Identifying Data 2020/21
Subject (*) Cognitive-Behavioural Self-Regulation Code 652438022
Study programme
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Rodriguez Martinez, Susana
E-mail
susana.rodriguez1@udc.es
Lecturers
Rodriguez Martinez, Susana
E-mail
susana.rodriguez1@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Sen cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
-Lecturas
-Discusión dirixida (a través de Teams)
-Análise de fontes documentais (Computa avaliación)
-Traballos tutelados (Computa avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican

Observacións:
Discusión dirixida e supervisión de traballos a través de Teams

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Correo electrónico: con disposición diaria para consultas puntuais ou para solicitar tutoria virtual.
-Teams:
-Sesión semanal para presentación e disusión de contidos
-A disposición para tutoria de supervisión Teams por grupos para Traballo tutelado. A lo menos duas tutorias por grupo de traballo.
Moodle:
-Espacio para compartir materiais de aula, consulta e lectura.

4. Modificacións na avaliación
Se modificacións
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen modificacións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Being able to perform a psychological evaluation in the context of a scientific investigation.
A12 To acquire a basic theoretical knowledge about the state of the art in the different areas involved in applied psychology.
A13 Knowing and being able to use the different models, theories, methods and assessment and intervention techniques that are specific of the different areas of research in Applied Psychology, and developing a critical attitude typical of the scientific spirit.
B1 Capacity for analysis and synthesis.
B6 Critical thinking.
B12 Decision-making.
C6 To critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face.
C7 To assume as professionals and citizens the importance of lifelong learning.
C8 Assessing the importance of research, innovation and technology development in the socio-economic and cultural progress of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AR5
AR12
AR13
BR1
BR6
BR12
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Concepto e Modelos de Autorregulación. Fases e áreas da autorregulación. Estratexias de autorregulación.
2. Planificación cognitiva e contextual Metas persoais. Crenzas autorreferidas. Establecemento de propósitos e planificación do tempo.
3. Supervisión e revisión cognitivo-comportamental. Autoavaliación e retroalimentación da actuación. Toma de decisións e resolución de problemas.
Xestión da motivación e a vontade. Autoprotección da valía
4. Intervención en autorregulación. Tipos de intervención cognitivo-comportamental Competencia social e adestramento asertivo. Habilidades relacionales e Counselling. Adestramento atribucional. Locus de control e autorregulación condutual. Autorregulación no proceso de ensino-aprendizaxe.
5. Estrategias e recursos para a intervención en autorregulación Promoción da metacognición. Implicación nos procesos de auto-supervisión. Formación en estratexias cognitivas.
Entrevista, autoinforme e autorrexistro.
PVA e verbalización. Guías de pensamento e Modelado. Análise de pegadas e estadas.
6. Análisis de programas de intervención en autorregulación Pro&regula (De la Fuente y Martínez, 2000); Progresint (Yuste y Ayala, 2000); Notice (Hernández y García, 1997)
PLEJE (Rosario et al., 2007); Self-Regulation Empowerment Program (SREP) (Cleary y Zimmerman, 2004); Cartas de Gervasio a su ombligo (Rosário, Núñez y González-Pienda, 2005; Motivation & engagement wheel (Martin, 2008)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A12 A13 B1 0 16 16
Directed discussion B6 C6 C7 C8 7 0 7
Document analysis A12 A13 B1 B6 C6 C8 0 14 14
Guest lecture / keynote speech A12 A13 7 0 7
Supervised projects A5 A13 B1 B12 C7 7 16 23
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Profúndase nos contidos do temario a partir de textos e documentación escrita
Directed discussion Coordinado polo profesorado, o alumnado discute en grupos a partir dos contidos da materia
Document analysis Plantéxanse actividades deseñadas para a análise de documentos relevantes para a comprensión da materia
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada por medios audiovisuais para a presentación dos marcos teóricos de referencia coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Supervised projects Establécense unha serie de temas, conceptos ou tópicos sobre os que o alumno supervisado polo profesor deberá profundar e ampliar

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Supervised projects
Document analysis
Description
A atención personalizada concrétase no apoio á análise das fontes documentais e lecturas e na supervisión dos traballos tutelados

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A13 B1 B12 C7 Proxecto de investigación elaborado polo alumno coa supervisión do profesor 60
Document analysis A12 A13 B1 B6 C6 C8 Actividades deseñadas para a análise de documentos bibliográficos relevantes para a temática dá materia. 40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Rosario, P., Mourao, R., Núñez, J.C:, González-Pienda, J.A., Solano, P. y Valle, A. (2007). Eficacia de un programa instruccional para la mejor de los procesos y estrategias de aprendizaje en la enseñanza superior. Psicothema
Pozo, J.I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid. Aula XXI/Santillana
Monereo, C. (1990). Enseñar a aprender y a pensar en la escuela. Madrid. Aprendizaje
Hernández, P. y García, L.A. (1997). Enseñar a pensar. Un reto para los profesores. NOTICE. . La Laguna. Tafor
Cabanach, R.G., González-Pienda, J.A., Rodríguez, S., Núñez, J.C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid. Pearson
Valle, A., Núñez, J.C., Cabanach, R.G., Gonzaléz-Pienda, J.A. y Rodríguez, S. (2008). Handbook of instructional resources and their applications in the classroom. New York. Nova Science
Boekaerts, M., Pintrich, P. y Zeidner, M. (2000). Handbook of self-regulation. New York. Academic Press
Jorba, J. y Cassellas, E. (1997). La regulación y la autorregulación de los aprendizaje. Madrid. Síntesis
Puustinen, M. y Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. . Scandinavian Journal of Educational Research
De la Fuente, J. y Martínez, J.M. (2000). PRO&REGULA: Un programa para aprender a autorregularse durante el aprendizaje. Málaga. Aljibe
Yuste, C. y Ayala, C. (2000). Programas de estimulación de las habilidades básicas de la inteligencia: estrategias de regulación y motivación para aprender (PROGRESINT). . Madrid. CEPE
Zimmerman, B.J. y Schunk, D.H. (1989). Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research and practice. . New York. Springer
Boekaerts, M. (1997). Self-regulated learning: A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers and students.. Learning and Instruction
Schunk, D.H. y Zimmerman, B.J. (1998). Self-regulated learning: From teaching to self-reflective practice. New York. Guilford
Cleary, T.J. y Zimmerman, B.J. (2004). Self-regulation empowerment program: A school-based program to enhance self-regulated and self-motivated cycles of student learning. Psychology in schools
Zimmerman, B.J. (1995). Self-regulation involves more than metacognition: A social cognitive perspective. Educational Psychologist
Schunk, D.H. y Zimmerman, B. J (1994). Self-regulation of learning and performance: Issues and Educational applications. Hillsdale, NJ. Erlbaum
Corno, L. (1986). The metacognitive control components fo self-regulated leraning. Contemporary Educational Psychology
Monereo, C. 1990 Enseñar a aprender y a pensar en la escuela Madrid. Aprendizaje
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.