Identifying Data 2019/20
Subject (*) Relixión 2 Code 652311331
Study programme
Mestre: Especialidade en Educación Física
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Third Optional 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Esta asignatura, igual que Relixion.II e Historia das Relixions forman parte do conxunto de asignaturas de Did. da Relixión Católica, do Plano de Estudos agora extinto das Titulacións de Mestre. Asignatura sen docencia. Para acceder aos contidos e preparar o exame cómpre poñerse en contacto co profesor.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser quen de fomentar o interese polo medio natural, social e cultural e promover comportamentos respectuosos, especialmente ante as crenzas e confesións relixosas diversas presentes na aula.
Coñecemento doutras culturas e doutros costumes e as confesions relixiosas, así como o cristianismo e a súa historia.
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade, tamén no ámbito do diálogo interrelixioso e ecuménico.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Iniciarse no coñecemento da biblia, das claves para interpretala e da teoloxía básica do cristianismo desde o Novo Testamento ata hoxe.

Contents
Topic Sub-topic
1. A Biblia
1.1 Estructura da Biblia, composición, xéneros literarios.
1.2 A historia de Israel e o Antigo Testamento
1.3 Os grandes personaxes e feitos bíblicos: os patriarcas, o Éxodo, os xuíces, os profetas, os sabios.
1.4 Os grandes temas bíblicos: Creación, Caída, Alianza, Éxodo, Mesianismo, Revelación, Evanxeo.
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
2. A mensaxe cristiá
2.1 Xesucristo
2.1 Xesucristo
2.1.1 O seu contexto histórico e sociolóxico. Historicidade dos evanxeos.
2.1.2 O reinado de Deus. Parábolas e signos.
2.1.3 A morte e resurrección. Os relatos.
2.1.4 Xesús de Nazaret, nacido de muller e Fillo de Deus. As primeiras cristoloxía.
2.1.5 A pascua e os discípulos de Xesús: A Igrexa. Pentecostés.
2. A mensaxe cristiá
2.2 O Cristianismo: a Igrexa
2.2.1 O ser da Igrexa: misterio de misión e comunión.
2.2.2 O Pobo de Deus. Sacramentalidade histórica.
2.2.3. A identidade espiritual do cristián. Sacramentos e moral
2.2.4 A moral cristiá: a lei do amor. Conciencia e Lei.
2.2.5 Moral de actitudes, moral da persoa, moral social.
2.2.6 O sentido da historia humana. O mal e a esperanza.
2.2.7 Didáctica dos temas cristolóxicos, eclesiolóxicos, éticos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test 2 10 12
Guest lecture / keynote speech 18 36 54
Directed discussion 5 5 10
Student portfolio 1 6 7
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Consiste nunha proba con dúas partes. Unha primeira, en forma de test, para constatar un coñecemento básico da Biblia; Unha segunda, con temas a desenvolver por escrito sobre os contidos da segunda parte dos contidos, A mensaxe cristiá.
Guest lecture / keynote speech Son as exposicións de clase sobre os contidos nucleares do programa.
Directed discussion Estando atentos aos acontecementos e noticias relacionados coa materia ou a partir dalgún texto facemos comentario e debate participativo para esclarecer as súas raíces e fundamentos e mais os aspectos que afectan á asignatura e que axudan a comprender ou ampliar os contidos da mesma e a súa implicación na vida social e cultural.
Student portfolio Os comentarios e participacións na discusión dirixida na aula serán presentados por escrito polo alumno cunha perspectiva persoal e ampliada.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Student portfolio
Description
Procedemento avaliativo sobre todo para medir a adquisición de coñecementos polo alumno.

O Portafolios é un incentivo de participación na discusión dirixida e computa para avaliación. Require do alumno unha aportación persoal ao estudo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A inserción da actualidade nos contidos da asignatura mediante a discusión dirixida promove a participación activa do alumno e a súa motivavción, e acabará na presentación do portafolio correspondente. 5
Mixed objective/subjective test Terá dúas partes: un test de coñecementos bíblicos e unha redacción sobre algún dos contidos do curso. Ambas as dúas partes, sumadas, darán o promedio da cualificación final. 80
Student portfolio O resumo das discusións ou debates feitos na aula, sempre cunha perspeactiva algo máis ampla e orixinal, será presentado polo alumno como mérito de cara á avaliación final. 15
 
Assessment comments
A cualificación final do alumno que non participa nas discusións dirxidas e polo tanto non presenta o portafolio sobre as mesmas dependerá exclusivamente da proba mixta.

Sources of information
Basic

  • BARTOLOMÉ, J.J., CHÁVEZ, P., BISSOLI, C. (1996)
    Iniciación a la Biblia. Didáctica de la Biblia
    Barcelona. Edebé
  • CHARPENTIER, E. (1998)
    Para leer el Antiguo Testamento
    Estella (Navarra). Ed. Verbo Divino
  • CHARPENTIER, E. (1998)
    Para leer el Nuevo Testamento
    Estella (Navarra). Ed. Verbo Divino
  • RAHNER, K. (1979) Curso fundamental sobre la fe
    Barcelona.
  • GONZALEZ-CARVAJAL, L.Esta es nuestra fe
  • Santander (1998)

    Complementary Busto Saiz. J.R. (1989). Cristología para empezar. Santander. Ed. Sal Terrae
    Bartolomé, J.J. (1994). La resurrección de Jesús. Madrid. Ed. CCS

  • ASOCIACIÓN DE EDITORES (1992)
    Catecismo de la Iglesia Católica
    Madrid.
  • CONCILIO VATICANO II (1993) Concilio Vaticano II. Constituciones. Decretos. Declaraciones
    Madrid. Biblioteca de Autores Cristianos
  • GONZALEZ DE CARDEDAL, O. (1998)
    La entraña del cristianismo
    Salamanca. Sígueme
  • KÜNG, H. (1977)
    Ser cristiano
    Madrid. Cristiandad
  • LLOPIS, J., MORANTE, G. (1996)
    La fe de los cristianos. Didáctica del mensaje cristiano.
    Barcelona. Edebé

  • Recommendations
    Subjects that it is recommended to have taken before

    Subjects that are recommended to be taken simultaneously

    Subjects that continue the syllabus
    Psicoloxía da Educación e do Desenvolv. na Idade Escolar/652111101
    Psicoloxía Evolutiva de 0 a 6 Anos/652111291

    Other comments


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.