Identifying Data 2019/20
Subject (*) Information Gathering Methods and Techniques in Applied Psychology Code 652438002
Study programme
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Risso Migues, Alicia Gloria
E-mail
alicia.risso@udc.es
Lecturers
Risso Migues, Alicia Gloria
E-mail
alicia.risso@udc.es
Web
General description Esta materia ofrece unha revisión de nivel avanzado sobre as metodoloxías e técnicas de investigación no ámbito da psicoloxía aplicada. Realízanse análises metodolóxicas dos métodos e técnicas de recollida de información empregados en traballos relevantes nese contexto e vincúlase cun proxecto de investigación. ..

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion.
A9 Knowing the quasi-quantitative and quantitative methods and techniques for gathering information in applied psychology.
A10 Being able to design instruments for gathering information in programs of psychological intervention.
A17 Being able to communicate the results of an investigation.
B1 Capacity for analysis and synthesis.
B2 Capacity for organization and planning.
B3 Teamwork.
B6 Critical thinking.
B7 Ethical commitment.
B8 Autonomous learning.
B10 Motivation for quality.
B11 Troubleshooting.
B13 Ability to apply knowledge to practice.
C1 To express oneself, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region.
C3 Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning.
C6 To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C8 Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AR9
BR1
BR2
BR6
CC6
CC8
AR3
AR9
AR10
AR17
BR1
BR2
BR3
BR6
BR7
BR8
BR10
BR11
BR13
CC1
CC3
CC6
CC8
BR7
BR10
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Características dos instrumentos, técnicas e procedementos de recollida de información en programas de intervención psicolóxica
1. Metodoloxía experimental e cuasi-experimental
2. A observación como metodoloxía e como técnica
3. Enquisas e entrevistas
4. Metodoloxías cualitativas
2. Deseño, construción, avaliación e aplicación de instrumentos de recollida de información en psicoloxía aplicada 1. Deseño
2. Construción
3. Avaliación
4. Aplicación
5. Asignación e interpretación de puntuacións
3. Probas e escalas para os dominios cognitivo e non-cognitivo 1. Exemplos prácticos
2. Análise de investigacións representativas de Psicoloxía Aplicada nas que se empreguen probas e escalas para os dominios cognitiva e non-cognitivo
4. Enquisas e cuestionarios 1. Exemplos prácticos
2. Análise de investigacións representativas de Psicoloxía Aplicada nas que se empreguen probas e escalas para os dominios cognitiva e non-cognitivo
5. Aplicación das novas tecnoloxías á recollida de información en programas de intervención psicolóxica 1. A recollida de datos a través de internet: características, consideracións, vantaxes e inconvenientes
2. Programas informáticos e software de apoio
3. Aplicacións prácticas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A9 A10 A17 B6 B8 5 15 20
Workshop B1 B3 B6 B11 B13 C1 C3 C6 5 10 15
Supervised projects A3 A10 A17 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B13 C1 C3 C6 C8 6 12 18
Oral presentation A17 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B13 C1 C3 C8 1 6 7
Objective test A9 B6 B8 B11 B13 1 8 9
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Selección de lecturas que se comentan posteriormente en clase e que serven para que serven para os traballos tutelados. Responderase a un cuestionario online sobre elas, como control de lectura.
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.), a través da que o alumnado realiza tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, con apoio e supervisión do profesorado.
Supervised projects Análise metodolóxica de investigacións relevantes dentro do ámbito da psicoloxía aplicada, seguindo as directrices da Guía de Análise que se ofrece no curso.
Oral presentation Exposición dun dos traballos tutelados.
Objective test Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Description
Os traballos requiren dun seguimento individual ou en grupo pequeno do profesorado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A3 A10 A17 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B13 C1 C3 C6 C8 Realización de análises metodolóxicas dos métodos e técnicas de recollida de información empregadas en publicacións relevantes en Psicoloxía Aplicada. Séguese a "Guía de análise" que ofrece a materia. (Actividade de equipo). 18
Workbook A9 A10 A17 B6 B8 Avaliaranse cos traballos tutelados e na proba obxectiva final. 0
Workshop B1 B3 B6 B11 B13 C1 C3 C6 Resolución das prácticas iniciadas en clase e rematadas de forma non-presencial. (Actividade de equipo). Sumarase individualmente a asistencia, a condición de que estea por encima do 80 %. 20
Oral presentation A17 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B13 C1 C3 C8 Exposición dun dos traballos tutelados (Actividade de equipo). 12
Objective test A9 B6 B8 B11 B13 Exame final. Proba obxeciva con catro opcións de resposta por cuestión, das que só unha será correcta. 50
 
Assessment comments

Importante: Para aprobar será necesario obter, como mínimo, a metade da puntuación total posible en cada unha das metodoloxías de avaliación.

Opción A: As prácticas e os traballos tutelados, así como a exposición oral, realizaranse en equipo.

Opción  B: O alumnado a tempo completo que non alcance o 80 % de asistencia presencial realizará as prácticas e os traballos tutelados de forma individual. A presentación oral poderá facerse con algún dos equipos existentes.

Opción C: O alumnado a tempo parcial con dispensa de asistencia concedida realizará de forma individual (ou nun equipo con outros/as estudantes na mesma situación) as prácticas e os traballos tutelados. De non existir equipo de estudantes con dispensa, a presentación oral poderá facerse con algún dos equipos existentes.


Sources of information
Basic

Texto básico da materia: Reporting Standards for Research in Psychology, APA.

MANUAL DE APOIO:

NAVAS ARA, M. J. (coord.)(2002). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica. Madrid: UNED.

Libro pensado para o ensino non-presencial, que abrangue practicamente todos os temas relacionados coa metodoloxía de investigación, dende unha introdución sobre o método científico ás distintas metodoloxías e o seu emprego, pasando pola construción de instrumentos de medida.

OUTROS TEXTOS RECOMENDADOS:

LEÓN, O. y MONTERO, I. (2000). Diseño de investigaciones. Madrid: McGraw-Hill.

Libro de lectura doada e amena, con múltiples exemplos. Moi recomendable.

DELGADO, A. R. y PRIETO, G. (1997): Introducción a los métodos de investigación de la Psicología. Madrid: Pirámide.

Libro breve y sencillo que aborda una buena parte de los contenidos incluidos en el programa.

FONTES, S.; GARCÍA, C.; GARRIGA, A. J.; PÉREZ-LLANTADA, M. C. y SARRIÁ, E. (2001): Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED.

Libro breve e sinxelo que aborda unha boa parte dos contidos incluídos no programa..

GARCÍA, C.; QUINTANILLA, L.; GARRIGA, A. J.; FONTES, S.; PÉREZLLANTADA, M. C. y SARRIÁ, E. (2003): Diseños de investigación en Psicología. Cuaderno de Prácticas. Madrid: UNED.

Trátase dun Caderno de Prácticas elaborado para esa materia da titulación de Psicoloxía que acompaña á obra do mesmo título realizada por Fontes e col. (2001). Nel ofrécense numerosos extractos de investigacións sobre as que se propoñen distintas actividades aos lectores.

GARCÍA, M.; IBÁÑEZ, J. y ALVIRA, F. (comp.) (1994): El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación (2.a ed.). Madrid: Alianza.

Manual cunha perspectiva sociolóxica no que se aborda a análise da realidade social considerando os deseños e a forma de recoller e analizar posteriormente os datos. Examínanse as metodoloxías incluídas no programa, cun peso maior á cualitativa e á de enquisas, un capítulo para a metodoloxía observacional e algunha referencia á metodoloxía experimental, pouco utilizada no ámbito do que trata o libro.

MELTZOFF, J. (2000): Crítica a la investigación. Psicología y campos afines. Madrid: Alianza.

Libro claro e didáctico organizado en dúas partes. Na primeira revísanse todas as fases implicadas na realización dunha investigación. Na segunda proponse un conxunto de 16 artigos ficticios creados polo autor e con erros que o lector debe detectar, se ben cada artigo vai seguido dun comentario do autor onde se sinalan unha boa parte deles.

MERINO, J. M.; MORENO, E.; PADILLA, M.; RODRIGUEZ-MIÑÓN, P. y VILLARINO, A. (2001): Análisis de datos en Psicología I. Madrid: UNED.

Libro concibido expresamente para o estudo a distancia da estatística descritiva, moi claro e didáctico, cheo de exemplos sinxelos e aclaracións, que resultará de grande utilidade para o alumnado que se achega por vez primeira a eses conceptos estatísticos.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.