Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Os modelos mentais nas relacións de apego Código 652438006
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Profesorado
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral Con esta materia se pretende dar a conocer los últimos desarrollos teóricos y de investigación sobre la formación, desarrollo y evaluación de los vínculos afectivos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A14 Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación.
A15 Ser capaz de analizar críticamente as publicacións científicas.
A16 Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación.
B8 Aprendizaxe autónoma.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Buscar y seleccionar la bibliografía necesaria para un trabajo de investigación AI14
Analizar críticamente las publicacións científicas AI15
Saber exponer y defender un trabajo de investigación AI16
Trabajar de forma autónoma BI8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, y dominio básico de las TIC CM1
CM2
CM3

Contidos
Temas Subtemas
Los Modelos Internos Activos Concepto
Complementariedad de los MIA
Estabilidad y cambio
Accesibilidad y disponibilidad parental de los MIA
Métodos de evaluación de los MIA Métodos observacionales
Autoinformes
Entrevista

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A14 A15 A16 C2 C3 3 15 18
Seminario B8 C1 6 15 21
Lecturas A15 A16 B8 0 25 25
Discusión dirixida A14 10 0 10
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais En el aula se trabajrán las principales bases de datos (PsycInfo, Scopus, ...) y de gestores bibliográficos (Refworks).
El trabajo autónomo del alumno consistirá en la búsqueda de información en estas bases de datos según los descriptores elegidos y deberá acreditar el manejo de la misma en un gestor bibliográfico (ej., RefWorks)
Seminario Se presentarán los instrumentos que actualmente se utilizan en la evaluación de los modelos mentales.
El alumno deberá analizar y resolver las situaciones de evaluación asociadas con dichas pruebas.
Lecturas el alumno deberá seleccionar las lecturas que realizará en función del resultado de la búsqueda efectuada en las bases de datos, utilizándolas como base de su proyecto de investigación. Este proyecto deberá redactarse y será entregado en la fecha fijada.
Discusión dirixida el alumno deberá presentar y defender el diseño de su proyecto de investigación y, además, participar activamente en la valoración crítica del conjunto de proyectos presentados

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Descrición
Habrá atención personalizada para la selección de las lecturas y la elaboración del proyecto

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A14 - defensa del propio proyecto y calidad de las respuestas ante las preguntas planteadas (33%)
- rigor y claridad en la exposción (33%)
- calidad de las preguntas planteadas ante el resto de proyectos (33%)
30
Análise de fontes documentais A14 A15 A16 C2 C3 - criterios utilizadas para la selección y limitación bibliográfica. Discusión del historial de búsqueda (60%).
- acreditación del manejo del gestor bibliográfico (40%)
20
Seminario B8 C1 - soluciones alcanzadas en los problemas propuestos (50%)
- capacidad de análisis mostrada para mantener la solución inicial y/o asumir/proponer formulaciones alternativas (50%)
20
Lecturas A15 A16 B8 madurez del proyecto de investigación 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bost, K. K., Shin, N., McBride, B. A., & Brown, G. L. (2006). Maternal secure base scripts, children's attachment security, and mother-child narrative styles. Attachment & Human Development, 8, 241-260

Cassidy, J. (., & Shaver, P. R. (. (1999). Handbook of attachment: Theory, research, and clinical applications. New York, NY, US: Guilford Press.

Fairchild, S. R. (2006). Understanding attachment: Reliability and validity of selected attachment measures for preschoolers and children. Child & Adolescent Social Work Journal, 23, 235-261

Levy, T. M. (. (2000). Handbook of attachment interventions. San Diego, CA, US: Academic Press

Posada, G. (2006). Assessing attachment security at age three: Q-sort home observations and the MacArthur strange situation adaptation. Social Development, 15, 644-658

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías