Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Os modelos mentais nas relacións de apego Código 652438006
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Profesorado
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral Con esta materia se pretende dar a conocer los últimos desarrollos teóricos y de investigación sobre la formación, desarrollo y evaluación de los vínculos afectivos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A5 Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica.
A8 Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
B8 Aprendizaxe autónoma.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Buscar e seleccionar a bibliografía necesaria para un traballo de investigación AI13
BI8
CM3
Analizar críticamente as publicacións científicas AI3
Saber expoñer e defender un traballo de investigación CM2
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, e dominio básico das TIC CM1
resolver situacions de avaliación dos MIA AI5
AI8

Contidos
Temas Subtemas
Os Modelos Internos Activos Concepto
Complementariedade dos MIA
Estabilidade e cambio
Accesibilidade e dispoñibilidade parental dos MIA
Métodos de avaliiación dos MIA Métodos observacionais
Autoinformes
Entrevista

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno A14 A15 C1 C2 C3 0 20 20
Lecturas A5 A8 A13 B8 C1 5 11 16
Solución de problemas A3 A8 A14 A15 A16 B8 C1 C2 C3 0 20 20
Sesión maxistral A3 A8 A13 A14 A15 A16 B8 C1 C2 16 0 16
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno documentarase o resultado das actividades de aprendizaxes realizadas ao longo da materia.
Lecturas Lectura reflexiva da documentación básica do curso, análise do contido, crítica e valoración das mesmas en relación á literatura existente sobre o tema. Os resultados presentaranse oralmente nas sesións de discusión e achegaranse ao portafolio
Solución de problemas análise de vídeos e instrumentos de avaliación do apego. O alumnado deberá razoar e concluír o tipo de apego que se deriva en cada caso
Sesión maxistral Debateranse sobre os contidos da materia, previa lectura da documentación. Os resultados achegaranse ao portafolio

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
Haberá atención personalizada para a selección das lecturas e a elaboración do portafolio

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A14 A15 C1 C2 C3 Calidade dos documentos entregados 70
Solución de problemas A3 A8 A14 A15 A16 B8 C1 C2 C3 presentaranse vídeos e instrumentos de avaliación do apego onde o alumnado deberá concluir y razoar o tipo de apego que se deriva en cada situación 30
 
Observacións avaliación

O alumnado que, tendo recoñecida a dispensa académica (solicitude previa na Administración do centro)- tal como se establece na "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na Universidade da Coruña" (aprobada en Consello de Goberno de 28 de xuño de 2016)-, terá que asistir a unha titoría na que concretar a porcentaxe de asistencia mínima e as metodoloxías de avaliación.

Implicacións da fraude académica/plaxio na realización das probas ou actividades de avaliación: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario


Fontes de información
Bibliografía básica

Bowlby, J. (1976). El Vínculo Afectivo. Buenos Aires: Paidós

Bowlby, J. (1976). La Separación afectiva. Buenos Aires: Paidós

Bowlby, J. (1997). La pérdida afectiva. Barcelona: Paidós

Cantón Duarte, J. y Cortés Arboleda, Mª R. (2000). El apego del niño a sus cuidadores evaluación, antecedentes y consecuencias para el desarrollo. Madrid: Alianza

Cassidy, J., & Shaver, P. R. (2008). Handbook of attachment theory, research, and clinical applications. New York: The Guilford Press.

Greenberg, Mark T. Cicchetti, D. & Cummings, E. M. (1990). Attachment in the preschool years: Theory, research, and intervention. Chicago: University of Chicago

Grossmann, K. E., Grossmann, K. , & Waters, E. (2006). Attachment from infancy to adulthood: The major longitudinal studies. New York: Guilford Press

Kathryn A. Kerns, K. A. & Richardson, R. A. (2005). Attachment in middle childhood. New York: Guilford Press

Lafuente, María Josefa (2010). Vinculaciones afectivas : apego, amistad, amor. Madrid: Pirámide.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías