Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Biopsicoloxía Código 652438010
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Fernandez Garcia, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.fernandez@udc.es
Profesorado
Fernandez Garcia, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral O estudo da biopsicología supón un nexo de unión entre dúas disciplinas: a psicoloxía e a bioloxía. Neste sentido, supón o estudo da conduta e dos procesos mentais dos individuos atendendo aos seus compoñentes biolóxicos. Este achegamento ao estudo do comportamento humano non pretende explicar por si só a totalidade do mesmo, nin obviar o papel que desempeñan outros factores. Pola contra, pretende dar unha visión do comportamento que ha de ser entendida dentro dunha perspectiva máis global.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos.
A2 Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas.
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A7 Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas.
A8 Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables.
A12 Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
A18 Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais.
A19 Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Traballo en equipo.
B6 Razoamento crítico.
B8 Aprendizaxe autónoma.
B10 Motivación pola calidade.
B11 Resolución de problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
G1, G2, G3, G6, G8, G10 AI1
AI2
AI3
AI7
AI12
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI11
CM3
CM6
CM7
G1, G2, G3, G6, G8, G10 AI1
AI2
AI3
AI7
AI8
AI12
AI13
AI18
AI19
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI10
BI11
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
G1, G2, G3, G6, G8, G10 AI1
AI2
AI3
AI7
AI8
AI12
AI13
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI10
BI11
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 AI1
AI12
AI13
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI11
CM1
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 AI1
AI2
AI3
AI7
AI12
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI11
CM1
CM2
CM3
CM6
CM8
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 AI1
AI2
AI3
AI12
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
CM1
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8
N1, N3, N4, N6, N7, N8 AI1
AI12
AI18
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
BI10
CM1
CM3
CM6
CM8
N1, N3, N4, N6, N7, N8 AI1
AI8
AI12
AI13
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8
N1, N3, N4, N6, N7, N8 AI1
AI12
AI13
BI1
BI2
BI3
BI6
BI8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Introdución ao sistema nervioso Células do sistema nervioso: neuronas y glía. Estructura do sistema nervioso. Características xerales. Sistema nervioso central e sistema nervioso periférico. Plasticidade cerebral
TEMA 2. Bioloxía celular do sistema nervioso Neurofisiología da neurona. Potencial de membrana. Potencial de acción. Conducción del potencial de acción.
TEMA 3. Neuroquímica da transmisión sináptica A sinapsis. Tipos de sinapsis, elementos da sinapsis, transmisión do impulso nervioso, potenciales postsinápticos, integración neuronal, autorreceptores.
TEMA 4: Neurotransmisores Acetilcolina, monoaminas, aminoácidos, lípidos. Farmacoloxía da sinapsis
TEMA 5: Desarrollo do sistema nervioso Sistema nervioso central e sistema nervioso periférico, partes e funcións
TEMA 6: Alteracións do sistema nervioso debidas ao estrés temperán Efectos da experiencia temperán no desarrollo do sistema nervioso. Plasticidad neuronal, consecuencias do estrés temperán.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A1 A2 A3 A7 A8 A12 A13 A18 A19 B1 B2 B3 B6 B8 C4 9 18 27
Análise de fontes documentais A3 A18 B10 C1 C2 2 4 6
Lecturas A13 B11 C3 C6 C7 1 10 11
Sesión maxistral A7 A8 C8 7 14 21
Proba obxectiva A12 2 4 6
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Elaboración e exposicion dun traballo individual relacionado co programa
Análise de fontes documentais Análise dos últimos avances científicos mediante a procura bibliográfica
Lecturas Bibliografía relacionada cos temas da materia
Sesión maxistral Clases maxistrais acompañadas de medios e recursos didácticos
Proba obxectiva Proba obxetiva de preguntas tipo test, con respostas tipo verdadeiro-falso

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Lecturas
Presentación oral
Descrición
Resolucion de dúbidas, orientación bibliográfica, preparación dos traballos, etc

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A12 preguntas tipo test 40
Análise de fontes documentais A3 A18 B10 C1 C2 Búsqueda e análisis de traballo de investigación 20
Lecturas A13 B11 C3 C6 C7 Bibliografía recomendada 20
Presentación oral A1 A2 A3 A7 A8 A12 A13 A18 A19 B1 B2 B3 B6 B8 C4 traballo persoal sobre un dos temas
20
 
Observacións avaliación

A cualificación será o resultado dos seguintes factores:

–      Asistencia e participación ás clases teóricas e prácticas, e especialmente a estas últimas

–      Calidade dos traballos tutelados ou proxectos de investigación (planificación, elaboración, redacción e análise de conclusións)

–      Proba obxetiva

–      Avaliación doutras actividades formativas empregadas, ata completar a cualificación total


Fontes de información
Bibliografía básica J P J Pinel (2007). Biopsicologia. PEARSON EDUCACION SA
Kolb Whishaw (2006). Neuropsicologia humana. panamericana
P J Corr (2008). Psicologia Biologica. McGraw-Hill Interamericana

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías