Identifying Data 2018/19
Subject (*) Mathematical Education and Social and Cultural Curriculum Components Code 652439022
Study programme
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Ser capaz de aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa Innovación, orientación e avaliación educativa.
A2 Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos críticos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
A3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico e de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que a sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades; seguindo as pautas do método científico e dos procesos de investigación desenvoltos acordes a determinadas metodoloxías de investigación cualitativa, cuantitativa e orientadas ó cambio e á innovación.
A4 Posuír habilidades de aprendizaxe que permitan ó estudante continuar estudando dun modo autónomo e que facilite a autoaprendizaxe continua, de modo que poida desenvolver un proxecto de investigación no campo da educación de acordo ós principios éticos que o sustentan.
A5 Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma.
A8 Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento, a innovación nos procesos educativos, a avaliación e o cambio.
A10 Posuír e aplicar coñecementos teóricos e metodolóxicos que permitan ó estudante promover o cambio e innovación na institución escolar a partir da avaliación da calidade dos centros educativos.
A11 Ser capaz de planificar e desenvolver unha investigación seguindo os pasos do método científico, utilizando os diferentes métodos de acordo co problema a resolver e aplicando as técnicas de recollida e análise de datos mediante a utilización dos recursos informáticos como ferramentas para a análise de datos.
A17 Xerar coñecementos e capacidades científicas para elaborar proxectos de innovación educativa que incrementen a xustiza social nos ámbitos do xénero, a multiculturalidade, a discapacidade, a clase social e a identidade asociada a calquera característica humana.
A19 Preparar ós futuros investigadores para a transformación e innovación do sistema educativo formal e da educación non formal e responder ós retos que a Sociedade da Información xera, aproveitándose das posibilidades que ofrecen as telecomunicacións para a aprendizaxe.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de adaptación a situacións novas.
B3 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B4 Traballar de forma colaborativa.
B5 Capacidade de organización e planificación.
B6 Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos formais e non formais.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador.
B8 Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
AR7
AR9
AR10
AR16
AR18
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8
CC1
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
La filosofía de la educación matemática a) Metas e ideologías de educación matemática.
b) Jerarquías en matemáticas, aprendizaje, habilidad y sociedad.
c) Matemáticas, valores e igualdad de oportunidades.
Matemáticas y poder tecnológico a) Matemáticas como un poder formativo
b) Tecnología y educación matemática
c) Matemáticas y competencia democrática.
Educación matemática y prácticas sociales y culturales a) Las componentes de un curriculum de enculturación.
b) Etnomatemáticas y educación matemática.
c) Equidad en la enseñanza y aprendizaje de matemáticas.
Aproximaciones a la enseñanza de las matemáticas desde perspectivas socio-culturales a) Aproximación temática.
b) Aproximación basada en proyectos.
c) Resolución de problemas y planteamiento de problemas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis 0 10 10
Directed discussion 11 22 33
Case study 7 15 22
Workbook 0 5 5
Seminar 3 0 3
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Se propoñen textos para discutir en gran grupo
Directed discussion Comentario e discusión das fontes propostas
Case study Análise de casos propostos
Workbook Outros artigos e lecturas propostos
Seminar Discusión e elaboración de documentos

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Case study
Seminar
Description
Durante o curso se plantexarán casos e traballos, que serán discutidos co profesor, o cal orientará ao estudante para a elaboración de traballos tutelados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis Recensión e comentario sobre as fontes propostas 15
Directed discussion Participación no debate sobre temas propostos 25
Case study Reflexión argumentada sobre os casos en discusión 25
Seminar Elaboración de traballos tutelados 35
 
Assessment comments

Sources of information
Basic BISHOP, A.J. (1999). Enculturación matemática. La educación matemática desde una perspectiva cultural. Barcelona. Paidós
SECADA, W.G. - FENNEMA, E. - ADAJIAN, L.B. (eds.) (1997). Equidad y enseñanza de las matemáticas: nuevas tendencias. Madrid. Morata
SKOVSMOSE, O. (1999). Hacia una filosofía de la Educación Matemática Crítica. Bogotá. Ed. una empresa docente
ERNEST, P. (1994). Mathematics, Education and Philosophy: An International Perspective. London. Falmer Press
ERNEST, P. (1991). MatThe Philosophy of Mathematics Education. London. Falmer Press

Complementary SHAN, S-J. - BAILEY, P. (1991). Multiple factors: Classroom Mathematics for equality and justice. London. Trentham Books
FREIRE, P. ( (1988). Pedagogía del Oprimido. Madrid. Siglo XXI


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.