Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Documentación, organización e presentación dun traballo de investigación Código 652438001
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
antonio.valle@udc.es
Profesorado
Rodriguez Martinez, Susana
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
antonio.valle@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta asignatura abórdanse diferentes aspectos vinculados á documentación científica coa finalidade de que os alumnos/as coñezan as diferentes fontes documentais, analicen diversas publicacións científicas e aprendan a organizar e presentar un traballo de investigación.
Plan de continxencia 1.Modificacións nos contidos
Os contidos non sufren ningunha modificación sustancial. De todos modos, incidirase en todo momento na comprensión por parte do alumnado daqueles contidos máis centrais e importantes da asignatura, o cal será unha prioridade nas sesións de Teams e tamén na atención personalizada do alumnado.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As metodoloxías mantéñense, ainda que cambia na maior parte delas o formato de presentación das mesmas (que se indica a continuación)

*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesión maxistral: sesión semanal a través de Teams para presentación e discusión de contidos.
Con respecto á metodoloxía “Estudo de casos” (descripción: “Estudo e valoración de diversos manuscritos para a súa publicación en revistas cientificas”) establecerase unha sesión de Teams para facer unha posta en común da análise dos manuscritos. Logo enviarán ao profesor por mail o documento elaborado en cada grupo (de 3-4 persoas máximo).
En canto ás metodoloxías “Traballos tutelados” (descripción: “Pautas para a elaboración dun proxecto ou traballo de investigación”) e “Investigación (Proxecto de investigación)” (descripción: “Pautas para a presentación dun proxecto ou traballo de investigación”), cada alumno elaborará un proxecto ou un traballo de investigación e logo fará unha exposicion vía Teams (en torno a 10-15 minutos) con presentación en PPT do traballo. Logo establecerase un debate en torno á presentación do mesmo.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Ademais de estar a disposición do alumnado nas titorías que se soliciten vía Teams, tamén haberá un contacto co alumnado vía mail.

4. Modificacións na avaliación
Mantéñense as liñas xerais da avaliación, ainda que se establece algún pequeño cambio que se indica a continuación.

*Observacións de avaliación:

Os resumos grupais de revisións de manuscritos serán enviadas ao profesor da materia en formato PDF vía mail. Tal e como consta na guía docente da materia, esta actividade computa o 30% da cualificación final
A exposición dun proxecto ou traballo de investigación farase vía Teams. Cada alumno/a, durante un tempo máximo de 10-15 minutos, presentará mediante PPT o traballo. Según consta na guía docente da materia, esta actividade computa un 35% a fundamentación teórica e o plantexamento metodolóxico do traballo, e outro 35% a coherencia e claridade expositiva do traballo presentado.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A5 Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica.
A7 Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas.
A14 Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación.
A15 Ser capaz de analizar críticamente as publicacións científicas.
A16 Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación.
A17 Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Traballo en equipo.
B6 Razoamento crítico.
B8 Aprendizaxe autónoma.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación AI14
BI1
BI2
BI6
BI8
CM1
CM8
Analizar críticamente as publicacións científicas AI15
BI1
BI2
BI6
BI8
CM1
CM8
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para definir problemas, deseñar investigacións, analizar os datos e redactar informes científicos no campo da psicoloxía e a educación AI3
AI5
AI7
BI1
BI2
BI6
BI8
CM1
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación AI16
AI17
BI2
BI3
CM1
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Documentación científica.
A calidade da investigación e a calidade dos investigadores/as.
Bases de datos.
Revisión bibliográfica.
Clasificación de revistas científicas.
Indicadores de calidade das revistas científicas.
Indicadores de calidade dos investigadores/as.
O proceso de investigación.
O informe de investigación.

Fases do proceso de investigación.
Principais apartados dun informe de investigación.
Estructura e redacción dun informe de investigación.
Principais técnicas de análise de datos: exemplos prácticos.
Exposición dun traballo de investigación.
Difusión e divulgación da investigación.
Cómo realizar a exposición.
En qué apartados se debe incidir.
A relevancia da difusión e divulgación dos resultados da investigación.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A14 A15 A16 A17 B1 B2 B6 C8 C1 10 10 20
Estudo de casos A5 A7 A15 A16 B3 B6 B8 C8 3 12 15
Traballos tutelados A3 A5 A7 A16 A17 3 18 21
Investigación (Proxecto de investigación) A3 A14 A15 A16 A17 3 14 17
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral dos principais contidos da materia.
Estudo de casos Estudo e valoración de diversos manuscritos para a súa publicación en revistas cientificas.
Traballos tutelados Pautas para a elaboración dun proxecto ou traballo de investigación.
Investigación (Proxecto de investigación) Pautas para a presentación dun proxecto ou traballo de investigación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
O alumnado terá a atención personalizada que precise, tanto ao longo da docencia presencial como nas horas destinadas a titoría.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A5 A7 A15 A16 B3 B6 B8 C8 Resumo de revisións de manuscritos. 30
Traballos tutelados A3 A5 A7 A16 A17 Fundamentación teórica e plantexamento metodolóxico do proxecto ou traballo de investigación. 35
Investigación (Proxecto de investigación) A3 A14 A15 A16 A17 Coherencia e claridade expositiva do proxecto ou traballo de investigación. 35
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Sternberg, R.J. (1996). Cómo investigar en psicología. Una guía para la elaboración de textos científicos dirigidos a estudiantes, investigadores y profesionales. Barcelona: Paidós
León, O.G. (2005). Cómo redactar textos científicos en psicología y educación. Madrid: Netbiblo
Blaxter, L., Hughes, C. e Tight, M. (2005). Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa
Colás, P., Buendía, L. e Hernández-Pina, F. (2009). Competencias científicas para la realización de una tesis doctoral. Barcelona: Davinci.
McMillan, J.H. e Schumacher, S. (2005). Investigación educativa. Madrid: Pearson
Buela-Casal, G. (2005). Manual práctico para hacer un doctorado. Madrid: EOS
Medina, A. e Castillo, S. (2003). Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales. Madrid: Universitas

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías