Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Relixión 2 Código 652311331
Titulación
Mestre: Especialidade en Educación Física
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 2º cuatrimestre
Tercero Optativa 3
Idioma
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general Esta asignatura, igual que Relixion.II e Historia das Relixions forman parte do conxunto de asignaturas de Did. da Relixión Católica, do Plano de Estudos agora extinto das Titulacións de Mestre. Asignatura sen docencia. Para acceder aos contidos e preparar o exame cómpre poñerse en contacto co profesor.

Competencias del título
Código Competencias del título

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Ser quen de fomentar o interese polo medio natural, social e cultural e promover comportamentos respectuosos, especialmente ante as crenzas e confesións relixosas diversas presentes na aula.
Coñecemento doutras culturas e doutros costumes e as confesions relixiosas, así como o cristianismo e a súa historia.
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade, tamén no ámbito do diálogo interrelixioso e ecuménico.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Iniciarse no coñecemento da biblia, das claves para interpretala e da teoloxía básica do cristianismo desde o Novo Testamento ata hoxe.

Contenidos
Tema Subtema
1. A Biblia
1.1 Estructura da Biblia, composición, xéneros literarios.
1.2 A historia de Israel e o Antigo Testamento
1.3 Os grandes personaxes e feitos bíblicos: os patriarcas, o Éxodo, os xuíces, os profetas, os sabios.
1.4 Os grandes temas bíblicos: Creación, Caída, Alianza, Éxodo, Mesianismo, Revelación, Evanxeo.
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
2. A mensaxe cristiá
2.1 Xesucristo
2.1 Xesucristo
2.1.1 O seu contexto histórico e sociolóxico. Historicidade dos evanxeos.
2.1.2 O reinado de Deus. Parábolas e signos.
2.1.3 A morte e resurrección. Os relatos.
2.1.4 Xesús de Nazaret, nacido de muller e Fillo de Deus. As primeiras cristoloxía.
2.1.5 A pascua e os discípulos de Xesús: A Igrexa. Pentecostés.
2. A mensaxe cristiá
2.2 O Cristianismo: a Igrexa
2.2.1 O ser da Igrexa: misterio de misión e comunión.
2.2.2 O Pobo de Deus. Sacramentalidade histórica.
2.2.3. A identidade espiritual do cristián. Sacramentos e moral
2.2.4 A moral cristiá: a lei do amor. Conciencia e Lei.
2.2.5 Moral de actitudes, moral da persoa, moral social.
2.2.6 O sentido da historia humana. O mal e a esperanza.
2.2.7 Didáctica dos temas cristolóxicos, eclesiolóxicos, éticos.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba mixta 2 10 12
Sesión magistral 18 36 54
Discusión dirigida 5 5 10
Portafolio del alumno 1 6 7
 
Atención personalizada 5 0 5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba mixta Consiste nunha proba con dúas partes. Unha primeira, en forma de test, para constatar un coñecemento básico da Biblia; Unha segunda, con temas a desenvolver por escrito sobre os contidos da segunda parte dos contidos, A mensaxe cristiá.
Sesión magistral Son as exposicións de clase sobre os contidos nucleares do programa.
Discusión dirigida Estando atentos aos acontecementos e noticias relacionados coa materia ou a partir dalgún texto facemos comentario e debate participativo para esclarecer as súas raíces e fundamentos e mais os aspectos que afectan á asignatura e que axudan a comprender ou ampliar os contidos da mesma e a súa implicación na vida social e cultural.
Portafolio del alumno Os comentarios e participacións na discusión dirixida na aula serán presentados por escrito polo alumno cunha perspectiva persoal e ampliada.

Atención personalizada
Metodologías
Prueba mixta
Portafolio del alumno
Descripción
Procedemento avaliativo sobre todo para medir a adquisición de coñecementos polo alumno.

O Portafolios é un incentivo de participación na discusión dirixida e computa para avaliación. Require do alumno unha aportación persoal ao estudo da materia.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Discusión dirigida A inserción da actualidade nos contidos da asignatura mediante a discusión dirixida promove a participación activa do alumno e a súa motivavción, e acabará na presentación do portafolio correspondente. 5
Prueba mixta Terá dúas partes: un test de coñecementos bíblicos e unha redacción sobre algún dos contidos do curso. Ambas as dúas partes, sumadas, darán o promedio da cualificación final. 80
Portafolio del alumno O resumo das discusións ou debates feitos na aula, sempre cunha perspeactiva algo máis ampla e orixinal, será presentado polo alumno como mérito de cara á avaliación final. 15
 
Observaciones evaluación
A cualificación final do alumno que non participa nas discusións dirxidas e polo tanto non presenta o portafolio sobre as mesmas dependerá exclusivamente da proba mixta.

Fuentes de información
Básica

  • BARTOLOMÉ, J.J., CHÁVEZ, P., BISSOLI, C. (1996)
    Iniciación a la Biblia. Didáctica de la Biblia
    Barcelona. Edebé
  • CHARPENTIER, E. (1998)
    Para leer el Antiguo Testamento
    Estella (Navarra). Ed. Verbo Divino
  • CHARPENTIER, E. (1998)
    Para leer el Nuevo Testamento
    Estella (Navarra). Ed. Verbo Divino
  • RAHNER, K. (1979) Curso fundamental sobre la fe
    Barcelona.
  • GONZALEZ-CARVAJAL, L.Esta es nuestra fe
  • Santander (1998)

    Complementária Busto Saiz. J.R. (1989). Cristología para empezar. Santander. Ed. Sal Terrae
    Bartolomé, J.J. (1994). La resurrección de Jesús. Madrid. Ed. CCS

  • ASOCIACIÓN DE EDITORES (1992)
    Catecismo de la Iglesia Católica
    Madrid.
  • CONCILIO VATICANO II (1993) Concilio Vaticano II. Constituciones. Decretos. Declaraciones
    Madrid. Biblioteca de Autores Cristianos
  • GONZALEZ DE CARDEDAL, O. (1998)
    La entraña del cristianismo
    Salamanca. Sígueme
  • KÜNG, H. (1977)
    Ser cristiano
    Madrid. Cristiandad
  • LLOPIS, J., MORANTE, G. (1996)
    La fe de los cristianos. Didáctica del mensaje cristiano.
    Barcelona. Edebé

  • Recomendaciones
    Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

    Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

    Asignaturas que continúan el temario
    Psicología de la Educación y del Desarrollo en la Edad Escolar/652111101
    Psicología Evolutiva de 0 a 6 Años/652111291

    Otros comentarios


    (*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías