Identifying Data 2019/20
Subject (*) Educational Changes and Innovations: from Educational Policies to School Practice Code 652439029
Study programme
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos críticos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
A7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
A8 Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento, a innovación nos procesos educativos, a avaliación e o cambio.
A9 Ser capaz de aplicar os métodos e técnicas da avaliación de competencias profesionais como instrumentos de diagnóstico en orientación profesional.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B4 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de aplicar os coñecimientos adquiridos e resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa la Innovación orientación educativa. AR8
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta o limitada, inclua reflexions sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios. AR2
Ser capaz de realizar unha analise crítica, evaluación e síntese de ideas novas e complexas. AR6
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade basada no coñecemento AR7
Capacidade de análise e síntese BR1
Traballar de forma colaborativa BR4
Comportarse con ética de responsabilidade social como cidadán e como investigador. BR7
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CC4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CC6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8

Contents
Topic Sub-topic
Axentes, factores, postulados e contidos das políticas educativas. Descentralización, participación e autonomía.
A transmisión ideolóxica dos fines da institución escolar Elementos básicos no proceso de configuración das políticas educativas.
Culturas escolares e reformas educativas Xénesis e usos da expresión cultura escolar no ámbito historico-educativo.
O éxito ou fracaso das reformas educativas: Condicionantes, limitacións e posibilidades. Análise histórico-comparativo dos procesos de innovación.
A ordenación da lexislación do sistema educativo: perspectiva histórica.
Reformas educativas e etapaas políticas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 4 0 4
Workbook 5 0 5
Introductory activities 4 0 4
Supervised projects 0 52 52
Document analysis 4 0 4
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Workbook Propoñeranse unha serie de lecturas obrigatorias dun conxunto de textos e documentación de caracter historiográfico que o alumnado terá que ler e recensionar
Introductory activities Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia.
Supervised projects Está referida a cómo facer un traballo de iniciación á investigación histórica. Os estudiantes se responsabilizan do seu propio traballo pero seguindo as pautas que a profesora lles irá marcando a través dun seguimento tutorial individualizado
Document analysis Supón a utilización de distintos documentos e fontes históricas relevantes da materia para a súa análise e posterior utilización na explicación de procesos históricos que non se poden observar directamente.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Document analysis
Description
Tanto os traballos tutelados como a análise de fontes documentais terán unha atención personalizada ao alumnado coa finalidade de facer un seguimento con cada alumno ou alumna das súas actividades de aprendizaxe.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe 5
Workbook Lecturas obrigatorias e optativas. Comentario de textos 20
Introductory activities Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia. 5
Supervised projects O traballo tutelado consistirá na realización dun informe de investigación sobre un tema do programa 50
Document analysis O traballo coas fontes históricas consistirá o ponto de partida nun traballo máis amplo de investigación histórico-comparativo 20
 
Assessment comments
Teráse en conta a asistencia ás clases presenciais.

Sources of information
Basic Apple, M. W. (1996). Política cultural y educación. Madrid, Morata
Viñao, Antonio (2002). Sistemas educativos, culturas escolares y reformas. Madrid, Morata
Popkewitz,Th.S. (1994). Sociología política de las reformas educativas. Madrid, Morata

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.