Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Autorregulación cognitivo-comportamental Código 652438022
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Rodriguez Martinez, Susana
Correo electrónico
susana.rodriguez1@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica.
A12 Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B6 Razoamento crítico.
B12 Toma de decisións.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI5
AI12
AI13
BI1
BI6
BI12
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Concepto e Modelos de Autorregulación. Fases e áreas da autorregulación. Estratexias de autorregulación.
2. Planificación cognitiva e contextual Metas persoais. Crenzas autorreferidas. Establecemento de propósitos e planificación do tempo.
3. Supervisión e revisión cognitivo-comportamental. Autoavaliación e retroalimentación da actuación. Toma de decisións e resolución de problemas.
Xestión da motivación e a vontade. Autoprotección da valía
4. Intervención en autorregulación. Tipos de intervención cognitivo-comportamental Competencia social e adestramento asertivo. Habilidades relacionales e Counselling. Adestramento atribucional. Locus de control e autorregulación condutual. Autorregulación no proceso de ensino-aprendizaxe.
5. Estrategias e recursos para a intervención en autorregulación Promoción da metacognición. Implicación nos procesos de auto-supervisión. Formación en estratexias cognitivas.
Entrevista, autoinforme e autorrexistro.
PVA e verbalización. Guías de pensamento e Modelado. Análise de pegadas e estadas.
6. Análisis de programas de intervención en autorregulación Pro&regula (De la Fuente y Martínez, 2000); Progresint (Yuste y Ayala, 2000); Notice (Hernández y García, 1997)
PLEJE (Rosario et al., 2007); Self-Regulation Empowerment Program (SREP) (Cleary y Zimmerman, 2004); Cartas de Gervasio a su ombligo (Rosário, Núñez y González-Pienda, 2005); Motivation & engagement wheel (Martin, 2008)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A12 A13 B1 0 16 16
Discusión dirixida B6 C6 C7 C8 7 0 7
Análise de fontes documentais A12 A13 B1 B6 C6 C8 0 14 14
Sesión maxistral A12 A13 7 0 7
Traballos tutelados A5 A13 B1 B12 C7 7 16 23
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Profúndase nos contidos do temario a partir de textos e documentación escrita
Discusión dirixida Coordinado polo profesorado, o alumnado discute en grupos a partir dos contidos da materia
Análise de fontes documentais Plantéxanse actividades deseñadas para a análise de documentos relevantes para a comprensión da materia
Sesión maxistral Exposición oral complementada por medios audiovisuais para a presentación dos marcos teóricos de referencia coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Traballos tutelados Establécense unha serie de temas, conceptos ou tópicos sobre os que o alumnado, supervisado polo profesor, deberá profundar e ampliar

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Traballos tutelados
Análise de fontes documentais
Descrición
A atención personalizada concrétase no apoio á análise das fontes documentais e lecturas e na supervisión dos traballos tutelados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 A13 B1 B12 C7 Proxecto de investigación/intervención ou traballo de análisis/revisión de programas de intervención, elaborado polo alumno coa supervisión do profesor 60
Análise de fontes documentais A12 A13 B1 B6 C6 C8 Actividades deseñadas para a análise de documentos bibliográficos relevantes para a temática dá materia. 40
 
Observacións avaliación

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia seguirá o mesmo sistema de avaliación que o alumnado asistente.


Fontes de información
Bibliografía básica Rosario, P., Mourao, R., Núñez, J.C:, González-Pienda, J.A., Solano, P. y Valle, A. (2007). Eficacia de un programa instruccional para la mejor de los procesos y estrategias de aprendizaje en la enseñanza superior. Psicothema
Pozo, J.I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid. Aula XXI/Santillana
Monereo, C. (1990). Enseñar a aprender y a pensar en la escuela. Madrid. Aprendizaje
Hernández, P. y García, L.A. (1997). Enseñar a pensar. Un reto para los profesores. NOTICE. . La Laguna. Tafor
Cabanach, R.G., González-Pienda, J.A., Rodríguez, S., Núñez, J.C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid. Pearson
Valle, A., Núñez, J.C., Cabanach, R.G., Gonzaléz-Pienda, J.A. y Rodríguez, S. (2008). Handbook of instructional resources and their applications in the classroom. New York. Nova Science
Boekaerts, M., Pintrich, P. y Zeidner, M. (2000). Handbook of self-regulation. New York. Academic Press
Jorba, J. y Cassellas, E. (1997). La regulación y la autorregulación de los aprendizaje. Madrid. Síntesis
Puustinen, M. y Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. . Scandinavian Journal of Educational Research
De la Fuente, J. y Martínez, J.M. (2000). PRO&REGULA: Un programa para aprender a autorregularse durante el aprendizaje. Málaga. Aljibe
Yuste, C. y Ayala, C. (2000). Programas de estimulación de las habilidades básicas de la inteligencia: estrategias de regulación y motivación para aprender (PROGRESINT). . Madrid. CEPE
Zimmerman, B.J. y Schunk, D.H. (1989). Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research and practice. . New York. Springer
Boekaerts, M. (1997). Self-regulated learning: A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers and students.. Learning and Instruction
Schunk, D.H. y Zimmerman, B.J. (1998). Self-regulated learning: From teaching to self-reflective practice. New York. Guilford
Cleary, T.J. y Zimmerman, B.J. (2004). Self-regulation empowerment program: A school-based program to enhance self-regulated and self-motivated cycles of student learning. Psychology in schools
Zimmerman, B.J. (1995). Self-regulation involves more than metacognition: A social cognitive perspective. Educational Psychologist
Schunk, D.H. y Zimmerman, B. J (1994). Self-regulation of learning and performance: Issues and Educational applications. Hillsdale, NJ. Erlbaum
Corno, L. (1986). The metacognitive control components fo self-regulated leraning. Contemporary Educational Psychology

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías