Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Investigación avaliativa en programas e servizos educativos Código 652439016
Titulación
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Se presentarán e discutirán os elementos definitorios e de identificación máis importantes da investigación avaliativa nas ciencias sociais e en educación en particular, ubicándola nun contexto de cambio e mellora sociais. Desde esta posición e con esta orientación estratéxica, se definirá o alcance e o ámbito de traballo da investigación avaliativa, e se presentarán e describirán as principais visións e modelos desde os que actúan os/las investigadores/as, sinalando as súas características distintivas e elementos de diferenciación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa.
A5 Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma.
A14 Utilizar de maneira creativa as novas tecnoloxías para optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe e orientación profesional, e deseñar sistemas para educación con base en Internet.
A20 Proporcionar unha preparación científica de vangarda en innovación, orientación e avaliación que permita avanzar na converxencia integrada entre políticas de innovación, estratexias de avaliación e planes de orientación.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B3 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B4 Traballar de forma colaborativa.
B5 Capacidade de organización e planificación.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador.
B8 Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1. Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa. A5. Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma. A14. Utilizar de maneira creativa as novas tecnoloxías para optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe e orientación profesional, e deseñar sistemas para educación con base en Internet. A20. Proporcionar unha preparación científica de vangarda en innovación, orientación e avaliación que permita avanzar na converxencia integrada entre políticas de innovación, estratexias de avaliación e planes de orientación. AI1
AI5
AI13
AI19
B1. Capacidade de análise e síntese. B3. Traballar de forma autónoma e con iniciativa. B4. Traballar de forma colaborativa. B5. Capacidade de organización e planificación. B7. Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador. B8. Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. BI1
BI3
BI4
BI5
BI7
BI8
C3. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C7. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CM3
CM4
CM7

Contidos
Temas Subtemas
1. Investigación avaliativa
Conceptualización e modelos para a investigación avaliativa
2. A avaliación de programas como investigación avaliativa Compoñentes básicos dunha proposta para a avaliación de programas educativos
3. Consideracións metodolóxicas na avaliación de programas educativos - Os deseños de investigación avaliativa para a súa aplicación en avaliación de programas.
- Fontes de datos.
- Técnicas e instrumentos de recollida de información.
- Análise e interpretación de datos.
4. Investigación sobre a avaliación de programas

Avances e novas perspectivas


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 1 0 1
Sesión maxistral 10 15 25
Análise de fontes documentais 0 20 20
Traballos tutelados 2 5 7
Proba de ensaio 2 0 2
Discusión dirixida 6 12 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Exposición xeral da materia e o seu desenvolvemento
Sesión maxistral Exposicións da temática
Análise de fontes documentais Lectura e revisión das fontes bibliográficas
Traballos tutelados Desenvolvemento dun traballo avaliativo en grupo ou individual
Proba de ensaio Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.
Discusión dirixida Debate dos temas

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Descrición
Resolución de dúbidas en titoría

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral Asistencia e participación 10
Traballos tutelados Estrutura, adecuación, argumentación e fontes bibliográficas utilizadas 50
Discusión dirixida Participación e argumentación 15
Proba de ensaio Resultados da proba 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Comité Conjunto de Estándares para la evaluación educativa (1998). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Edic. Mensajero
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social. Madrid: Edit. Síntesis
STUFFLEBEAM, D.L. y SHINKFIELD, A.J. (2007). Evaluation Theory, Models & applications. San Francisco, CA: Jossey-Bass
AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2). Madrid: MAP
ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos Metodológicos, 2). Madrid: CIS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías