Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Avaliación dos problemas de comunicación e linguaxe no T.E.A. Código 652498020
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2015)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 1.5
Idioma
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral UNIZAR Sergio Cored Bandrés sergiocored2@gmail.com y Silvia Anzano Oto sanzano@unizar.es
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Nin hai

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas as descritas na guía

*Metodoloxías docentes que se modifican clases virtuais sincránicas por Teams

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Mediante Email e na propia conexión por Teams
4. Modificacións na avaliación
Non hai
*Observacións de avaliación:
Non hai

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Os estudiantes saberán aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral..
A2 Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A3 Os alumnos/as saberán realizar a avaliación das dificultades de lectura e de trastornos específicos da linguaxe escrita.
A4 Os estudiantes coñecerán as características diferenciales da intervención na linguaxe e na comunicación nos ámbitos familiar, escolar, clínico e asistencial.
A5 Os alumnos/as saberán realizar unha intervención nos trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A6 Saberán realizar unha intervención nas dificultades de lectura e dos trastornos específicos da linguaxe escrita.
A7 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico da avaluación na área da linguaxe e da comunicación.
A8 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico en intervención na área da linguaxe e comunicación.
A9 Os estudiantes serán capaces de analizar críticamente as publicacións científicas.
A10 Os alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
B1 Os alumnos/as saberán acceder, seleccionar e xestionar as fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Serán capaces de comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadáns e como profesionais.
B3 Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B4 Os estudiantes serán capaces de tomar decisións con autonomía e responsabilidade.
C1 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
C2 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
C3 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir deuna información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender as características clínicas e evolutivas das alteracións da comunicación e a linguaxe presentes nos TEA, e as súas relacións con outros ámbitos do desenvolvemento. • Coñecer e comprender os principais modelos teóricos para a conceptualización dos TEA, e as súas relacións coas alteracións da comunicación e a linguaxe identificadas. • Coñecer os obxectivos, estrutura e procedementos de aplicación das principais estratexias e instrumentos para a avaliación da comunicación e a linguaxe nos TEA. • Saber seleccionar e aplicar algúns dos instrumentos máis representativos para a avaliación da linguaxe e a comunicación en TEA, e interpretar axeitadamente os datos provenientes da devandita avaliación. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
CP1
CP2
CP3

Contidos
Temas Subtemas
1. Los TEA
2. Alteraciones de la comunicación pre lingüística y la primera lengua en el TEA.
3. Alteraciones de la comunicación, el habla y el lenguaje en el TEA
- Concepto y clasificación. Perspectiva histórica y enfoques actuales.
- Principales estrategias e instrumentos de evaluación. Interpretación y valoración.
- Aspectos prosódicos, fonológicos, semánticos, morfosintácticos y pragmáticos. Principales estrategias e instrumentos de evaluación. Interpretación y valoración

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 15 0 15
Sesión maxistral B1 B3 B2 B4 C1 C2 C3 20 0 20
Portafolios do alumno A1 A2 A3 A4 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Lecturas: Lectura y discusión crítica de materiales especialmente seleccionados para la resolución de actividades de clase.

Sesión maxistral Exposición contenidos
Portafolios do alumno Integración de la información

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Discusión dirixida
Descrición
Evaluación continua del alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A1 A2 A3 A4 Redacción de un trabajo final individual de recopilación de los casos prácticos trabajados en la asigantura.
Asi mismo se valorarrán los trabajos grupales
100
 
Observacións avaliación

 


















METODOLOGÍA



DESCRIPCIÓN



CALIFICACIÓN



Presentación de trabajos grupales de clase



Realizar ensayos breves que pueden consistir en: respuestas a
preguntas formuladas en clase, revisiones y comentarios de lecturas, búsqueda
y elaboración de hojas técnicas sobre materiales de evaluación o análisis de
material audiovisual visto en clase



 


 


 


40%



Elaboración de un dossier final de casos prácticos



Redacción de un trabajo final individual de recopilación de los casos
prácticos trabajados en la asigantura.



 


60%



Fontes de información
Bibliografía básica

Alcantud Marti?n, F. (Coord.) Trastornos del Espectro Autista: deteccio?n diagno?stico e intervencio?n temprana. Madrid: Pira?mide

Baron Cohen, S. (2010). Autismo y Si?ndrome de Asperger. Madrid: Alianza

Frith, U. (1999). Autismo: hacia una explicacio?n del enigma. Madrid: Alianza Marti?nez, M.A. y Cuesta, J.L: (comps.) Todo sobre el autismo. Tarragona: Altaria

Martos, J. & Perez Julia?, M. (2002). Autismo: un enfoque orientado a la intervencio?n en logopedia. Valencia: Nau Llibres

Narbona, J, Chevrie-Muller, C. (2001). 2a Edicio?n. El lenguaje del nin?o. Desarrollo normal, evaluacio?n y trastornos. Madrid: Elsevier

Rivie?re, A. y Martos, J. (1997). El Tratamiento del Autismo. Nuevas Perspectivas. Madrid: APNA y Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales

Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías