Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Documentación, organización y presentación de un trabajo de investigación Código 652438001
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 2º cuatrimestre
Primero Obligatoria 3
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinador/a
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
antonio.valle@udc.es
Profesorado
Rodriguez Martinez, Susana
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
antonio.valle@udc.es
Web
Descripción general Nesta asignatura abórdanse diferentes aspectos vinculados á documentación científica coa finalidade de que os alumnos/as coñezan as diferentes fontes documentais, analicen diversas publicacións científicas e aprendan a organizar e presentar un traballo de investigación.
Plan de contingencia 1.Modificacións nos contidos
Os contidos non sufren ningunha modificación sustancial. De todos modos, incidirase en todo momento na comprensión por parte do alumnado daqueles contidos máis centrais e importantes da asignatura, o cal será unha prioridade nas sesións de Teams e tamén na atención personalizada do alumnado.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As metodoloxías mantéñense, ainda que cambia na maior parte delas o formato de presentación das mesmas (que se indica a continuación)

*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral: sesión semanal a través de Teams para presentación e discusión de contidos.
Con respecto á metodoloxía “Estudo de casos” (descripción: “Estudo e valoración de diversos manuscritos para a súa publicación en revistas cientificas”) establecerase unha sesión de Teams para facer unha posta en común da análise dos manuscritos. Logo enviarán ao profesor por mail o documento elaborado en cada grupo (de 3-4 persoas máximo).
En canto ás metodoloxías “Traballos tutelados” (descripción: “Pautas para a elaboración dun proxecto ou traballo de investigación”) e “Investigación (Proxecto de investigación)” (descripción: “Pautas para a presentación dun proxecto ou traballo de investigación”), cada alumno elaborará un proxecto ou un traballo de investigación e logo fará unha exposicion vía Teams (en torno a 10-15 minutos) con presentación en PPT do traballo. Logo establecerase un debate en torno á presentación do mesmo.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Ademais de estar a disposición do alumnado nas titorías que se soliciten vía Teams, tamén haberá un contacto co alumnado vía mail.

4. Modificacións na avaliación
Mantéñense as liñas xerais da avaliación, ainda que se establece algún pequeño cambio que se indica a continuación.

*Observacións de avaliación:

Os resumos grupais de revisións de manuscritos serán enviadas ao profesor da materia en formato PDF vía mail. Tal e como consta na guía docente da materia, esta actividade computa o 30% da cualificación final
A exposición dun proxecto ou traballo de investigación farase vía Teams. Cada alumno/a, durante un tempo máximo de 10-15 minutos, presentará mediante PPT o traballo. Según consta na guía docente da materia, esta actividade computa un 35% a fundamentación teórica e o plantexamento metodolóxico do traballo, e outro 35% a coherencia e claridade expositiva do traballo presentado.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen modificacións

Competencias del título
Código Competencias del título
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, las hipótesis y variables asociadas, así como definir el diseño, la muestra y su modo de selección, las herramientas de recogida de datos y su consecuente análisis y discusión.
A5 Ser capaz de realizar una evaluación psicológica en el contexto de una investigación científica.
A7 Saber realizar un seguimiento sobre un caso eligiendo objetivos pertinentes y realistas.
A14 Ser capaz de analizar la documentación bibliográfica necesaria para un trabajo de investigación.
A15 Ser capaz de analizar críticamente las publicaciones científicas.
A16 Adquirir los conocimientos y destrezas necesarias para la exposición y defensa de un trabajo de investigación.
A17 Ser capaz de comunicar los resultados de una investigación.
B1 Capacidad de análisis y síntesis.
B2 Capacidad de organización y planificación.
B3 Trabajo en equipo.
B6 Razonamiento crítico.
B8 Aprendizaje autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación AI14
BI1
BI2
BI6
BI8
CM1
CM8
Analizar críticamente as publicacións científicas AI15
BI1
BI2
BI6
BI8
CM1
CM8
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para definir problemas, deseñar investigacións, analizar os datos e redactar informes científicos no campo da psicoloxía e a educación AI3
AI5
AI7
BI1
BI2
BI6
BI8
CM1
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación AI16
AI17
BI2
BI3
CM1
CM8

Contenidos
Tema Subtema
Documentación científica.
A calidade da investigación e a calidade dos investigadores/as.
Bases de datos.
Revisión bibliográfica.
Clasificación de revistas científicas.
Indicadores de calidade das revistas científicas.
Indicadores de calidade dos investigadores/as.
O proceso de investigación.
O informe de investigación.

Fases do proceso de investigación.
Principais apartados dun informe de investigación.
Estructura e redacción dun informe de investigación.
Principais técnicas de análise de datos: exemplos prácticos.
Exposición dun traballo de investigación.
Difusión e divulgación da investigación.
Cómo realizar a exposición.
En qué apartados se debe incidir.
A relevancia da difusión e divulgación dos resultados da investigación.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral A3 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B6 C8 C1 10 10 20
Estudio de casos A5 A7 A15 A16 B3 B6 B8 C8 3 12 15
Trabajos tutelados A3 A5 A7 A16 A17 3 18 21
Investigación (Proyecto de investigación) A3 A14 A15 A16 A17 3 14 17
 
Atención personalizada 2 0 2
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Exposición oral dos principais contidos da materia.
Estudio de casos Estudo e valoración de diversos manuscritos para a súa publicación en revistas cientificas.
Trabajos tutelados Pautas para a elaboración dun proxecto ou traballo de investigación.
Investigación (Proyecto de investigación) Pautas para a presentación dun proxecto ou traballo de investigación.

Atención personalizada
Metodologías
Estudio de casos
Trabajos tutelados
Investigación (Proyecto de investigación)
Descripción
O alumnado terá a atención personalizada que precise, tanto ao longo da docencia presencial como nas horas destinadas a titoría.


Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Estudio de casos A5 A7 A15 A16 B3 B6 B8 C8 Resumo de revisións de manuscritos. 30
Trabajos tutelados A3 A5 A7 A16 A17 Fundamentación teórica e plantexamento metodolóxico do proxecto ou traballo de investigación. 35
Investigación (Proyecto de investigación) A3 A14 A15 A16 A17 Coherencia e claridade expositiva do proxecto ou traballo de investigación. 35
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica Sternberg, R.J. (1996). Cómo investigar en psicología. Una guía para la elaboración de textos científicos dirigidos a estudiantes, investigadores y profesionales. Barcelona: Paidós
León, O.G. (2005). Cómo redactar textos científicos en psicología y educación. Madrid: Netbiblo
Blaxter, L., Hughes, C. e Tight, M. (2005). Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa
Colás, P., Buendía, L. e Hernández-Pina, F. (2009). Competencias científicas para la realización de una tesis doctoral. Barcelona: Davinci.
McMillan, J.H. e Schumacher, S. (2005). Investigación educativa. Madrid: Pearson
Buela-Casal, G. (2005). Manual práctico para hacer un doctorado. Madrid: EOS
Medina, A. e Castillo, S. (2003). Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales. Madrid: Universitas

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías