Identifying Data 2019/20
Subject (*) Research in Guidance Counseling Code 652439014
Study programme
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa.
A3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico e de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que a sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades; seguindo as pautas do método científico e dos procesos de investigación desenvoltos acordes a determinadas metodoloxías de investigación cualitativa, cuantitativa e orientadas ó cambio e á innovación.
A5 Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma.
A7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
A31 Ser capaz de identificar as principais liñas de investigación en orientación e de analizar e valorar os métodos e técnicas de investigación utilizados.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B3 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B4 Traballar de forma colaborativa.
B8 Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa orientación. AR1
Ser capaz de concibir e deseñar un proceso substancial de investigación con rigor científico seguindo as pautas do método científico e dos procesos de investigación desenvoltos acordes a determinadas metodoloxías de investigación na orientación. AR3
Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de orientación e métodos de investigación relacionados coa mesma AR5
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. AR6
Capacidade de análise e síntese. BR1
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. BR3
Traballar de forma colaborativa. BR4
Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. BR8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. CC1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CC4
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8
Ser capaz de identificar as principais liñas de investigación en orientación e de analizar e valorar os métodos e técnicas de investigación utilizados. AR30

Contents
Topic Sub-topic
Institucionalización da orientación Desenvolvemento e situación actual no sistema educativo e no ámbito laboral
Implicacións para a investigación
Liñas de investigación en orientación no ámbito educativo e laboral

Avaliación de necesidades

Deseño e avaliación de programas

Avaliación de servizos de orientación

A praxe dos profesionais da orientación, dos titores e doutros especialistas.

A titoría nos distintos niveis e modalidades de ensino

Avaliación de plans de acción titorial

Desenvolvimento profesional dos profesionais da orientación e dos titores e titoras.
TICs e Orientación
Retos para a investigación en orientación na sociedade do coñecemento Retos para a investigación en orientación na sociedade do coñecemento

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 1 0 1
Document analysis 7 35 42
Oral presentation 1 1 2
Guest lecture / keynote speech 13 0 13
Student portfolio 0 15 15
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo.
Document analysis Supón a utilización de documentos bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos
Oral presentation Exposición verbal do traballo do alumnado no que o profesorado e demáis alumnos propoñen cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Student portfolio É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno o longo do curso, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Description
A titoría será grupal e individual e está vencellada ó seguimento e supervisión das actividades de avaliación propostas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio O portafolios ou carpeta inclúe o traballo realizado polo alumnado, acompañado dunha reflexión sobre as aprendizaxes adquiridas e sobre o propio proceso de aprendizaxe.

50
Oral presentation A presentación do traballo será oral nos horarios de clase e previa a súa titorización. Entre os criterios de valoración contémplanse a organización e síntese da información, a claridade expositiva a os elementos de análise e valoración nas temáticas estudadas. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

As revistas nacionais e internacionais e as actas dos congresos constitúen a principal fonte documental sobre as pesquisas que se veñen realizando no ámbito da orientación. Ao comezo da materia vaíse entregar unha listaxe destas publicacións co seu enderezo web, no que se pode consultar o sumario e, en moitos casos, acceder os artigos e comunicacións.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Lifelong Learning Professional Counseling/652439015

Subjects that continue the syllabus

Other comments
<p>Esta materia é de interese para o alumnado que  queira centrar o seu TFM  en orientación e titoría,  xa que profundiza nas súas liñas de investigación e na análise das metodoloxías empregadas.</p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.