Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Relixión 2 Código 652411331
Titulación
Mestre: Especialidade en Audición e Linguaxe
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 2º cuatrimestre
Tercero 3
Idioma
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general Esta asignatura, igual que Relixion.1 e Historia das Relixions forman parte do conxunto de asignaturas de Did. da Relixión Católica, do Plano de Estudos agora extinto das Titulacións de Mestre. Asignatura sen docencia. Para acceder aos contidos e preparar o exame cómpre poñerse en contacto co profesor.

Competencias del título
Código Competencias del título
A13 Diseñar, en el marco de la programación didáctica establecida para el conjunto de los niños y de las niñas del centro, planes de trabajo individualizados.
A14 Ser capaz de hacer un seguimiento de los planes de trabajo individualizados al introducir ajustes progresivos en los objetivos de la intervención y al adecuar los métodos y pautas que se seguirán.
A21 Conocimiento de los contenidos que se van a enseñar, y comprender su singularidad epistemológica, su especificidad y su didáctica.
A26 Capacidad para organizar la enseñanza, en el marco de los paradigmas epistemológicos de las áreas, utilizando de forma integrada los saberes disciplinares, transversales y multidisciplinares adecuados al nivel educativo correspondiente.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B20 Conocimiento de otras culturas y de otras costumbres.
B24 Reconocimiento y respeto a la diversidad y a la multiculturalidad.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecemento dos contidos de Relixion Católica, que se van ensinar, e comprender a súa singularidade epistemolóxica, a súa especificidade e a súa didáctica. A21
Ser capaz de facer un seguimento dos planos de traballo individualizado ao introducir axustes progresivos nos obxectivos da intervención e ao adecuar os métodos e pautas que se seguirán. A14
Deseñar, no marco da programación didáctica establecida para o conxunto dos nenos e das nenas do centro, planos de traballo individualizados. A13
Capacidade para organizar o ensino, no marco dos paradigmas epistemolóxicos das áreas, utilizando de forma integrada os saberes disciplinares, transversais e multidisciplinares adecuados ao nivel educativo correspondente. A26
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Coñecemento de outras culturas e doutros costumes. B20
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. B24
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4

Contenidos
Tema Subtema
1. Psicopedagoxía da Relixión

1.1 A singularidade da Pedagoxía relixiosa
1.2 Un modelo: o Deus pedagogo.
1.3 A evolución relixiosa e moral do neno
1.4 Interacción do contexto sociocultural e o ensino relixioso escolar (ERE).
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
2. ERE: O ensino relixioso escolar 2.1 A educación e a escola integradora.
2.2 O lugar do ERE na escola. Lexitimidade.
2.3 Identidade e dificultades do ERE.
2.4 O profesor de relixión. Identidade cristiá. A lexislación.
3. O Currículo da área de Relixión Católica en clave de competencias
3.1 A competencia relixiosa e espiritual
3.2 O Currículo de Relixión Católica na Educación Infantil na lexislación educativa vixente
3.2.1 Obxectivos xerais.
3.2.2 Bloques de contido.
3.2.3 Materiais e recursos didácticos.
3.2.4 Criterios de avaliación.
4. Opcións metodolóxicas
4.1 Materiais e recursos dispoñibles e necesarios.
4.2 Programación de Aula no ERE
4.2.1 Metodoloxía para a elaboración de programación de aula. Técnicas. Modelos.
4.2.2 Elaboración de Unidades Didácticas.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Discusión dirigida 7 7 14
Prueba objetiva 1 7 8
Sesión magistral 15 15 30
Trabajos tutelados 2 16 18
 
Atención personalizada 5 0 5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Discusión dirigida Ao fío da actualidade, empregando artigos dos xornais e mediante video-forum, faranse nalgunhas clases un intercambio de opinións para chegar á elaboración de criterios educativos.
Prueba objetiva Será a proba final, onde o alumno mostrará a asimilación persoal dos contidos do curso.
Sesión magistral Serán as sesións de gran grupo, onde o profesor desenvolverá e ampliará o temario do curso. Dentro delas estarán incluídas as discusións dirixidas.
Trabajos tutelados O alumno fará un traballo persoal, dirixido e asistido polo profesor, para mostrar a súa madurez sobre os temas da área e reflectir sobre as relacións relixión , sociedade e cultura actuais.

Atención personalizada
Metodologías
Discusión dirigida
Prueba objetiva
Sesión magistral
Trabajos tutelados
Descripción
Recursos: a prensa e vídeo-forum.

Medio complementario de avaliación.

As sesións maxistrais a cargo do profesor desenvolverán o temario do curso.

Os traballos tutelados serán propostos polo mesmo alumno, pero acordados co profesor e tutelados por este. Contan para a avaliación.

Para realizar o traballo tutelado o alumno debe entrevistarse persoalmente co profesor varias veces ao longo de cuatdrimestre. O profesor fixará uns prazos para facilitar esta atención personalizada.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba objetiva Exercicio de avaliación final en forma de proba obxectiva sobre os contidos da asignatura. 50
Trabajos tutelados Traballo de madurez, elixido polo alumno e tutelado polo profesor, encamiñado a unha reflexión persoal sobre temas de relixón, sociedade e cultura actual. 50
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

GASOL, R e outros, La enseñanza religiosa escolar. Barcelona 1997. Ed. Edebé. Manual básico o libro de texto.

EQUIPO EDEBÉ, El currículo del área de Religión y Moral católica. Barcelona, 1996. Ed. Edebé. Manual básico o libro de texto.

Arto, A. Psicología evolutiva. Una propuesta educativa. Madrid 1993.

COMISIÓN EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS. Orientaciones para la pastoral educativa escolar en las diócesis. Madrid 1992.

COMISIÓN EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS. Documentos colectivos del Episcopado español sobre formación religiosa y educación 1981-1985. Madrid 1986.

GARCÍA REGIDOR, T. La educación religiosa en la escuela.Madrid 1994.

GONZÁLEZ DE CARDEDAL, O. Memorial para un educador con un epílogo para japoneses. Madrid 1981.

MARTÍNEZ BLANCO, A. La enseñanza de la Religión en los centros docentes. (A la luz de la Constitución y del Acuerdo con la Santa Sede). Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Murcia, 21994.

OTERO, H. Propuestas creativas para la clase de relixgión. Madrid 1993.

SALAS XIMELIS, A. Didáctica de la enseñanza de la Religión. Madrid 1993.

CRESPO MARCO, V. La evaluación en la enseñanza escolar de la religión. Madrid 1989

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías