Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) La investigación en la orientación Código 652439014
Titulación
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 2º cuatrimestre
Primero Optativa 3
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Ser capaz de aplicar los conocimientos adquiridos y resolver problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con la Innovación, orientación y evaluación educativa.
A3 Ser capaz de concebir, diseñar u poner en práctica y adoptar un proceso sustancial de investigación con rigor científico y de comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que la sustentan- a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades; siguiendo las pautas del método científico y de los procesos de investigación desarrollados acordes a determinadas metodologías de investigación cualitativa, cuantitativa y orientadas al cambio y la innovación.
A5 Ser capaz de demostrar una comprensión sistemática de los procesos de innovación, orientación y evaluación educativa y el dominio de las habilidades y métodos de investigación relacionados con la misma.
A7 Ser capaz de realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
A31 Ser capaz de identificar las principales líneas de investigación en orientación y de analizar y valorar los métodos y técnicas de investigación utilizados.
B1 Capacidad de análisis y síntesis.
B3 Trabajar de forma autónoma y con iniciativa.
B4 Trabajar de forma colaborativa.
B8 Ser capaz de comunicarse con sus compañeros, con la comunidad educativa y con la sociedad en general en el ámbito de sus áreas de conocimiento.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa orientación. AI1
Ser capaz de concibir e deseñar un proceso substancial de investigación con rigor científico seguindo as pautas do método científico e dos procesos de investigación desenvoltos acordes a determinadas metodoloxías de investigación na orientación. AI3
Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de orientación e métodos de investigación relacionados coa mesma AI5
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. AI6
Capacidade de análise e síntese. BI1
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. BI3
Traballar de forma colaborativa. BI4
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. BI8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. CM1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CM4
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CM8
Ser capaz de identificar as principais liñas de investigación en orientación e de analizar e valorar os métodos e técnicas de investigación utilizados. AI30

Contenidos
Tema Subtema
Institucionalización da orientación Desenvolvemento e situación actual no sistema educativo e no ámbito laboral
Implicacións para a investigación
Liñas de investigación en orientación no ámbito educativo e laboral

Avaliación de necesidades

Deseño e avaliación de programas

Avaliación de servizos de orientación

A praxe dos profesionais da orientación, dos titores e doutros especialistas.

A titoría nos distintos niveis e modalidades de ensino

Avaliación de plans de acción titorial

Desenvolvimento profesional dos profesionais da orientación e dos titores e titoras.
TICs e Orientación
Retos para a investigación en orientación na sociedade do coñecemento Retos para a investigación en orientación na sociedade do coñecemento

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Actividades iniciales 1 0 1
Análisis de fuentes documentales 7 35 42
Presentación oral 1 1 2
Sesión magistral 13 0 13
Portafolio del alumno 0 15 15
 
Atención personalizada 2 0 2
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Actividades iniciales Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo.
Análisis de fuentes documentales Supón a utilización de documentos bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos
Presentación oral Exposición verbal do traballo do alumnado no que o profesorado e demáis alumnos propoñen cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Sesión magistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Portafolio del alumno É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno o longo do curso, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.

Atención personalizada
Metodologías
Portafolio del alumno
Descripción
A titoría será grupal e individual e está vencellada ó seguimento e supervisión das actividades de avaliación propostas.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Portafolio del alumno O portafolios ou carpeta inclúe o traballo realizado polo alumnado, acompañado dunha reflexión sobre as aprendizaxes adquiridas e sobre o propio proceso de aprendizaxe.

50
Presentación oral A presentación do traballo será oral nos horarios de clase e previa a súa titorización. Entre os criterios de valoración contémplanse a organización e síntese da información, a claridade expositiva a os elementos de análise e valoración nas temáticas estudadas. 20
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica

As revistas nacionais e internacionais e as actas dos congresos constitúen a principal fonte documental sobre as pesquisas que se veñen realizando no ámbito da orientación. Ao comezo da materia vaíse entregar unha listaxe destas publicacións co seu enderezo web, no que se pode consultar o sumario e, en moitos casos, acceder os artigos e comunicacións.

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
La orientación profesional en el marco del aprendizaje a lo largo de la vida/652439015

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios
<p>Esta materia é de interese para o alumnado que  queira centrar o seu TFM  en orientación e titoría,  xa que profundiza nas súas liñas de investigación e na análise das metodoloxías empregadas.</p>


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías