Identifying Data 2022/23
Subject (*) Areas of intervention in clinical health psychology II Code 652438017
Study programme
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Otero Otero, Patricia
E-mail
patricia.otero.otero@udc.es
Lecturers
Otero Otero, Patricia
E-mail
patricia.otero.otero@udc.es
Web
General description Áreas de Intervención en Psicología Clínica de la Salud II es una asignatura de 3 créditos, ubicada en el segundo cuatrimestre del plan de estudios de Máster en Psicología Aplicada, dentro de la especialidad de Psicología de la Salud. En esta asignatura se abordan las estrategias de evaluación e intervención psicológica aplicadas a la prevención y tratamiento de trastornos de la salud física y se proporciona una visión del estado actual del conocimiento acerca de la eficacia de estas aplicaciones y de los retos de la investigación futura en este campo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 To identify the personal, psycho-social and / or educative factors that may put human health at risk.
A3 Being able to elaborate a scientific report which involves defining a research problem, the hypotheses and variables, and defining the design, the sample and its method of selection, the tools for collecting data and their subsequent analysis and discussion.
A5 Being able to perform a psychological evaluation in the context of a scientific investigation.
A8 To know the basis for hypotheses establishment with respect to a particular case, and from them to deduce contrastable statements.
A13 Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit.
A18 To show an ethical and professional compromise with respect to civic, social and global responsibilities.
B1 Capacity for analysis and synthesis.
B2 Capacity for organization and planning.
B3 Teamwork.
B5 Skills in interpersonal relations.
B6 Critical thinking.
B7 Ethical commitment.
B8 Autonomous learning.
B9 Initiative and enterprising spirit.
B12 Decision-making.
C1 To express oneself, both orally and in writing, in the official languages of the autonomous region.
C3 Using the basic tools of information and communication technologies (ICT) necessary for the exercise of the profession and for lifelong learning.
C4 To develop for the exercise of an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship, capable of analyzing reality, diagnose problems, develop and deploy solutions based on knowledge and oriented to common good.
C6 To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 To assume as professionals and citizens the importance of lifelong learning.
C8 Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer las posibilidades y la eficacia de la evaluación y el tratamiento psicológico en problemas de salud física AR2
AR3
AR5
AR8
AR13
AR18
BR1
BR2
BR3
BR5
BR6
BR7
BR8
BR9
BR12
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
Conocer las variables psicológicas implicadas en la prevención, tratamiento y rehabilitación de problemas de salud física AR2
AR3
AR5
AR8
AR13
AR18
BR1
BR2
BR3
BR6
BR7
BR8
BR9
BR12
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
Conocer el estado actual de la investigación en el ámbito de la intervención en Psicología Clínica de la Salud AR2
AR3
AR5
AR8
AR13
BR1
BR2
BR3
BR6
BR7
CC3
CC4
CC6
CC7
Ser capaz de evaluar las necesidades y definir los objetivos de la intervención psicológica en problemas de salud física AR2
AR3
AR5
AR8
AR13
AR18
BR1
BR2
BR3
BR5
BR6
BR7
BR8
BR9
BR12
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
Ser capaz de diseñar programas de intervención psicológica para la prevención, tratamiento y/o rehabilitación de problemas de salud física AR2
AR3
AR5
AR8
AR13
AR18
BR1
BR2
BR3
BR5
BR6
BR7
BR8
BR9
BR12
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
Ser capaz de diseñar una investigación científica en el ámbito de la intervención psicológica para la prevención, tratamiento y/o rehabilitación de problemas de salud física AR2
AR3
AR5
AR8
AR13
AR18
BR1
BR2
BR3
BR5
BR6
BR7
BR8
BR9
BR12
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
Saber realizar un informe científico AR2
AR3
AR5
AR8
AR13
AR18
BR1
BR2
BR3
BR5
BR6
BR7
BR8
BR9
BR12
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Trastornos gastrointestinais Mecanismos condutuais implicados nos trastornos gastrointestinais
Avaliación dos trastornos gastrointestinais
Técnicas de tratamento condutual
Trastornos do sono Clasificación Internacional dos trastornos do sono
Métodos e técnicas de avaliación dos trastornos do sono
Tratamento condutual dos trastornos do sono
Accidentes cerebrovasculares
Obxectivos da intervención psicolóxica nos accidentes cerebrovasculares
Áreas de intervención
Líneas de traballo futuro
Síndrome de Inmunodeficiencia Adquirida (SIDA) Obxectivos da intervención psicolóxica no SIDA
Eficacia dos programas de intervención psicolóxica no SIDA
Perspectivas de investigación
Trastornos musculoesqueléticos e osteoarticulares Obxectivos da intervención psicolóxica nos trastornos musculoesqueléticos e osteoarticulares
Principais técnicas de avaliación e tratamento condutual
Áreas de aplicación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A8 A13 A18 C3 C6 C7 18 28 46
Objective test B1 B2 1 0 1
Seminar A3 A5 A8 A13 A18 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B12 C3 C4 C6 C7 2 2 4
Oral presentation A3 A8 B1 B2 B5 B6 B7 B9 C1 C4 C6 C7 C8 0.25 0.75 1
Supervised projects A3 A8 A13 B2 B3 B6 B8 B12 C1 C4 C8 0 16 16
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións proporcionarase unha panorámica xeral da intervención psicolóxica nos problemas de saúde abordados en cada un dos temas do programa.
Objective test Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para avaliar os coñecementos do alumnado acerca dos contidos do programa
Seminar Seminario práctico sobre "Ferramientas e metodoloxía para a búsqueda de literatura científica"
Oral presentation Cada alumno/a presentará de forma oral o seu traballo de análise dun artigo da literatura científica
Supervised projects Cada alumno/a deberá realizar un traballo consistente na búsqueda e análise dun artículo no que se revise a literatura científica acerca dalgún dos temas da asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Oral presentation
Description
O seminario, o traballo tutelado e a presentación oral requiren, para a súa adecuada realización, de atención personalizada. Para dar resposta a esta necesidade, o profesor/a da asignatura guiará ao estudante na súa realización.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B1 B2 Proba obxectiva mediante a que se avaliarán os coñecementos adquiridos sobre os contidos do programa da asignatura. 50
Guest lecture / keynote speech A2 A8 A13 A18 C3 C6 C7 Valorarase a asistencia ás sesións maxistrais 10
Supervised projects A3 A8 A13 B2 B3 B6 B8 B12 C1 C4 C8 Avaliación do traballo de análise do artigo de revisión presentado polo alumno/a. 40
 
Assessment comments
En aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de mayo de 2017), os alumnos aos que se reconozca a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da asistencia a clase; no obstante, estos alumnos deberán entregar o correspondente traballo antes da data establecida para a realización do exame da asignatura.

Para a Segunda Oportunidade o alumnado será avaliado da/s proba/s pendente/s ou non superadas, gardando a calificación das partes superadas. 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente.


Sources of information
Basic Belar, C. D. y Deardorff, W. W. (2009). Clinical health psychology in medical settings : a practitioner's guidebook. Washington, DC. American Psychological Association
Boyer, B. A. y Paharia, M. I. (Eds.) (2008). Comprehensive handbook of clinical health psychology. Hoboken, New Jersey. John Wiley & Sons
Pérez, M., Fernández, J. R., Fernández, C. y Amigo, I. (Eds.) (2003). Guía de Tratamientos Psicológicos Eficaces II: Psicología de la Salud. Madrid. Pirámide
Suls, J. M.; Davidson, K. W. y Kaplan, R. M. (Eds.) (2010). Handbook of health psychology and behavioral medicine. New York. Guilford Press
Buceta, J. M., Bueno, A. M. y Mas, B. (Eds.) (2000). Intervención psicológica en trastornos de la salud. Madrid. Dykinson
Buceta, J. M., Bueno, A. M. y Mas, B. (Eds.) (2001). Intervención psicológica y salud: control del estrés y conductas de riesgo. Madrid. Dykinson
Simón, M. A. y Amenedo, E. (Eds.) (2001). Manual de Psicofisiología Clínica. Madrid. Pirrámide
Amigo, I., Fernández, C. y Pérez, M. (2003). Manual de Psicología de la Salud. Madrid. Pirámide
Ortigosa, J. M., Quiles, M. J. y Méndez, F. X. (Eds.) (2003). Manual de Psicología de la Salud con niños, adolescentes y familias. Madrid. Pirámide
Simón, M. A. (Ed.) (1999). Manual de Psicología de la Salud. Fundamentos, Metodología y Aplicaciones. Madrid. Biblioteca Nueva
Simón, M. A. (Ed.) (1993). Psicología de la Salud. Aplicaciones clínicas y estrategias de intervención. Madrid. Pirámide
Gil, J. (Ed.) (2004). Psicología de la Salud: aproximación histórica, conceptual y aplicaciones. Madrid. Pirámide
Simón, M. A. y Lara, M. J. (1996). Técnicas de intervención psicológica en los trastornos defecatorios. Nuevas alternativas terapéuticas. Madrid. Biblioteca Nueva
Friedman, H. S. (ed.) (2011). The Oxford handbook of health psychology. New York: Oxford University Press

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Clinical Health Psychology/652438014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Areas of intervention in clinical health psychology I/652438016

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión a doble cara na entrega de traballos.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.