Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Reformas e innovacións educativas: entre a política educativa e a práctica escolar Código 652439029
Titulación
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos críticos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
A7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
A8 Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento, a innovación nos procesos educativos, a avaliación e o cambio.
A9 Ser capaz de aplicar os métodos e técnicas da avaliación de competencias profesionais como instrumentos de diagnóstico en orientación profesional.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B4 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de aplicar os coñecimientos adquiridos e resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa la Innovación orientación educativa. AI8
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta o limitada, inclua reflexions sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios. AI2
Ser capaz de realizar unha analise crítica, evaluación e síntese de ideas novas e complexas. AI6
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade basada no coñecemento AI7
Capacidade de análise e síntese BI1
Traballar de forma colaborativa BI4
Comportarse con ética de responsabilidade social como cidadán e como investigador. BI7
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CM4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CM6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CM8

Contidos
Temas Subtemas
Axentes, factores, postulados e contidos das políticas educativas. Descentralización, participación e autonomía.
A transmisión ideolóxica dos fines da institución escolar Elementos básicos no proceso de configuración das políticas educativas.
Culturas escolares e reformas educativas Xénesis e usos da expresión cultura escolar no ámbito historico-educativo.
O éxito ou fracaso das reformas educativas: Condicionantes, limitacións e posibilidades. Análise histórico-comparativo dos procesos de innovación.
A ordenación da lexislación do sistema educativo: perspectiva histórica.
Reformas educativas e etapaas políticas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 4 0 4
Lecturas 5 0 5
Actividades iniciais 4 0 4
Traballos tutelados 0 52 52
Análise de fontes documentais 4 0 4
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Lecturas Propoñeranse unha serie de lecturas obrigatorias dun conxunto de textos e documentación de caracter historiográfico que o alumnado terá que ler e recensionar
Actividades iniciais Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia.
Traballos tutelados Está referida a cómo facer un traballo de iniciación á investigación histórica. Os estudiantes se responsabilizan do seu propio traballo pero seguindo as pautas que a profesora lles irá marcando a través dun seguimento tutorial individualizado
Análise de fontes documentais Supón a utilización de distintos documentos e fontes históricas relevantes da materia para a súa análise e posterior utilización na explicación de procesos históricos que non se poden observar directamente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Análise de fontes documentais
Descrición
Tanto os traballos tutelados como a análise de fontes documentais terán unha atención personalizada ao alumnado coa finalidade de facer un seguimento con cada alumno ou alumna das súas actividades de aprendizaxe.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe 5
Lecturas Lecturas obrigatorias e optativas. Comentario de textos 20
Actividades iniciais Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia. 5
Traballos tutelados O traballo tutelado consistirá na realización dun informe de investigación sobre un tema do programa 50
Análise de fontes documentais O traballo coas fontes históricas consistirá o ponto de partida nun traballo máis amplo de investigación histórico-comparativo 20
 
Observacións avaliación
Teráse en conta a asistencia ás clases presenciais.

Fontes de información
Bibliografía básica Apple, M. W. (1996). Política cultural y educación. Madrid, Morata
Viñao, Antonio (2002). Sistemas educativos, culturas escolares y reformas. Madrid, Morata
Popkewitz,Th.S. (1994). Sociología política de las reformas educativas. Madrid, Morata

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías