Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Aprendizaxe, cognición e conduta Código 652438003
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
Correo electrónico
maria.angeles.gonzalez@udc.es
Profesorado
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
Correo electrónico
maria.angeles.gonzalez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é ofrecer os principais avances da psicoloxía cognitiva na investigación da aprendizaxe, especialmente da aprendizaxe asociativa, considerando as súas aplicacións tanto ao ámbito educativo coma da saúde.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica.
A8 Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables.
A12 Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B6 Razoamento crítico.
B8 Aprendizaxe autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. AI5
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. AI8
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada AI12
Capacidade de análise e síntese BI1
Razoamento crítico BI6
Aprendizaxe autónoma. BI8
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida CM3
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CM6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción
Tema 2: Sistemas reflexos (A Reacción de Orientación) Teorías
Investigación
Aplicacións
Tema 3: Condicionamento e conciencia Condicionamento clásico
Condicionamento instrumental
Técnicas e preparacions experimentais
Tema 4: Aprendizaxe da non-continxencia (Indefensión Aprendida) Aspectos teóricos
Achados empíricos
Aplicacións ao ámbito educativo e da saúde
Tema 5: Aprendizaxes complexas: Aprendizaxe observacional Aspectos teóricos
Procedementos de intervención baseados na Aprendizaxe Observacional

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A5 A8 A12 B6 1 16 17
Lecturas B1 B8 13 26 39
Sesión maxistral C3 C6 C8 7 7 14
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Preguntas de tipo test, con catro posibles opcións de resposta. Sempre haberá unha soa opción correcta
Lecturas Lectura e profundización sobre algún aspecto dun tema presentado pola profesora
Sesión maxistral Exposición e desenvolvemento dos contidos teóricos e achados empíricos fundamentais da materia, apoiada en medios audiovisuais. Ao final do tema propiciarase o diálogo co estudantado sobre os contidos tratados

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Lecturas
Descrición
A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente as clases presenciais como ao que teña "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", se levará a cabo a través das titorías.

Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo en estas actividades ao longo do curso.

Atención en grupo para acrarar dúbidas nas crases presenciais, e individual en titorías para quen expoña contidos ou desexe máis información.




Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral C3 C6 C8 Considerarase a asistencia, actitude e participación nas sesións maxistrais (clases teóricas) 10
Proba obxectiva A5 A8 A12 B6 Proba que consta dunhas 30 preguntas de tipo test, con catro posibles opcións. Só unha das opcións será correcta. 60
Lecturas B1 B8 Os alumnos elaborarán un traballo ou "resumo crítico" do tema 4 (Aprendizaxe da non-continxencia: Indefensión aprendida). Terase en conta o contido e a exposición deste, ata un 30% da calificación final (ata un 20% o traballo en sí, ata o 10% á súa exposición). 30
 
Observacións avaliación

“Alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”.: quen se atope nesta situación poderá:

a) optar igualmente pola realización do traballo (que se valora con ata 2 puntos) e incorporar a parte da evaluación que se otorga por asistencia e exposición do traballo á puntuación do examen (é decir, a proba obxectiva constituiría entón o 80%, 8 puntos), ou,
b) derivar o 100% da calificación da puntuación obtida no examen (proba obxectiva: 10 puntos).

Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliaciónA realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

Fontes de información
Bibliografía básica Marcos, J. L. (2007). Sistemas Reflejos: Investigación y aplicaciones. A Coruña. Servicio de Publicaciones de la Universidad de A Coruña
Marcos, J. L. (1997). Técnicas de condicionamiento humano. Madrid. Editorial Universitas
Lovibond, P. F. y Shanks, D. R. (2002). The role of the awareness in pavlovian conditioning: empirical evidence and theoretical implications. Jorunal of Experimental Psychology: Animal Behavior Processes

Bibliografía complementaria (). .
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (1998). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice-Hall
Lang, P. J., Simons, R. F. y Balaban (Eds) (1997). Attention and orienting: sensory and motivational processes. Mahwah, NJ: Erlbaum
Dawson, M. E., Schell, A. M. y Böhmelt, A. H. (Eds.) (1999). Startle modification: implications for neuroscience, cognitive science, and clinical sciencie. New York. Cambridge University Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Psicoloxía da memoria/652438004

Materias que continúan o temario

Observacións

Ninguna observación



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías