Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Religión II Código 652111331
Titulación
Mestre: Especialidade en Educación Infantil
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 2º cuatrimestre
Tercero Optativa 3
Idioma
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general Esta asignatura, igual que Relixion.1 e Historia das Relixions forman parte do conxunto de asignaturas de Did. da Relixión Católica, do Plano de Estudos agora extinto das Titulacións de Mestre. Asignatura sen docencia. Para acceder aos contidos e preparar o exame cómpre poñerse en contacto co profesor.

Competencias del título
Código Competencias del título
A2 Conocimiento de los contenidos para enseñar, comprendiendo su singularidad epistemológica y la especificidad de su didáctica.
A4 Diseñar y desarrollar proyectos educativos y unidades de programación que permitan adaptar el currículo al contexto sociocultural.
A6 Organizar la enseñanza en el marco de los paradigmas epistemológicos de las áreas, empleando de forma integrada los saberes disciplinares, transversales y multidisciplinares, adecuados al respectivo nivel educativo.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B14 Capacidad para detectar sus propias necesidades de aprendizaje a lo largo de la vida.
B16 Capacidad para integrarse y comunicarse con expertos en otras áreas y en contextos diferentes.
B24 Reconocimiento y respeto a la diversidad y a la multiculturalidad.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecemento dos contidos bíblicos e teolóxicos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica A2
B6
B14
B24
C4
C7
Coñecer os fundamentos científicos das áreas que conforman o currículo da educación infantil, en especial para cooperar na transversalidade dos coñecementos, así como as teorías sobre a adquisición e o desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. A6
B5
C4
C7
Deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural. A4
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes. B5
B16

Contenidos
Tema Subtema
1. Psicopedagoxía da Relixión

1.1 A singularidade da Pedagoxía relixiosa
1.2 Un modelo: o Deus pedagogo.
1.3 A evolución relixiosa e moral do neno
1.4 Interacción do contexto sociocultural e o ensino relixioso escolar (ERE).
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
2. ERE: O ensino relixioso escolar 2.1 A educación e a escola integradora.
2.2 O lugar do ERE na escola. Lexitimidade.
2.3 Identidade e dificultades do ERE.
2.4 O profesor de relixión. Identidade cristiá. A lexislación.
3. O Currículo da área de Relixión Católica en clave de competencias
3.1 A competencia relixiosa e espiritual
3.2 O Currículo de Relixión Católica na Educación Infantil na lexislación educativa vixente
3.2.1 Obxectivos xerais.
3.2.2 Bloques de contido.
3.2.3 Materiais e recursos didácticos.
3.2.4 Criterios de avaliación.
4. Opcións metodolóxicas
4.1 Materiais e recursos dispoñibles e necesarios.
4.2 Programación de Aula no ERE
4.2.1 Metodoloxía para a elaboración de programación de aula. Técnicas. Modelos.
4.2.2 Elaboración de Unidades Didácticas.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Discusión dirigida 7 7 14
Prueba objetiva 1 7 8
Trabajos tutelados 2 16 18
Sesión magistral 15 15 30
 
Atención personalizada 5 0 5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Discusión dirigida Ao fío da actualidade, empregando artigos dos xornais e mediante video-forum, faranse nalgunhas clases un intercambio de opinións para chegar á elaboración de criterios educativos.
Prueba objetiva Será a proba final, onde o alumno mostrará a asimilaciónm persoal dos contidos do curso.
Trabajos tutelados O alumno fará un traballo persoal, dirixido e asistido polo profesor, para mostrar a súa madurez sobre os temas da área e reflectir sobre as relacións relixión , sociedade e cultura actuais.
Sesión magistral Serán as sesións de gran grupo, onde o profesor desenvolverá e ampliará o temario do curso. Dentro delas estarán incluídas as discusións dirixidas.

Atención personalizada
Metodologías
Discusión dirigida
Trabajos tutelados
Prueba objetiva
Sesión magistral
Descripción
Recursos: a prensa e vídeo-forum.

Os traballos tutelados serán propostos polo mesmo alumno, pero acordados co profesor e tutelados por este.
Medio complementario de avaliación.

As sesións maxistrais a cargo do profesor desenvolverán o temario do curso.

Para realizar o traballo tutelado o alumno debe entrevistarse persoalmente co profesor varias veces ao longo de cuatdrimestre. O profesor fixará uns prazos para facilitar esta atención personalizada.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Trabajos tutelados Traballo de madurez, elixido polo alumno e tutelado polo profesor, encamiñado a unha reflexión persoal sobre temas de relixón, sociedade e cultura actual. 50
Prueba objetiva Exercicio de avaliación final en forma de proba obxectiva sobre os contidos da asignatura. 50
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

GASOL, R e outros, La enseñanza religiosa escolar. Barcelona 1997. Ed. Edebé. Manual básico (libro de texto).

EQUIPO EDEBÉ, El currículo del área de Religión y Moral católica. Barcelona, 1996. Ed. Edebé. Manual básico (libro de texto).

Arto, A. Psicología evolutiva. Una propuesta educativa. Madrid 1993.

COMISIÓN EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS. Documentos colectivos del Episcopado español sobre formación religiosa y educación 1981-1985. Madrid 1986.

COMISIÓN EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS. Orientaciones para la pastoral educativa escolar en las diócesis. Madrid 1992.

CRESPO MARCO, V. La evaluación en la enseñanza escolar de la religión. Madrid 1989.

ESTEBAN GARCÉS, C. Enseñanza de la religión y Ley de calidad. Madrid 2003.

GARCÍA REGIDOR, T. La educación religiosa en la escuela.Madrid 1994.

GONZÁLEZ DE CARDEDAL, O. Memorial para un educador con un epílogo para japoneses. Madrid 1981.

MARTÍNEZ BLANCO, A. La enseñanza de la Religión en los centros docentes. (A la luz de la Constitución y del Acuerdo con la Santa Sede). Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Murcia, 21994.

OTERO, H. Propuestas creativas para la clase de relixgión. Madrid 1993.

SALAS XIMELIS, A. Didáctica de la enseñanza de la Religión. Madrid 1993.

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías