Identifying Data 2019/20
Subject (*) Desenvolvem. do Pensam. Matemático e a sua Didác.II Code 652111309
Study programme
Mestre: Especialidade en Educación Infantil
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Third Obligatory 2.5
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para comprender a complexidade dos procesos educativos en xeral e dos procesos de ensino-aprendizaxe en particular (fins e funcións da educación e do sistema educativo, teorías do desenvolvemento e da aprendizaxe, o contorno cultural e social e o ámbito institucional e organizativo da escola, o deseño e desenvolvemento do currículo, o rol docente...).
A2 Coñecemento dos contidos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica.
A3 Analizar criticamente as concepcións da educación emanadas da investigación, así como as propostas curriculares da Administración educativa.
A4 Deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural.
A7 Preparar, seleccionar, construír e empregar materiais didácticos, incorporando axeitadamente as TIC.
A17 Coñecer os fundamentos científicos das áreas que conforman o currículo da educación infantil, así como as teorías sobre a adquisición e o desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes.
A18 Coñecer a metodoloxía científica e promover o pensamento científico e a experimentación.
A19 Adquirir coñecementos didácticos relacionados coas distintas áreas co fin de crear un marco teórico que permita reflexionar sobre a práctica docente para mellorala.
A43 Utilizar a observación sistemática como principal instrumento de avaliación global, formativa e continua das capacidades do alumnado.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os mecanismos de aprendizaxe dos conceptos matemáticos. Valorar os métodos activos como fundamentais para a construcción dos conceptos matemáticos. Adquerir recursos didácticos. Coñecer material didáctico ambiental e concreto, e o seu correcto uso A1
A2
A3
A4
A7
A17
A18
A19
A43
B1
B3
C3
C4
C5
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Introducción aos conceptos espazo-temporais.
A vivencia e exploración do espazo e o tempo.
A representación topolóxica, proxectiva e euclidiana.
Liñas, percorridos, rexións e fronteiras.
As sombras e transformacións proxectivas.
As figuras no plano e os corpos no espazo.
Os mosaicos e as transformacións xeométricas.
A medida: tempo, plano, espazo, diñeiro, outras magnitudes.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test 2 60 62
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Ao tratarse dunha materia sen dereito a docencia, os estudantes traballarán os contidos da mesma de xeito autónomo.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Description
O profesor indicaralle aos estudantes a duración concreta da proba.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test Realizarase unha proba mixta de carácter teórico práctico na data sinalada a tal efecto polo centro. Terá unha duración máxima de 2 horas e prantexaranse cuestións sobre aspectos teórico-prácticos que poderán abranguer todos os contidos da materia. 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Bibliografía básica:

DAUVY, J. e S. (1980). El niño ante el espacio. Iniciación a la topología intuitiva. Madrid. P. del Rio.

DIKSON, L. e out.(1991). El aprendizaje de las matemáticas. Madrid. M.E.C.-Labor.

CALLEJO DE LA VEGA, M.L. (2000). Educación Matemática y Ciudadanía. Propuestas desde los Derechos Humanos. República Dominicana. Centro Poveda.

CHAMORRO, C. (1988). El problema de la medida. Madrid. Síntesis.

CORBALÁN, F. (2002). La matemática aplicada a la vida cotidiana. Barcelona. Graó.

FERNANDEZ y JUSTICIA (1990). Técnicas para enseñar a observar, contar y medir. Madrid. Escuela española.

FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2003). La Enseñanza de la matemática. Bases psicopedagógicas y fundamentos teóricos en la construcción del conocimiento matemático y la resolución de problemas. Madrid. Editorial CCS.

FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2005). Avatares y estereotipos sobre la enseñanza de los algoritmos en matemáticas. Revista UNION, nº 4, p. 31-46

FINGERMANN, G. (1972). Lógica. Buenos Aires. El Ateneo.

GIMÉNEZ, J. SANTOS, L. DA PONTE, J.P. (2004). La actividad matemática en el aula Barcelona. Graó.

GUZMÁN, M. de (1991). Para pensar mejor. Barcelona. Labor.

HONSBERGER, R. (1994). El ingenio en las matemáticas. Madrid. Euler.

ORTON, A. (1990). Didáctica de las matemáticas. Madrid. Morata/M.E.C.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.