Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Psicoloxía da memoria Código 652438004
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
Correo electrónico
maria.angeles.gonzalez@udc.es
Profesorado
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
Correo electrónico
maria.angeles.gonzalez@udc.es
Web
Descrición xeral Con esta materia se pretende que el alumnado conozca los conceptos y las perspectivas básicas de la psicología de la memoria, estrategias de investigación y ámbitos de aplicación, y diversos programas y técnicas para incrementar la memoria.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os conceptos e perspectivas básicas da psicoloxía da memoria e as súas estratexias de investigación (Identificar as diferentes estruturas e procesos, diferenciar as limitacións normais e os trastornos da memoria, e coñecer as estratexias e programas de axuda á memoria).

Contidos
Temas Subtemas
1. Estruturas e procesos de memoria.
2. Problemas de memoria.
3. Estratexias de memoria.
4. Programas para incrementar a memoria.
5. Investigación en psicoloxía da memoria.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A14 3 3 6
Obradoiro A4 B3 C6 4 4 8
Presentación oral A16 B2 B5 C1 10 23 33
Proba de resposta múltiple A8 A13 B1 B8 B18 1 10 11
Traballos tutelados A7 A18 B10 C3 C4 C8 1 12 13
Actividades iniciais A3 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Proxección de vídeos e análise de investigacións sobre contidos específicos da asignatura.
Obradoiro Manexo de programas e outros materiais de estimulación da memoria.
Presentación oral Exposición de diversos apartados do programa, tanto por parte da profesora, a modo de clase maxistral, coma por aquel alumnado que seleccione esta opción como traballo complementario.
Proba de resposta múltiple Realización dunha proba obxectiva tipo test, con catro alternativas de resposta por pregunta, sobre os contidos traballados na aula ao longo do curso.
Traballos tutelados Realización dun traballo que pode consistir na dirección dun seminario, a preparación dunha exposición teórica, revisións da literatura, resúmenes de lecturas complementarias... Valorarase ademáis noutro apartado se o traballo implica o seu desenvolvemento na aula (como seminario ou presentación oral).
Actividades iniciais Aproximación aos coñecementos previos e intereses do alumnado neste ámbito e introdución á asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Proba de resposta múltiple
Traballos tutelados
Descrición
Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual para quen expoña contidos ou desexen máis información nas titorías.
A orientación ao alumnado para a proba obxectiva será individualizada, e se levará a cabo a través das titorías.
Será atención personalizada dende o primeiro momento, orientando e supervisando o traballo de cada estudiante, tanto para o alumnado que asista normalmente, como para o alumnado con "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia".

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A4 B3 C6 Rexístrarase e valorarase a asistencia aos talleres sobre manexo de programas de estimulación da memoria. 5
Presentación oral A16 B2 B5 C1 Rexistrarase e valorarase con outro 5% a asistencia ás clases de presentación de contidos, e con ata un 10% da puntuación total, a exposición oral do traballo tutelado. Na exposición se valorarán os seguintes aspectos: orden, claridad na exposición, seleción dos contidos fundamentais, e precisión nas respoestas ás cuestións que se formulen na mesma. 15
Proba de resposta múltiple A8 A13 B1 B8 B18 A puntuación obtida na proba obxectiva constituirá o 60% da calificación na asignatura. 60
Traballos tutelados A7 A18 B10 C3 C4 C8 Elaboración dun traballo que se propondrá nas primeiras sesións e será supervisado ao longo do curso. A súa exposición oral valorarase en outro apartado. 20
 
Observacións avaliación
“Alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”.: quen se atope nesta situación poderá:
a) optar igualmente pola realización do traballo (que se valora con ata 2 puntos) e incorporar a parte da evaluación que se otorga por asistencia e exposición do traballo á puntuación do examen (é decir, a proba obxectiva constituiría entón o 80%, 8 puntos), ou,
b) derivar o 100% da calificación da puntuación obtida no examen (proba obxectiva: 10 puntos).

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Morgado, I. (2014). Aprender, recordar y olvidar. Claves cerebrales de la memoria y la educación. Barcelona: Ariel
Ruiz-Vargas, J.M. (1997). Claves de la memoria. Madrid: Editorial Trotta
González, M. A., Amor, A. y Campos, A. (2003). La mnemotecnia de la palabra clave. A Coruña: Universidad de A Coruña
Ruiz, M. (2004). Las caras de la memoria. Madrid: Pearson-Prentice-Hall
Ruiz-Vargas, J. M. (2010). Manual de psicología de la memoria. Madrid: Síntesis
Baddeley, A., Eysenck, M. W., y Anderson, M. C. (2010). Memoria. Madrid: Alianza
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Memoria humana. Función y estructura. Madrid: Alianza
Sanchez, A., Arana, J. M., y Crespo, A. (1999). Prácticas de Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Puig, A. (2003). Programa de entrenamiento de la memoria. Madrid: Editorial CCS
Ruiz-Vargas, J.M. (1991). Psicología de la memoria. Madrid: Alianza
Ballesteros, S. (2010). Psicología de la memoria. Madrid: Editorial Universitas
Sánchez, A. y Beato, M. S. (2001). Psicología de la memoria. Ámbitos aplicados. Madrid: Alianza
Maroto, M. A. (2000). Taller de memoria. Madrid: TEA
Acuña, M. M. y Risiga, M. (2001). Talleres de activación cerebral y entrenamiento. Barcelona: Paidós

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías