Identifying Data 2023/24
Subject (*) Historia da Arte de Galicia Code 652111333
Study programme
Mestre: Especialidade en Educación Infantil
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Third Optional 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Estudio de las principales manifestaciones artísticas en Galicia desde la Prehistoria hasta la Edad Contemporánea.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para comprender a complexidade dos procesos educativos en xeral e dos procesos de ensino-aprendizaxe en particular (fins e funcións da educación e do sistema educativo, teorías do desenvolvemento e da aprendizaxe, o contorno cultural e social e o ámbito institucional e organizativo da escola, o deseño e desenvolvemento do currículo, o rol docente...).
A2 Coñecemento dos contidos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica.
A5 Desenvolver estratexias que promovan a aprendizaxe autónoma e cooperativa do alumnado.
A7 Preparar, seleccionar, construír e empregar materiais didácticos, incorporando axeitadamente as TIC.
A25 Dominar as linguas oficiais da comunidade e mostrar unha correcta produción e comprensión lingüística.
A40 Ser quen de fomentar o interese polo medio natural, social e cultural e promover comportamentos respectuosos.
A41 Ser quen de promover a autoestima e valorar positivamente o esforzo persoal.
A46 Fomentar á iniciación no emprego das TIC.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B9 Autonomía na aprendizaxe.
B10 Capacidade de análise e síntese.
B11 Capacidade de búsqueda e manexo de información.
B12 Capacidade de organización e planificación.
B14 Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida.
B15 Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica.
B17 Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos.
B19 Comunicación oral e escrita na lingua materna.
B20 Coñecemento doutras culturas e doutros costumes.
B22 Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas.
B25 Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Reconocer las características generales de la historia del arte en las principales obras del arte gallego, así como las características que le son propias A40
B1
B3
B10
B11
B12
B14
B17
B19
B20
B25
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Reflexionar sobre los procesos de simbolización y analizar críticamente las ideas que han animado al arte gallego, poniéndolas en relación con el contexto sociocultural en el que surgen A1
A2
A25
A40
B1
B3
B4
B10
B11
B12
B14
B15
B17
B19
B20
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Realizar de forma autónoma una lectura comprensiva de textos sobre historia y teoría del arte, con todos los beneficios que ello implica (ampliación de vocabulario, desarrollo de la capacidad de conceptualización y sentido crítico, etc…), aprendiendo a valorar lo necesario de este hábito para comprender e interpretar el desarrollo del arte A1
A2
A5
A7
A25
A40
A41
B1
B3
B4
B9
B10
B11
B12
B17
B19
B20
B22
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Crear un ejercicio escrito, a partir de la lectura de diferentes documentos, desarrollando el pensamiento crítico y analítico del alumno, que le ayude a iniciarse en la realización de sus propias tareas de investigación y contextualización histórica A1
A2
A5
A7
A25
A40
A41
A46
B1
B3
B4
B5
B7
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B17
B19
B22
B25
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Exponer y defender oralmente un trabajo de investigación realizado individualmente o en grupo A1
A2
A5
A7
A41
A46
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B17
B19
B22
B25
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
I. Culturas pre y protohistóricas
I.1 Culturas megalítica y de la Edad del Bronce
I.2. Cultura castreña
II. Romanización
II.1. Arquitectura y urbanismo
II.2. Escultura y mosaico
III. Edad Media


III.1 Arte paleocristiano

III.2. Galicia en la Alta Edad Media
1. Arte visigodo
2. Arte asturiano
3. Arte mozárabe

III.3. Románico
III.4. Gótico
IV. Edad Moderna
IV.1. Renacimiento y Manierismo

IV.2. Barroco
V. Edad Contemporánea
V.1. Ilustración y siglo XIX

V.2. Arte del siglo XX

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 61 0 61
Workbook 10 0 10
Objective test 2 0 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas, apoyadas en material audiovisual
Workbook Lectura comprensiva de textos sobre historia, teoría y estética del arte
Objective test Examen final

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Description
El profesor de la asignatura orientará al alumno o al grupo en la elección del tema y en la elaboración del trabajo de investigación relacionado con el temario de la asignatura

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Examen final 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic PENA, C. (1992). A Arte. Vigo. Galaxia
PULIDO NOVOA, A (Dir). (2004). Artistas Galegos. Arquitectos. Vigo. Nova Galicia Edicions
PULIDO NOVOA, A (Dir). (2004). Artistas Galegos. Escultores. Vigo. Nova Galicia Edicions
PULIDO NOVOA, A (Dir) (2004). Artistas Galegos. Pintores. . Vigo. Nova Galicia Edicions
VV.AA (1993 ). Galicia /Arte (8 vol.). A Coruña. Hércules
VV.AA (2004 ). Historia da Arte Galega. Vigo. A Nosa Terra
VÁZQUEZ VARELA, J.M. y otros (1982). Historia del Arte Gallego. Madrid. Alhambra

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Coñecemento do Medio Natural, Social e Cultural I/652111205
Coñecemento do Medio Natural, Social e Cultural II/652111308
Coñecemento do Medio Histórico de Galicia/652111334
Coñecemento do Medio Xeográfico de Galicia/652111335

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.