Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Biopsicoloxía Código 652438010
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Fernandez Garcia, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.fernandez@udc.es
Profesorado
Fernandez Garcia, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos.
A2 Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas.
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A7 Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas.
A8 Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables.
A12 Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
A18 Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais.
A19 Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Traballo en equipo.
B6 Razoamento crítico.
B8 Aprendizaxe autónoma.
B10 Motivación pola calidade.
B11 Resolución de problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
G1, G2, G3, G6, G8, G10 AI1
AI2
AI3
AI7
AI8
AI12
AI13
AI18
AI19
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI10
BI11
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
G1, G2, G3, G6, G8, G10 AI1
AI2
AI3
AI7
AI8
AI12
AI13
AI18
AI19
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI10
BI11
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
G1, G2, G3, G6, G8, G10 AI1
AI2
AI3
AI7
AI12
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI11
CM3
CM6
CM7
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 AI1
AI2
AI3
AI7
AI12
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI11
CM1
CM2
CM3
CM6
CM8
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 AI1
AI2
AI3
AI12
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
CM1
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 AI1
AI12
AI13
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI11
CM1
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
N1, N3, N4, N6, N7, N8 AI1
AI12
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI10
CM1
CM3
CM6
CM8
N1, N3, N4, N6, N7, N8 AI1
AI8
AI12
AI13
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
N1, N3, N4, N6, N7, N8 AI1
AI12
AI13
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8

Contidos
Temas Subtemas
ESTRUCTURA Y FUNCION CEREBRAL - ORGANIZACIÓN GENERAL DEL SISTEMA NERVIOSO
- PROTECCIÓN DEL SISTEMA NERVIOSO
- ANATOMÍA GENERAL DEL SISTEMA NERVIOSO
NEURONAS Y NEUROTRANSMISIÓN - CÉLULAS DEL SISTEMA NERVIOSO.
- LAS NEURONAS Y LA NEUROGLIA
- BASES ELECTROQUIMICAS DEL POTENCIAL NEURONAL
- EL POTENCIAL DE ACCIÓN
- LA SINAPSIS
DESAROLLO DEL SISTEMA NERVIOSO - FASES DEL DESARROLLO NEURAL
- DESARROLLO CEREBRAL POSTNATAL EN BEBES HUMANOS
- EFECTOS DE LA EXPERIENCIA EN EL DESARROLLO DE LOS CIRCUITOS NEURALES
- TRASTORNOS DEL DESARROLLO NEURAL
ALTERACIONES DEL SN DEBIDAS AL ESTRÉS DURANTE LA INFANCIA TEMPRANA - PLASTICIDAD CEREBRAL
- ESTRUCTURAS CEREBRALES AFECTADAS POR EL ESTRÉS TEMPRANO
- ALTERACIONES COGNITIVAS Y PROBLEMAS ESCOLARES
LA ENCEFALITIS LETÁRGICA - BASE BIOLÓGICA
- EL SÍNDROME DE TOURETTE
- EL PARKINSON

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A1 A2 A3 A7 A8 A12 A13 A18 A19 B1 B2 B3 B6 B8 C4 1 10 11
Análise de fontes documentais A3 A18 B10 C2 C1 1 4 5
Lecturas A13 B11 C3 C6 C7 1 24 25
Sesión maxistral A7 A8 C8 6 12 18
Proba obxectiva A12 2 10 12
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Elaboración y exposicion de un trabajo, individual o en grupo, relacionado con el programa
Análise de fontes documentais Analisis de los ultimos avances cientificos mediante la busqueda bibliografica
Lecturas Bibliografia relacionada con los temas de la asignatura
Sesión maxistral Clases magistrales acompañadas de medios y recursos didácticos
Proba obxectiva 50 preguntas cortas, con respuestas verdadero-falso

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Lecturas
Presentación oral
Descrición
Resolucion de dudas, orientación bibliográfica, preparación de trabajos, preparación práctica de laboratorio, etc

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A12 preguntas tipo test 40
Análise de fontes documentais A3 A18 B10 C2 C1 Busqueda y análisis de trabajo de investigación 20
Lecturas A13 B11 C3 C6 C7 Bibliografía recomendada 20
Presentación oral A1 A2 A3 A7 A8 A12 A13 A18 A19 B1 B2 B3 B6 B8 C4 Trabajo personal sobre un tema 20
 
Observacións avaliación

La calificación será el
resultado de los siguientes factores:

–     
Asistencia y participación a
las clases teóricas y prácticas, y especialmente a estas últimas

–     
Calidad de los trabajos
tutelados o proyectos de investigación (planificación, elaboración, redacción y
análisis de conclusiones)

–     
Examen final

–     
Evaluación
de otras actividades formativas empleadas, hasta completar la calificación
total


Fontes de información
Bibliografía básica J P J Pinel (2007). Biopsicologia. PEARSON EDUCACION SA
Kolb Whishaw (2006). Neuropsicologia humana. panamericana
P J Corr (2008). Psicologia Biologica. McGraw-Hill Interamericana

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías