Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Biopsicoloxía Código 652438010
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Fernandez Garcia, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.fernandez@udc.es
Profesorado
Fernandez Garcia, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A14 Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación.
A15 Ser capaz de analizar críticamente as publicacións científicas.
A16 Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación.
A17 Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Traballo en equipo.
B6 Razoamento crítico.
B8 Aprendizaxe autónoma.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 AI14
AI15
AI17
BI1
BI2
BI3
BI8
CM6
CM8
G1, G2, G3, G6, G8, G10 AI14
AI15
AI16
BI1
BI2
BI3
CM8
N1, N3, N4, N6, N7, N8 AI14
AI15
AI16
AI17
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
ESTRUCTURA Y FUNCION CEREBRAL - ORGANIZACIÓN GENERAL DEL SISTEMA NERVIOSO
- PROTECCIÓN DEL SISTEMA NERVIOSO
- ANATOMÍA GENERAL DEL SISTEMA NERVIOSO
NEURONAS Y NEUROTRANSMISIÓN - CÉLULAS DEL SISTEMA NERVIOSO.
- LAS NEURONAS Y LA NEUROGLIA
- BASES ELECTROQUIMICAS DEL POTENCIAL NEURONAL
- EL POTENCIAL DE ACCIÓN
- LA SINAPSIS
DESAROLLO DEL SISTEMA NERVIOSO - FASES DEL DESARROLLO NEURAL
- DESARROLLO CEREBRAL POSTNATAL EN BEBES HUMANOS
- EFECTOS DE LA EXPERIENCIA EN EL DESARROLLO DE LOS CIRCUITOS NEURALES
- TRASTORNOS DEL DESARROLLO NEURAL
ALTERACIONES DEL SN DEBIDAS AL ESTRÉS DURANTE LA INFANCIA TEMPRANA - PLASTICIDAD CEREBRAL
- ESTRUCTURAS CEREBRALES AFECTADAS POR EL ESTRÉS TEMPRANO
- ALTERACIONES COGNITIVAS Y PROBLEMAS ESCOLARES
LA ENCEFALITIS LETÁRGICA - BASE BIOLÓGICA
- EL SÍNDROME DE TOURETTE
- EL PARKINSON

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A16 A17 B1 B2 B3 B6 1 10 11
Análise de fontes documentais A14 A15 B1 B2 B3 B6 B8 C6 C8 1 4 5
Lecturas A14 A15 B1 B3 B6 B8 C6 C8 1 24 25
Sesión maxistral B6 C6 C8 6 12 18
Proba obxectiva A17 B1 B2 2 10 12
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Elaboración y exposicion de un trabajo, individual o en grupo, relacionado con el programa
Análise de fontes documentais Analisis de los ultimos avances cientificos mediante la busqueda bibliografica
Lecturas Bibliografia relacionada con los temas de la asignatura
Sesión maxistral Clases magistrales acompañadas de medios y recursos didácticos
Proba obxectiva 50 preguntas cortas, con respuestas verdadero-falso

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Análise de fontes documentais
Lecturas
Descrición
Resolucion de dudas, orientación bibliográfica, preparación de trabajos, preparación práctica de laboratorio, etc

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A16 A17 B1 B2 B3 B6 Trabajo personal sobre un tema 20
Análise de fontes documentais A14 A15 B1 B2 B3 B6 B8 C6 C8 Busqueda y análisis de trabajo de investigación 20
Lecturas A14 A15 B1 B3 B6 B8 C6 C8 Bibliografía recomendada 20
Proba obxectiva A17 B1 B2 preguntas tipo test 40
 
Observacións avaliación

?  
La calificación será el
resultado de los siguientes factores:

–     
Asistencia y participación a
las clases teóricas y prácticas, y especialmente a estas últimas (hasta un 10%
de la calificación final)

–     
Calidad de los trabajos
tutelados o proyectos de investigación (planificación, elaboración, redacción y
análisis de conclusiones) (hasta un 50% de la calificación
final)

–     
Examen final (escrito) (hasta
un 40% de la calificación final)

–     
Evaluación
de otras actividades formativas empleadas, hasta completar la calificación
total


Fontes de información
Bibliografía básica J P J Pinel (2007). Biopsicologia. PEARSON EDUCACION SA
Sacks, Oliver (2005). Despertares. Anagrama
Penny Marshall (1990). Despertares. Pelicula
Sacks, Oliver (2005). El hombre que confundió a su mujer con un sombrero. Anagrama
Kolb Whishaw (2006). Neuropsicologia humana. panamericana
P J Corr (2008). Psicologia Biologica. McGraw-Hill Interamericana
gazzaniga y otros (2006). psychological science. ww norton and company

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías