Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Neuroxenética, dependencia e discapacidade Código 652438011
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Pasaro Mendez, Eduardo Jose
Correo electrónico
eduardo.pasaro@udc.es
Profesorado
Pasaro Mendez, Eduardo Jose
Correo electrónico
eduardo.pasaro@udc.es
Web http://www.dicomosa.org
Descrición xeral Tratanse aspectos de base neuroxenética que poden afectar á discapacidade e a dependencia.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas, excepto titorías presenciais

*Metodoloxías docentes que se modifican
Titorías presenciais

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico, Moodle, Teams

4. Modificacións na avaliación
Non se modifican

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se modifican

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos.
A2 Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas.
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A8 Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables.
A12 Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
B2 Capacidade de organización e planificación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI1
AI2
AI3
AI8
AI12
AI13
AI1
AI2
AI3
AI8
AI12
AI13
BI2
CM3
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Neuroxenética. Clasificación xeral
Tema 2. Os trinucleótidos en expansión
Tema 3. As deleccións e as disomías uniparentais. A impronta xenómica
Tema 4. As mutacións puntuais. Consideracións mediambientais
Tema 5. Enfirmidades xenéticamente heteroxéneas
Tema 6. Problemas de neuroxenética

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A8 A12 A13 C3 9 27 36
Solución de problemas A1 A2 B2 7 14 21
Proba oral B2 2 3 5
Proba obxectiva A1 C8 3 0 3
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposicións
Solución de problemas Esolución de problemas de xenética
Proba oral Proba prsencial
Proba obxectiva Respostar a un cuestionario

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Solución de problemas
Descrición
Resolución de dúbidas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 C8 Respostar a un cuestionario. Para aprobar a asignatura deberá aprobarse a Proba obxetiva. 40
Proba oral B2 Avaliación persoal 29
Sesión maxistral A1 A2 A3 A8 A12 A13 C3 Materiais en Moodle o Teams 1
Solución de problemas A1 A2 B2 Resolución de problemas de xenética 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

COX, T.M. y SINCLAIR, J. (1998). Biología Molecular en Medicina. Madrid. Pannamericana.

PLOMIN, R., DEFRIES, J.C. (2002) . Genética de la conducta. Madrid, Alianza.

QUEREJETA-GONZÁLEZ M. (2004). Discapacidad/dependencia. Unificación de criterios de valoración y clasificación. Madrid: IMSERSO

TALBOT J.A., HALES R.E., YUDOFSKY S.C. (1989). Tratado de Psiquiatría. Ed.Ancora. Barcelona

CIE 11. Organización Mundial de la Salud. 2018

CIE 10. Organización Mundial de la Salud.

CIF. Clasificación Internacional del Funcionamiento, de la Discapacidad y de la Salud 

Lexislación estatal e autonómica sobre dependencia e discapacidad.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Biopsicoloxía/652438010
Benestar psicolóxico/652438015

Materias que continúan o temario

Observacións

Conocimientos previos de contenidos de Psicobiología, especialmente de Genética de la conducta



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías