Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Autorregulación cognitivo-comportamental Código 652438022
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
Profesorado
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica.
A12 Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B6 Razoamento crítico.
B12 Toma de decisións.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI5
AI12
AI13
BI1
BI6
BI12
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Concepto y Modelos de Autorregulación. Fases y áreas de la autorregulación. Estrategias de autorregulación.
2. Planificación cognitiva y contextual Metas personales. Creencias autorreferidas. Establecimiento de propósitos y planificación del tiempo.
3. Supervisión y revisión cognitivo-comportamental. Autoevaluación y retroalimentación de la actuación. Toma de decisiones y resolución de problemas.
Gestión de la motivación y la voluntad. Autoprotección de la valía.
4. Intervención en autorregulación. Tipos de intervención cognitivo-comportamental Competencia social y entrenamiento asertivo. Habilidades relacionales y Counselling. Entrenamiento atribucional. Locus de control y autorregulación conductual. Autorregulación en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
5. Estrategias y recursos para la intervención en autorregulación Promoción de la metacognición. Implicación en los procesos de auto-supervisión. Formación en estrategias cognitivas.
Entrevista, autoinforme y autorregistro.
PVA y verbalización. Guías de pensamiento y Modelado. Análisis de huellas y andamiaje.
6. Análisis de programas de intervención en autorregulación Pro&regula (De la Fuente y Martínez, 2000); Progresint (Yuste y Ayala, 2000); Notice (Hernández y García, 1997)
PLEJE (Rosario et al., 2007); Self-Regulation Empowerment Program (SREP) (Cleary y Zimmerman, 2004); Cartas de Gervasio a su ombligo (Rosário, Núñez y González-Pienda, 2005; Motivation & engagement wheel (Martin, 2008)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A12 A13 B1 0 5 5
Discusión dirixida B6 C6 C7 C8 15 0 15
Análise de fontes documentais A12 A13 B1 B6 C6 C8 0 5 5
Traballos tutelados A5 A13 B1 B12 C7 10 10 20
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Se profundiza en los contenidos del temario a partir de textos y documentación escrita
Discusión dirixida Coordinados por el profesor los alumnos discuten en grupos a partir de los contenidos de la materia
Análise de fontes documentais Se plantean actividades diseñadas para el análisis de documentos relevantes para la comprensión de la materia
Traballos tutelados Se establecen una serie de temas, conceptos o tópicos sobre los que el alumno supervisado por el profesor deberá profundizar y ampliar

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Traballos tutelados
Análise de fontes documentais
Descrición
La atención personalizada se concreta en el apoyo al análisis de las fuentes documentales y lecturas y en la supervisión de los trabajos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 A13 B1 B12 C7 Proyecto de investigación elaborado por el alumno con la supervisión del profesor 60
Análise de fontes documentais A12 A13 B1 B6 C6 C8 Actividades diseñadas para el análisis de documentos bibliográficos relevantes para la temática da materia. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Rosario, P., Mourao, R., Núñez, J.C:, González-Pienda, J.A., Solano, P. y Valle, A. (2007). Eficacia de un programa instruccional para la mejor de los procesos y estrategias de aprendizaje en la enseñanza superior. Psicothema
Pozo, J.I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid. Aula XXI/Santillana
Monereo, C. (1990). Enseñar a aprender y a pensar en la escuela. Madrid. Aprendizaje
Hernández, P. y García, L.A. (1997). Enseñar a pensar. Un reto para los profesores. NOTICE. . La Laguna. Tafor
Cabanach, R.G., González-Pienda, J.A., Rodríguez, S., Núñez, J.C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid. Pearson
Valle, A., Núñez, J.C., Cabanach, R.G., Gonzaléz-Pienda, J.A. y Rodríguez, S. (2008). Handbook of instructional resources and their applications in the classroom. New York. Nova Science
Boekaerts, M., Pintrich, P. y Zeidner, M. (2000). Handbook of self-regulation. New York. Academic Press
Jorba, J. y Cassellas, E. (1997). La regulación y la autorregulación de los aprendizaje. Madrid. Síntesis
Puustinen, M. y Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. . Scandinavian Journal of Educational Research
De la Fuente, J. y Martínez, J.M. (2000). PRO&REGULA: Un programa para aprender a autorregularse durante el aprendizaje. Málaga. Aljibe
Yuste, C. y Ayala, C. (2000). Programas de estimulación de las habilidades básicas de la inteligencia: estrategias de regulación y motivación para aprender (PROGRESINT). . Madrid. CEPE
Zimmerman, B.J. y Schunk, D.H. (1989). Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research and practice. . New York. Springer
Boekaerts, M. (1997). Self-regulated learning: A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers and students.. Learning and Instruction
Schunk, D.H. y Zimmerman, B.J. (1998). Self-regulated learning: From teaching to self-reflective practice. New York. Guilford
Cleary, T.J. y Zimmerman, B.J. (2004). Self-regulation empowerment program: A school-based program to enhance self-regulated and self-motivated cycles of student learning. Psychology in schools
Zimmerman, B.J. (1995). Self-regulation involves more than metacognition: A social cognitive perspective. Educational Psychologist
Schunk, D.H. y Zimmerman, B. J (1994). Self-regulation of learning and performance: Issues and Educational applications. Hillsdale, NJ. Erlbaum
Corno, L. (1986). The metacognitive control components fo self-regulated leraning. Contemporary Educational Psychology
Monereo, C. 1990 Enseñar a aprender y a pensar en la escuela Madrid. Aprendizaje
Bibliografía complementaria


Recomendacións
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Observacións


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