Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Metodoloxías de avaliación da calidade en centros educativos Código 652439017
Titulación
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.educacion.udc.es/masteres/innovacion
Descrición xeral


Competencias
COMPETENCIAS DO TíTULO
TipoA Código  
  Investigador
  AI5 Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma.
  AI9 Posuír e aplicar coñecementos teóricos e metodolóxicos que permitan ó estudante promover o cambio e innovación na institución escolar a partir da avaliación da calidade dos centros educativos.
  AI12 Deseñar sistemas de calidade educativa e elaborar planos estratéxicos a nivel directivo, táctico e operativo que impliquen asegurar o incremento da calidade nas organizacións ou institucións educativas.
TipoB Código  
  Investigador
  BI4 Traballar de forma colaborativa.
  BI5 Capacidade de organización e planificación.
TipoC Código  
  Mixto
  CM3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Obxectivos de aprendizaxe

Contidos
Temas Subtemas
1. La investigación en la calidad en centros educativo. 1.1. El proceso de investigación como herramienta de mejora de la calidad
1.2. Algunas experiencias evaluativas.
2. La evaluación de la calidad como elemento de innovación en los centros educativos



2.1. Concepto de calidad educativa
2.2. Evolución del concepto.
2.3. Perspectivas de análisis
2.4. Técnicas de mejora de la calidad
3. La evaluación en gestión de prpuectos de calidad 3.1. Evaluación de proyectos educativos
3.2. Modelos de evaluación: normas ISO, cartas de servicios, EFQM.
3.3. Técnicas e instrumentos de recogida de información
4. Gestión poor procesos en un centro educativo 4.1. Concepto de proceso y catálogo de procesos.
4.2. Clasificación de los procesos.
4.3. Estructuración de los procesos
4.4. Mapa de procesos
4.5. Inidicadores y criterios de calidad

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno 0 57 57
Sesión maxistral 14 0 14
Actividades iniciais 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno
Sesión maxistral Dado que es una materia en extinción no se impartirán clases magistrales sobre estamateria.
Actividades iniciais Se darán orientaciones sobre la materia al inicio de curso a los estudiantes matriculados en tutoría.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
La dirección de todos los trabajos, si se considera necesario por parte del estudiante, tendrán atención individualizada. El portafolios deberá ser revisado por el profesor por lo menos una vez a lo largo del curso en horario de tutoria. Se recomienda que se tengan dos tutorias. Una al inicio donde el alumno presente la estructura de su portafolio y una en el segundo tercio del curso para ver su evolución.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno 100
 
Observacións avaliación

Dado que no se impartirán clases presenciales al ser una materia en extinción se realizará una prueba escrita sobre los contenidos referidos de la materia. Esta constará de cuatro preguntas a desarrollar por el estudiante. Cada una de ellas valdrá 2.5 puntos. La prueba abarcará los conocimientos  teórico-práctico de la materia. La puntuación final se pasará a una escala de 10.



Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Cadasesus, M; Heras, I, Díaz de, J. (2005). Calidad práctica. Pearson
Camison et al. (2006 ). Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas. Madrid. Pearson
Club de excelencia (2003). Guía práctica para desarrollar, implantar y revisar la Autoevaluacsión de mi organización . Madrid. EFQM
Longo, D. (1994). Métodos cuantitativos en la gestión de la calidad. SG Editores

Bibliografía complementaria



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías