Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Controversias e imágenes en la educación en una sociedad multicultural. Código 652439007
Titulación
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 1º cuatrimestre
Primero Optativa 3
Idioma
Castellano
Inglés
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general A nova sociedade multicultural ten moita relevancia nestes momentos, e unha gran influencia e proxección no mundo da educación, aínda máis, cómo a nova sociedade multicultural se construe cunha valoración e visión nos medios de comunicación de masas, os MASS-MEDIA. Neste sentido xoga un papel fundamental a análise destes discursos mediáticos e multiculturales, e a necesidade da construcción de discursos alternativos a esta nova realidade mediática e multicultural. Para todo profesional da educación resulta imprescindible poder facer estas análises calquera que sexa o seu ámbito de traballo. Se require unha visión da educación con unha perspectiva multicultural de todas as culturas que están a conviveir nestes momentos no mundo da educación, e facilitar o ámbito educativo como espazo de intercambio e lugar de encontro e diáogo entre as diferentes culturas, sexan estas cales foran, pero sempre dende o respeto dos dereitos humanos como cultura compartida e de convivencia. Este novo espacio de dialogo resulta sempre controvertido, pero debe ser construido no mundo da educación.

Competencias del título
Código Competencias del título
A2 Ser capaz de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios críticos a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
A8 Ser capaz de fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance tecnológico, social o cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento, la innovación en los procesos educativos, la evaluación y el cambio.
A14 Utilizar de manera creativa las nuevas tecnologías para optimizar los procesos de enseñanza-aprendizaje y orientación profesional, y diseñar sistemas para educación con base en Internet.
A17 Generar conocimientos y capacidades científicas para elaborar proyectos de innovación educativa que incrementen la justicia social en los ámbitos del género, la multiculturalidad, la discapacidad, la clase social y la identidad asociada a cualquier característica humana.
B1 Capacidad de análisis y síntesis.
B4 Trabajar de forma colaborativa.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos críticos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. AI2
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento, a innovación nos procesos educativos, a avaliación e o cambio. AI7
Utilizar de maneira creativa as novas tecnoloxías para optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe e orientación profesional, e deseñar sistemas para educación con base en Internet. AI13
Xerar coñecementos e capacidades científicas para elaborar proxectos de innovación educativa que incrementen a xustiza social nos ámbitos do xénero, a multiculturalidade, a discapacidade, a clase social e a identidade asociada a calquera característica humana. AI16
Capacidade de análise e síntese. BI1
Traballar de forma colaborativa. BI4
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CM3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CM4

Contenidos
Tema Subtema
Educación Multicultural




Cultura, caracterización y calificativos
¿Somos una sociedad Multicultural?
Educación Multicultura vs. Educación Intercultural
Modelos de educación Multicutural
Educación Multicultural e intercultural en la escuela
Racismos y nuevas formas de racismo Nuevas formas de racismo
Racismo en los medios de comunicación
Observatorio sobre el racismo
Educación Multicultural y los medios de comunicación La sociedad multicultural en los medios de comunicaicón
Análisis crítico del discurso
Cine y multiculturalidad
Representación de la otredad en los medios.
Investigación en Educación Multicultural Investigación en educación Multicultural

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Actividades iniciales 1 0 1
Aprendizaje colaborativo 6 15 21
Análisis de fuentes documentales 2 8 10
Sesión magistral 5 5 10
Lecturas 1 9 10
Investigación (Proyecto de investigación) 3 15 18
 
Atención personalizada 5 0 5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Actividades iniciales Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. Este procedimiento se articulará en base a entrevistas e exposición por parte do alumnado cales son os seus coñecementos e aprecicación se somos ou non unha sociedade multicultural. E cales son a súas experiencias nesta sociedade multicultural.
Aprendizaje colaborativo Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. Lecturas compartidas de documentos e postos en comuún coa técnica do "ropecabezas".
Análisis de fuentes documentales Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. Utilizarei de maneira fudamental material multimedia como fontes documentais: películas, anuncios publicitarios, documentais, etc. e material de prensa gráfica escrita ou en rede.
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. Algún contido importante da materia se transmitirá ao alumnado para facer un coloquio e unhas preguntas acordes coa temática tratada.
Lecturas Lecturas dos libros e documentos máis importantes desta materia para o seu posterior debate na aula. Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Investigación (Proyecto de investigación) De acordo co profesor, a realización dun Proxecto de investigación sobre os tema acordados. É un proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.

Atención personalizada
Metodologías
Aprendizaje colaborativo
Análisis de fuentes documentales
Investigación (Proyecto de investigación)
Descripción
La realización de la atención persoanlizada se realizará con un seguimiento individual del trabajo de investigación y las lecturas de cada alumno.
En relaicón al trabajo de investigación, el seguimiento y la atención personalizada será mediante la presentación de un guión del proyecto de trabajo, así como las fuentes documentales desarroladas, por parte del alumnado, además de hacer un asesoramiento de otras posibles fuentes documentales para trabajar en el proyectos de investigación y la propuesta educativa.
En relación con el aprendizaje colaborativo, se realizará mediante la explicación del procedimiento y un acuerdo detallado de cuales serán las claves y el modelo de realización del aprendizaje colaborativo para su posterior trabajo en el grupo.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Aprendizaje colaborativo Participación e boa realización das tarefas acordadas no grupo para o desenvolvemento da aprendizaxe colaborativa 30
Análisis de fuentes documentales Presentación dunha recensión valorativa dalguna fonte dodumental cos criterios acordados 20
Investigación (Proyecto de investigación) Realización do traballo de investigación e a súa correspondente presentación por escrito do material acadado. 50
 
Observaciones evaluación
Terase en conta a asistecia e a participación nas sesións de aula, con un seguimento específoco para as tarefas que se desenvolvan dentro da aula

Fuentes de información
Básica

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