Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) A orientación profesional no marco da aprendizaxe ao longo da vida Código 652439015
Titulación
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa.
A2 Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos críticos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
A5 Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma.
A8 Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento, a innovación nos procesos educativos, a avaliación e o cambio.
A9 Ser capaz de aplicar os métodos e técnicas da avaliación de competencias profesionais como instrumentos de diagnóstico en orientación profesional.
A14 Utilizar de maneira creativa as novas tecnoloxías para optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe e orientación profesional, e deseñar sistemas para educación con base en Internet.
A32 Ser capaz de deseñar un programa de orientación profesional aplicando os coñecementos teóricos e a dimensión de xénero.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B5 Capacidade de organización e planificación.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber identificar las problemáticas inherentes al campo de trabajo del orientador profesional. AI5
CM4
Ser capaz de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios críticos a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios. AI2
BI7
Ser capaz de aplicar los conocimientos adquiridos y resolver problemas relacionados con la orientación. AI1
BI1
Ser capaz de diseñar un programa de orientación profesional aplicando los conocimientos teóricos y la dimensión de género. AI31
BI5
CM3
Utilizar de manera creativa las nuevas tecnologías para optimizar los procesos de orientación profesional. AI13
CM3
Saber conceptualizar la orientación profesional en el marco del aprendizaje a lo largo de toda la vida. AI1
AI7
CM7
Ser capaz de aplicar los métodos y técnicas de evaluación de competencias profesionales como instrumentos de diagnóstico en orientación profesional AI8
Fomentar el espíritu emprendedor AI7
CM5

Contidos
Temas Subtemas
1. Conceptualización de la orientación profesional. 1.1. Orientación profesional: competencias y competencias profesionales
1.2. Clarificación de términos: Capacidad-Cualificación-Competencia.
2. Evaluación de competencias profesionales 2.1. La evaluación de competencias
2.2. Modelos de instrumentos de evaluación de competencias
2.3. Balance de competencias
3. Competencias del emprendedor 3.1.dentificación de competencias del emprendedor
3.2.Descripción de un programa de fomento del espiritu emprendedor para gestores de grupos.
3.3.Descripción y manejo de un programa de fomento del espiritu emprendedor para gestores de grupos.
4. Institucionalización de la orientación profesional. 4.1. Etapas.
4.2. El modelo actual.
4.3. La Orientación profesional como proceso a lo largo de la vida.
5. Orientación profesional no discriminatoria. 5.1. Desde la perspectiva no sexista.
5.2. La atención a discapacitados.
5.3. La atención a minorías étnicas.
6. Diseño de programas de orientación profesional. 6.1. La evaluación de necesidades como paso previo al diseño de programas.
6.2. Fases del diseño.
4.3. Tipologías de programas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno 4 16 20
Actividades iniciais 2 0 2
Análise de fontes documentais 2 10 12
Sesión maxistral 10 0 10
Lecturas 0 6 6
Traballos tutelados 2 14 16
Aprendizaxe colaborativa 5 0 5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno Irán recogiendo todas las actividades realizadas así como su valoración de las competencias adquiridas en cada caso.
Actividades iniciais Con las que se pretende conocer el bagaje de conocimientos de cada estudiante y fijar el nivel de inicio para el conjunto del grupo. Asimismo se tratará de conocer los preconceptos y prejuicios asociados a la materia.
Análise de fontes documentais A través del cual se podrán acercar a las fuentes documentales de consulta básica.
Sesión maxistral Necesarias para aclarar conceptos, enmarcar la materia y dar pautas teóricas de actuación que posteriormente puedan aplicar a su trabajo.
Lecturas En las que se propondrán algunos textos de autores de referencia indiscutible en la temática.
Traballos tutelados A través de los cuales el estudiante podrá llevar a cabo un trabajo autónomo y guiado.
Aprendizaxe colaborativa Se trata de realizar dinámicas de clase: Fillips 6.6, role playing y caso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Descrición
Asesorando acerca de fuentes documentales a las que acceda el estudiante por su cuenta, y ayudándole a discernir acerca de su pertinencia para el logro de las competencias definidas.
Respecto a los trabajos tutelados, pudiendo ofrecer soporte técnico y de contenido para resolver con acierto las propuestas realizadas.
Se mantendrá una entrevista inicial con cada estudiante a fin de conocer su bagaje formativo y profesional y su vinculación (si la hubiera), e interés específico por la temática objeto de estudio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno Servirá de evaluación del proceso y de los resultados. 70
Lecturas De las que darán fe en el portafolios así como en las exposiciones que se hagan en el contexto del aula. 30
 
Observacións avaliación
Se tendrá en cuenta la participación en las diferentes sesiones y la asistencia a las tutorías.

Fontes de información
Bibliografía básica Rodicio García, M.L. (2012). Diseño y evaluación de programas de orientación educativa. Madrid: Biblioteca Nueva
Rodríguez Moreno, Mª Luisa (2006). Evaluación, balance y formación de competencias laborales transversales. Barcelona: Laertes
Echeverría Samanes, B. (2008). Orientación Profesional. Barcelona: UOC
Sobrado, L. y Cortés, A. (Coords.) (2009). Orientación profesional. Madrid: Biblioteca Nueva
Sebastián Ramos, A.(Coord.) (2003). Orientación Profesional. Un proceso a lo largo de la vida. Madrid: Dykinson

http://www.educaweb.com

Bibliografía complementaria Delgado Sánchez, J. A. (2000). Brújula : programa de orientación : educación primaria, primer ciclo. Granada, Grupo Editorial Universitario
Romero, S. (2000). De gira hacia el trabajo: programa de orientación para la toma de decisiones y la transición a la vida activa para el final de la Educación Secundaria Obligatoria. Archidona. Aljibe
Agencia leonardo da Vinci (2008). Materiales y plataforma y CD Emprendedurismo (manual del profesor y del alumno).
Santana Vega, L. (2003). Programa de orientación educativa y profesional (Libro del Profesor/Cuaderno del alumno 1 y 2). EOS


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías