pie en cadena cinética abierta e cerrada.
- Evaluación articular e muscular dos nivéis supra-yacentes.
Tema 7.- Exploración Física (V). Exploración neurológica e vascular.
- Aspectos máis relevantes na exploración neurolóxica. Test neurodinámicos.
- Aspectos máis relevantes na exploración vascular.
Tema 8.- Bases para a planificación da intervención.
UNIDAD TEMÁTICA 1: ANÁLISE DAS CLAVES MORFOLÓXICAS E FUNCIONAIS DO COMPLEXO TOBILLO-PIE Tema 1.- Análise das claves morfolóxicas e funcionais das articulacións tibio-peroneo-astragalina (TT), subastragalina (ASA), mediotarsiana (MDT) y tarsometatarsiana (TMT).
Tema 2.- Análise das claves morfolóxicas e funcionais das articulacións metatarsofalángicas (MTF) do primer dedo e dos dedos menores.
Tema 3.- O complexo tobillo-pie como unidade funcional e elemento integrante da extremidade inferior.
Tema 4.- A marcha humana: principais determinantes.
UNIDAD TEMÁTICA 3: FISIOTERAPIA NAS PRINCIPAIS DISFUNCIONS DO COMPLEXO TOBILLO-PIE NO ADULTO Tema 1.- Alteracións morfo-funcionais da bóveda plantar: Pie Pronado e Pie Supinado.
- Definición, etioloxía e patomecánica.
- Consecuencias mecánicas nos niveis adyacentes e suprayacentes.
- Elementos máis frecuentes na exploración física general. Probas específicas.
- Abordaxe fisioterápico.
Tema 2.- Principais disfuncions do complexo articular do tobillo: Entorsis Tibio-Tarsiana, Inestabilidade Crónica de Tobillo.
- Definición, etioloxía e patomecánica.
- Consecuencias mecánicas nos niveis adyacentes e suprayacentes.
- Elementos máis frecuentes na exploración física general. Probas específicas.
- Abordaxe fisioterápico.
Tema 3.- Principais disfuncions do sistema calcáneo-aquíleo-plantar: Fascitis Plantar, Espolón Calcaneo, Tendinopatía Aquílea.
- Definición, etioloxía e patomecánica.
- Consecuencias mecánicas nos niveis adyacentes e suprayacentes.
- Elementos máis frecuentes na exploración física general. Probas específicas.
- Abordaxe fisioterápico.
Tema 4.- Principais disfuncions do antepié: Metatarsalxia Mecánica, Neuroma de Morton.
- Definición, etioloxía e patomecánica.
- Consecuencias mecánicas nos niveis adyacentes e suprayacentes.
- Elementos máis frecuentes na exploración física general. Probas específicas.
- Abordaxe fisioterápico.
Tema 5.- Principais disfuncions do primer radio: Primer Radio en Flexión Dorsal, Primer Radio en Flexión Plantar, Hallux Abductus Valgus (HAV), Hallux Limitus-Rigidus (HL-R).
- Definición, etioloxía e patomecánica.
- Consecuencias mecánicas nos niveis adyacentes e suprayacentes.
- Elementos máis frecuentes na exploración física general. Probas específicas.
- Abordaxe fisioterápico.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A19 A17 A15 A13 A12 A8 A7 A6 A5 A3 C1 C8 9 25 34
Guest lecture / keynote speech A1 A17 B1 B2 B3 B4 B5 C3 C6 C9 9 23 32
Laboratory practice A15 A16 A17 A19 C7 40 30 70
Mixed objective/subjective test A19 A17 A16 A15 A13 A12 A7 A6 A5 A1 C1 C2 C6 C7 C8 2 0 2
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise, orientado polo profesor, de diferentes casos clínicos directamente relacionados cos contenidos fundamentais da materia. Se dirixirá ó alumno no proceso de razonamiento clínico en cada uno dos casos presentados.
Guest lecture / keynote speech Exposición os contenidos fundamentais de cada tema, para dotar o alumno das ferramentas teóricas necesarias para completar con éxito as fases do proceso de razonamiento clínico aplicado ó complexo tobillo-pie. Sendo capaz, por tanto, de identificar as causas e consecuencias clínicas, locais e supra-yacentes, das disfuncions a este nivel; e de planificar e desarrollar adecuadamente o abordaxe fisioterápico das mesmas.
Laboratory practice Demostración e práctica das técnicas diagnósticas e de intervención descritas nos contidos teóricos da materia
Mixed objective/subjective test A evaluación final da materia se efectuará a través dunha proba mixta que incluirá: test + preguntas cortas + resolución dun caso clínico

Personalized attention
Methodologies
Case study
Laboratory practice
Description
Resolución de dudas na aula/laboratorio e asistencia a tutorías

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A19 A17 A16 A15 A13 A12 A7 A6 A5 A1 C1 C2 C6 C7 C8 Test + preguntas cortas + resolución de caso clínico 60
Guest lecture / keynote speech A1 A17 B1 B2 B3 B4 B5 C3 C6 C9 Asistencia activa 10
Case study A19 A17 A15 A13 A12 A8 A7 A6 A5 A3 C1 C8 Asistencia activa 20
Laboratory practice A15 A16 A17 A19 C7 Asistencia activa 10
 
Assessment comments

Dentro da proba mixta, a resolución do caso clínico pode incluír a aplicación dos métedos e técnicas desenvoltos durante as prácticas de laboratorio.


Sources of information
Basic (). .

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